اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

نحوه ساخت سردخانه از برآورد تا آماده سازی کابین

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
در این مقاله قصد داریم با بخشی از مراحل ساخت سردخانه آشنا شویم. برآورد هزینه ها و نصب کابین سردخانه، سرفصل هایی هستند که به آن خواهیم پرداخت.
5/5

فهرست مطالب نحوه ساخت سردخانه از برآورد تا آماده سازی کابین

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

نحوه ساخت سردخانه از برآورد تا آماده سازی کابین – قسمت اول

 

برآورد پروژه ساخت سردخانه

نخستین گامی که جهت ساخت سردخانه بایستی برداشته شود، ارائه برآوردی دقیق از فضای مورد نیاز جهت ساخت این تجهیز می باشد. این اقدام یکی از مهمترین کارهایی است که بایستی در خصوص پروژه مذکور صورت پذیرد. در صورت برآوردهای غلط در خصوص پروژه، فضای مورد نیاز تخصیص داده نخواهد شد و دمای کابین نیز به مقدار مطلوب ما نخواهد رسید. ضمنا تجهیزاتی که خرید می شوند نیز با پروژه تناسبی نخواهند داشت و اشتباه خواهند بود. در نتیجه این اشتباهات به پروژه ای منتج می گردد که هیچ نسبتی به نیازهای واقعی مشتری ندارد. بنابراین لازم است نهایت دقت را در انجام برآوردهای اولیه انجام دهید تا در مراحل بعدی کار به مشکل برخورد ننمایید. مشاوره با کارشناسان با تجربه می تواند نقش موثری در طراحی سردخانه ای متناسب با نیازهای واقعی مشتری ایفا نماید.

محاسبه هزینه های پروژه ساخت سردخانه

گام بعدی در خصوص ساخت سردخانه، برآورد هزینه های مربوط به این پروژه می باشد. این هزینه ها شامل موارد متعددی نظیر قیمت تجهیزات، نوع برق مصرفی منطقه و شرایط آب و هوایی می شوند. شرکت سازنده سردخانه بایستی پیشنهاد مالی خود را ذکر جزئیات هزینه ها به مشتری تحویل دهد.

خرید تجهیزات مورد نیاز سردخانه

گام دیگر در این پروژه، خرید لوازم و قطعات سردخانه طبق برآوردی است که شرکت سازنده انجام داده است. بدین منظور بایستی استعلام قیمت از شرکت های مختلف انجام گیرد تا تجهیزات در قیمت مناسب خریداری گردند. لازم به ذکر است نباید کیفیت قطعات را فدای قیمت پایین تر نمود و اولویت بایستی به کیفیت داده شود.

نکاتی در خصوص بارگیری تجهیزات

اقدام بعدی دیگر در خصوص ساخت این تجهیز، بارگیری لوازم خریداری شده و ارسال آن به محل پروژه می باشد. با توجه به حساسیت بالای بعضی از این تجهیزات بایستی تمهیدات لازم در خصوص این انتقال صورت پذیرد. تجهیزاتی نظیر تابلو برق ممکن است بر اثر تکانه های شدید حین حمل و نقل آسیب ببینند. تجهیزات ابزار دقیقی نیز شدیدا حساس هستند و باید دقت لازم حین جابجایی آنها صورت پذیرد. بخشی از این تجهیزات نظیر ساندویچ پنل ها به علت ابعاد بالایی که دارند بایستی حتما با وسایل نقلیه سنگین حمل شوند.

مراحل ساخت سردخانه
برآورد هزینه های مربوط به ساخت سردخانه، یکی از پارامترهای مهم این پروژه می باشد

نصب کابین ها جهت ساخت سردخانه

اولین گام عملی که جهت ساخت سردخانه صورت می گیرد، نصب کابین های آن می باشد. مدت زمان نصب کابین ها به ابعاد سردخانه و تعداد نفرات درگیر با پروژه بستگی دارد. لذا با توجه به ابعاد کابین، نصب آن ممکن است طی چند ساعت به پایان برسد یا برای چندین ماه ادامه داشته باشد. در صورتی که سردخانه کوچک باشد، دو نفر نیز می توانند کابین آن را نصب نمایند. در سردخانه های بزرگ فرایند کار پیچیده تر بوده و یک تیم با تجهیزات کامل مورد نیاز می باشد. این تجهیزات شامل مواردی نظیر لیفتراک و جرثقیل جهت جابجایی پنل های کابین است.

نصب دیواره ها در پروژه ساخت سردخانه

نصب دیواره های سردخانه ثابت قدم دیگری است که باید جهت ساخت این تجهیز برداشته شود. پنل هایی که در دیواره ها نصب می گردند بایستی به صورت عمودی باشند. با توجه به اینکه عمود بودن پنل ها به صورت بصری قابل تشخیص نمی باشند، توصیه می گردد از متر لیزری یا تراز بدین منظور استفاده گردد. در سردخانه های کوچک که ارتفاع پنل ها کم می باشد، عمود نبودن آنها به چشم نمی آید. در پروژه های عظیم ساخت این تجهیز، نصب کج پنل ها کاملا مشخص می باشد.

نصب سقف سردخانه

یکی از دشوارترین مراحل ساخت سردخانه نصب سقف آن می باشد. البته در صورتی که سردخانه کوچک بوده و سقف نیز کم ارتفاع باشد، سختی کار در نصب سقف به حداقل می رسد. دشواری کار در سردخانه های بزرگ با ارتفاع بالا به چشم می آید و بایستی از لیفتراک جهت نصب پنل های سقفی کمک گرفت.

کف سردخانه

عمدتا جهت ساخت کف سردخانه از یونولیت یا ساندویچ پنل استفاده می گردد و سپس روی آن سنگ کاری یا کاشی کاری انجام می شود. این اقدام دو مزیت برای سردخانه به همراه دارد: اولین مزیت استحکام بالاتر و زیبایی بیشتر محیط سردخانه می باشد.

دومین مزیت نیز به افزایش میزان عایق کاری محیط مربوط می گردد. تنها ایرادات سنگ کاری یا کاشی کاری کف سردخانه، زمان بر شدن اتمام پروژه و افزایش هزینه ها می باشد. به کار بردن ورق آلومینیوم، روش دیگری به منظور پر نمودن کف سردخانه می باشد که در کشور ما بسیار رایج است.

 

مراحل ساخت سردخانه
در ساخت سردخانه باید بخش عمده ای از تلاش سازنده بر عایق بودن این تجهیز متمرکز گردد

علی رغم زیبایی کار و سادگی نصب این ورق ها، روش مذکور ایراد بسیار بزرگی دارد. با وجود دقت کافی در نصب و چسب کاری ورق های آلومینیومی، باز هم شاهد درزها و منفذهای زیاد و عایق کاری ضعیف این نوع از کف خواهیم بود. امروزه استفاده از کف های اپوکسی نیز بسیار شایع می باشد و عایق کاری مناسب و زیبایی آن دو علت مهم کاربرد گسترده آنها شده است. همچنین نصب کف های اپوکسی نیز بسیار ساده است و به عبارتی ساده ترین نوع نصب کف سردخانه می باشد.

مراحل ساخت سردخانه
نصب کابین اولین گام عملی جهت ساخت سردخانه می باشد

نصب درب سردخانه

یکی از بخش هایی که در مراحل ساخت سردخانه از حساسیت ویژه برخوردار است، نصب درب می باشد. درب سردخانه باید کاملا تراز بوده و در محل مناسب خود نصب گردند. در صورت تراز بندی نامناسب، درب سردخانه به طور کامل بسته نشده و درزهای زیر آن مانع عایق بندی مناسب می شوند. در خصوص نصب این بخش از سردخانه بایستی به بسته شدن آسان آن نیز توجه گردد. در واقع نباید درب به گونه ای ساخته شود که جهت بستن آن نیروی زیادی مورد نیاز باشد. همچنین درب بایستی کاملا عایق باشد و درزهای موجود باید توسط نوار گرفته شوند. ضمنا بایستی از محکم بودن اتصال درب به بدنه کابین کاملا مطمئن شوید. هیچ بخشی از سردخانه به اندازه درب آن، در معرض حرکت مداوم نیست. باز و بسته شدن پی در پی، سبب وارد شدن نیروی زیادی به این بخش از سردخانه می گردد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *