اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

بهترین طراحی برای سردخانه کدام است: تجهیزات سردخانه‌ ی خود را حرفه‌ای پیاده‌سازی کنید!

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
خرید تجهیزات سردخانه
در این مقاله قصد داریم با روش‌های طراحی تجهیزات سردخانه و پیاده‌سازی آن‌ها در سردخانه‌ها آشنا شده، آن‌ها را یک به یک بررسی کنیم.
5/5

فهرست مطالب بهترین طراحی برای سردخانه کدام است: تجهیزات سردخانه‌ ی خود را حرفه‌ای پیاده‌سازی کنید!

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

بهترین طراحی برای سردخانه کدام است: تجهیزات سردخانه‌ ی خود را حرفه‌ای پیاده‌سازی کنید!

وقتی به فکر طراحی و چینش تجهیزات سردخانه می‌افتیم، باید موارد متعددی را مدنظر قرار دهیم. اصولی‌ترین چیزهایی که در حین اجرا و طراحی سردخانه باید به آن‌ها توجه کرد، ابعاد و اندازه‌ی سردخانه، دمایی که قصد داریم در سردخانه به جریان بیفتد و نوع اقلیم سردخانه است. البته نوع محصولاتی که در سردخانه نگهداری می‌شوند و محل قرارگیری سردخانه هم تاثیر بسزایی در چینش و ساخت سردخانه دارد.

بازرگانی گرام، نماینده‌ی حرفه‌ای و انحصاریِ برندهای معتبر تبریدی در جهان، در این مقاله از نکات و ریزه‌کاری‌های طراحی سردخانه خواهد گفت. در ادامه هم همراه ما باشید.

ساخت و طراحی سردخانه حرفه‌ای
ساخت و طراحی سردخانه حرفه‌ای
پیشنهاد خرید
گاز R22 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-22خرید کنید

بهترین سبک طراحی سردخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

تنها در صورتی می‌توان بهترین طراحی سردخانه را پیاده کرد که به تمامی مواردی که در عملکرد تجهیزات سردخانه موثرند، توجه کرد. برای خرید تجهیزات و قطعات سردخانه، یک لیست از مواردی که باید مدنظر قرار داد، تهیه کنید. در این لیست، ابتدا موارد زیر را یادداشت کنید:

  • چه موادی قرار است در سردخانه نگهداری شوند. در این گام، متخصصان صنایع تبریدی با توجه به نوع موادی که در سردخانه نگهداری خواهند شد، یک بازه‌ی دمایی مشخص برای سردخانه‌ی شما تعیین خواهند کرد.
  • اقلیم و آب‌وهوای ناحیه + میزان رطوبت محیط نیز اندازه‌گیری خواهد شد.
  • ابعاد و اندازه‌ی سردخانه باید دقیقا مشخص گردد.
  • سقف بودجه‌ی شما نیز باید تعیین گردد.
پیشنهاد خرید
گاز R404 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-404خرید کنید

پس از تعیین موارد پیشین، باید به چه عوامل دیگری توجه کرد؟

کارشناس صنعت تبریدی در این قدم، با توجه به پیش‌نیازهایی که تا به این‌جا مشخص کردید، تجهیزات سردخانه‌ی پیشنهادیِ خود رادر اختیارتان قرار خواهد داد. سپس بسته به این موارد، چارچوب‌های زیر مشخص خواهند شد:

  • عایق‌بندی سردخانه: دیوارها، سقف‌ها و کف سردخانه باید حتما به‌خوبی عایق شوند تا جلوی هدررفت هوای استاندارد به بیرون گرفته شود.
  • درهای محکم و عایق: درب‌هایی برای سردخانه تعبیه خواهند شد که جلوی ورود و خروج هوا را می‌گیرند و به این طریق، بیش‌ترین بازده را برای سردخانه‌ی شما رقم خواهند زد.
  • قفسه‌بندی: قفسه‌بندی سردخانه باید به شکلی صورت پذیرد که هوا به خوبی در تمامی بخش‌های سردخانه به جریان بیفتد و مانع عملکرد استاندارد سیستم تبریدی نشود.
  • نورپردازی: معمولا در طراحی سردخانه، لامپ‌های ال‌ای‌دی به مشتری پیشنهاد می‌شوند. این لامپ‌ها نسبت به لامپ‌های رشته‌ای گرمای کم‌تری تولید می‌کنند و انرژی کم‌تری هم مصرف می‌کنند.
  • کفی سردخانه: باید حتما از موادی در کفی سردخانه استفاده شود که موجب لیز خوردن نمی‌شوند و به راحتی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد.
  • سرویس آسان: تجهیزات سردخانه باید به شکلی پیاده شوند که در صورت لزوم، بتوان به سرعت به قطعات سردخانه دسترسی پیدا کرد، بدون آن‌که هیچ وقفه یا مانعی بر سر راه تکنسین‌ سیستم‌های تبریدی قد علم کند.
خرید تجهیزات سردخانه با بهترین قیمت
خرید تجهیزات سردخانه با بهترین قیمت
پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

چگونه باید تجهیزات سردخانه را انتخاب کرد؟

باید توجه کرد که خرید تجهیزات سردخانه کاملا بستگی به نوع سردخانه‌ی شما دارد. سایز اتاق، دمای آن و رطوبت مورد نیاز، در گام اول باید تعیین گردد. این موارد دقیقا مشخص می‌کنند که سردخانه‌ی شما به چه نوع قطعاتی نیاز دارد. سپس کارشناس تجهیزات سردخانه، به محل قرارگیری سردخانه و معماری آن دقت می‌کند. این‌که شما به چه منظور از سردخانه‌ی خود استفاده می‌کنید، مستقیما بر روی تجهیزات سردخانه‌ی شما تاثیر دارد.
توجه کنید که تمامی مراحل انتخاب و خرید قطعات سردخانه، باید حتما تحت نظر کارشناس حرفه‌ای طی شود. سردخانه محیطی‌ست که تک‌تک المان‌های تاثیرگذار در دما و کیفیت محیط ممکن است بر کیفیت و وضعیت محصولاتی که در آن نگه‌داری می‌شوند، تاثیر داشته باشند. بر اساس میزان دمای سردخانه، می‌توان سردخانه‌ها را به چهار دسته‌ی دمابالا، دماپایین، دمامتوسط و فریزرها تقسیم کرد.

حالْ انتخاب تجهیزات سردخانه‌ی شما بستگی به این دارد که سردخانه در چه بازه‌ی دمایی قرار بگیرد. در ادامه بیش‌تر در این رابطه توضیح خواهیم داد:

  • سردخانه‌ی دمابالا: دمای بین ۸ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد معمولا در این سردخانه‌ها رعایت می‌شوند. می‌توان در این سردخانه‌ها از سیستم‌های اسپلیت یا کامپکت، به صورت افقی و بی‌صدا استفاده کرد. این سیستم‌ها اغلب دارای اواپراتورهای دوجهتی هستند و بدون اثر مستقیم بر محصول، هوا را سراسر اتاق می‌چرخانند.
  • سردخانه‌های دمامتوسط یا دماپایین: سردخانه‌های دمامثبت و دمامنفی، بسته به نوع محصولات ممکن است در بازه‌ی ۵- تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد جای بگیرند. فریزرها هم غالبا در بازه‌ی ۵- تا ۲۵- درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرند. تجهیزات سردخانه‌ای که برای این دست سردخانه‌ها توصیه می‌شوند، معمولا مستقیما به ابعاد سردخانه بستگی دارند. یونیت‌های HFC، یونیت‌های کامپکت و مونوبلاک، برخی یونیت‌های اسپلیت و نیمه‌کامپکت ممکن است برای این پروژه‌ها توصیه شوند.
تفاوت‌های طراحی سردخانه‌های صنعتی و تجاری
تفاوت‌های طراحی سردخانه‌های صنعتی و تجاری
پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

آیا طراحی سردخانه تجاری و صنعتی می‌تواند متفاوت باشد؟

بزرگ‌ترین تفاوت سردخانه‌های صنعتی و تجاری، ابعاد، سایز و نوع تجهیزات سردخانه‌ بکار رفته در سیستم است. البته باید به این هم دقت کرد که این دو نوع سردخانه، از لحاظ موادی که در آن‌ها نگهداری می‌شوند هم ممکن است با هم تفاوت داشته باشند. معمولا سردخانه‌های تجاری کوچک‌تر طراحی می‌شوند و به منظور نگهداری از مواد تخریب‌پذیر، از جمله غذا و محصولات تخمیری، در رستوران‌ها، فروشگاه‌های خواروبار و عمده‌فروشی‌ها به کار می‌روند.
ممکن است این سردخانه‌ها را بتوان در هتل‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم مشاهده کرد. در مقابل، سردخانه‌های صنعتی غالبا به منظور ذخیره‌ی حجم عظیمی از غذا، محصولات شیمیایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ردپای این سردخانه‌ها را می‌توان در کارخانجات ماشینی، انبارها و سایر شرکت‌های تولیدی پیدا کرد. یکی دیگر از تفاوت‌های میان سردخانه‌های صنعتی و تجاری این است که حساسیت‌های دمایی برای سردخانه‌های صنعتی، بیش‌تر از سردخانه‌های تجاری‌ست.

طراحی سردخانه‌های تجاری و صنعتی نیز می‌تواند بسته به نوع کاربری سردخانه متفاوت باشد. با این حال، عوامل مختلفی در ساخت سردخانه و توسعه‌ی آن دخیل‌ هستند. حتی نوع عایق‌هایی که ممکن است در سردخانه‌ی صنعتی به کار رود، می‌تواند با عایق‌های سردخانه‌های تجاری متفاوت باشد.

در نهایت، بهترین طراحی برای سردخانه کدام است؟

مواردی که تا به این‌جای مقاله به آن‌ها اشاره کردیم ثابت می‌کنند که طراحی سردخانه کاملا یک امر شخصی‌سازی‌شده و ویژه است. از این رو، نمی‌توان یک طراحی خاص را برتر از انواع دیگر دانست یا آن را به تمامی سردخانه‌هایی که در یک طبقه‌بندی قرار می‌گیرند توصیه کرد. همان‌طور که گفتیم، حتی اقلیم محل سردخانه می‌تواند اثر مستقیمی بر طراحی و ساخت سردخانه داشته باشد. شرایط هر سردخانه و موادی که در آن نگهداری می‌شود هم می‌تواند با دیگر سردخانه‌ها تفاوت داشته باشد.

بنابراین، توصیه می‌شود که نیازمندی‌های سردخانه‌ و انتظارات خود را از تجهیزات سردخانه یادداشت کنید. این نیازمندی‌ها را به همراه سایر مواردی که در مقاله ذکر شد، در اختیار کارشناس تبریدی قرار دهید و از وی بخواهید ایده‌آل‌ترین طراحی سردخانه را به شما پیشنهاد کند. شما می‌توانید جهت اطلاعات بیش‌تر یا مشاوره‌ی تخصصی در این زمینه، با کارشناسان گروه صنعتی بازرگانی گرام مشورت و گفتگو نمایید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *