اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

ساخت سردخانه بالا صفر میوه و انواع آن

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
امروزه سردخانه ها برای نگهداری نمودن مواد غذایی و افزایش دادن عمر آنها و همچنین به منظور افزایش کیفیت محصول، کاربرد زیادی پیدا کرده اند. هر یک از افرادی که در زمینه ساخت سردخانه بالا صفر میوه فعالیت دارند تلاش می کنند که بهترین استانداردها را برای تولید این دستگاه به کار بگیرند
5/5

فهرست مطالب ساخت سردخانه بالا صفر میوه و انواع آن

ساخت سردخانه بالا صفر میوه و انواع آن

امروزه سردخانه ها برای نگهداری کردن مواد غذایی و افزایش عمر آنها و همچنین به منظور افزایش کیفیت محصول، کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند.  هر یک از افرادی که در زمینه ساخت سردخانه بالا صفر میوه فعالیت می کنند تلاش می نمایند که بهترین استانداردها را برای این دستگاه به کار بگیرند. باغداران و عرضه کنندگان میوه و سبزیجات به راحتی قادر خواهند بود با استفاده از سردخانه های بالا صفر مدیریت عرضه خود را بهینه نموده و سود آوری را افزایش دهند. انواع سردخانه ها بسته به نوع میوه و سبزیجات و حجم و ابعاد آنها تقسیم بندی های خاصی دارند.

بازرگانی گرام در زمینه ساخت سردخانه بالا صفر میوه تخصص بسیار زیادی دارد و تمامی استانداردهای لازم را برای طراحی و ساخت این سردخانه رعایت می کند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که کیفیت یکی از اصلی ترین اهداف بازرگانی گرام می باشد و به همین دلیل در ساخت انواع سردخانه ثابت، سردخانه متحرک و … به کیفیت توجه بسیار زیادی می کند. شما می توانید ساخت سرخانه بالا صفر لبنیاتی و انواع دیگر سردخانه های خود را به بازرگانی گرام بسپارید تا در کمترین بازه زمانی سفارش شما را تولید و طراحی کند.

ساخت سردخانه بالا صفر میوه
ساخت سردخانه بالا صفر میوه

ساخت سردخانه بالا صفر میوه و معرفی انواع قطعات آن

پیش از ساخت سردخانه بالا صفر میوه باید به خوبی در اجزای فنی آن اطلاعات بیشتری داشته باشید که آنها عبارت هستند از :

 

کمپرسور :

کمپرسور سردخانه در واقع قلب اصلی سردخانه ها به شمار می رود. کمپرسور همان موتور سردخانه می باشد. اگر چه مکانیزم کلی کمپرسور یخچال و سردخانه یکسان می باشد اما نوع آن در سردخانه هایی که صنعتی هستند متفاوت می باشد. کمپرسور، گاز عبور پیدا کرده از اواپراتور که حمل کننده گرمای جذب شده از اتاق سردخانه است را به خوبی مکش می دهد و با متراکم سازی آن از فشار و دما پایین به فشار و دمای بالا، گرما را دفع می نماید. 

در واقع حمل کننده گرمای جذب شده از اتاق سردخانه می باشد و باید به نحو خاصی این انرژی گرمایی به محیط بیرون منتقل گردد. این کار زمانی انجام می شود که دمای گاز از دمای محیط افزایش بیشتر باشد. بنابراین کمپرسور با کاهش دادن حجم گاز مبرد، موجب افزایش پیدا کردن فشار و دمای گاز می گردد و سپس این گاز گرم را به کندانسور پمپاژ می نماید تا در آن قسمت دمای آن کاهش یابد.

ساخت سردخانه بالا صفر میوه
ساخت سردخانه بالا صفر میوه

کندانسور :

کندانسور که وظیفه اصلی اش خنک نمودن گاز به دست آمده از کمپرسور است بین کمپرسور و شیر انبساط چیلر قرار می گیرد. این قطعه انواع متنوعی دارد و به صورت هوا خنک و آب خنک در بازار موجود می باشد. کندانسور در واقع گاز مبرد را به گاز مایع تبدیل خواهد کرد

 

شیر انبساط :

شیر انبساط و یا اکسپشن ولو یکی دیگر از اجزای اصلی هر یک از انواع سردخانه های بالا صفر است. شیر انبساط به عنوان شیر اتوماتیک در مسیر حرکت مبرد پیش از اواپراتور نصب می شود و با ایجاد کردن افت فشار موجب تبخیر مبرد می گردد و گاز مبرد را به درون اواپراتور اسپری می نماید تا تولید سرما کند.  یکی از پرکاربردترین نوع شیر انبساط در سردخانه‌های بالا صفر شیر انبساط ترمواستاتیک می باشد که مبنای کاری آن بر اساس بار اواپراتور خواهد بود.

 

اواپراتور :

اواپراتور یکی دیگر از بخش های سردخانه های بالای صفر  می باشد که در یک چرخه  مایع مبرد را به گاز تبدیل می‌کند و محیط اطراف را سرد می نماید. در واقع کارکرد این بخش دستگاه بر عکس کندانسور می باشد. اواپراتور سیستمی می باشد که در آن گاز مبرد در دمایی پایین ‌تر از دمای محیط جوش می آید و گرمای مواد و محیط اطراف اواپراتور را جذب خواهد کرد.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *