اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

بهترین تجهیزات سردخانه کدام‌اند و چه قطعاتی توصیه می‌شوند؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
ارکام
در این مقاله، به بررسی بهترین تجهیزات سردخانه و قطعات آن پرداخته، ویژگی‌های قطعات ایده‌آلِ یک سردخانه‌ی خوب را بیان خواهیم کرد.
5/5

فهرست مطالب بهترین تجهیزات سردخانه کدام‌اند و چه قطعاتی توصیه می‌شوند؟

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

بهترین تجهیزات سردخانه کدام‌اند و چه قطعاتی توصیه می‌شوند؟

این‌که شما بتوانید بهترین تجهیزات سردخانه را برای صنعت خود خریداری کنید، برای تضمین کیفیت خدمات و محصولاتتان بسیار ضروری‌ست. بازرگانی گرام در مقالات پیشین خود، به طور دقیق به این موضوع اشاره کرد که انتخاب گاز سردخانه نادرست، کمپرسور سردخانه نامناسب یا هرگونه تجهیزات دیگری که به طور دقیق انتخاب نشده باشند، تا چه حد می‌تواند زیان‌آور و ضررآفرین باشد. سلامت دستگاه‌ها، محصولات و حتی کوچک‌ترین قطعات سردخانه‌ی شما، به انتخابتان بستگی دارد. نظر به این امر مهم، در این مقاله به همراه بازرگانی گرام، به بهترین قطعات سردخانه می‌پردازیم و آن‌ها را موشکافانه بررسی خواهیم کرد.

طراحی و ساخت انواع سردخانه
طراحی و ساخت انواع سردخانه
پیشنهاد خرید
گاز R22 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-22خرید کنید

انواع سردخانه‌ها

شناخت نوع سردخانه‌ای که با آن سروکار دارید، قدمِ اول خرید تجهیزات سردخانه ‌ی مناسب است. نوع سردخانه به کاربریِ آن، ابعاد و اندازه‌ی آن، نحوه‌ی پیاده‌سازی آن و محصولات/کالاهایی که در آن نگه‌داری می‌شوند، بستگی دارد.

  • نوع سردخانه بر اساس کاربری: بسته به این‌که چه انتظاراتی از سردخانه‌ی خود دارید، سردخانه برای چه صنعتی ساخته شده است و محیط آن چه ویژگی‌هایی دارد، نوع سردخانه می‌تواند متفاوت باشد. سردخانه‌ها ممکن است به عنوان فریزرهای صنعتی، اتاقک‌های پیش‌سرمایشی، سردخانه‌های مراقبت از موادغذایی، محصولات دارویی و… ساخته شوند. نوع طراحی این سردخانه‌ها کاملا با هم متفاوت است. پس بدیهی‌ست که تجهیزاتی که در هر سردخانه استفاده می‌کنید هم می‌تواند به همین شکل متفاوت باشد. این‌که چه کالاهایی در سردخانه نگه‌داری می‌شوند، بیان می‌کند که به چه کمپرسور سردخانه، گاز سردخانه یا هر قطعه‌ی دیگری نیاز دارید. هر محصول به دما و رطوبت خاص خود نیاز دارد. با توجه به این‌که سردخانه‌ها به سردخانه‌های دمابالا، دمامتوسط و دماپایین تقسیم می‌شوند،‌ تجهیزات به‌کاررفته هم می‌توانند متفاوت باشند.
  • ابعاد و سایز سردخانه: سردخانه‌ها معمولا به ابعاد کوچک، متوسط و کلان‌سردخانه‌ها تقسیم می‌شوند.
  • نحوه‌ی ساخت: این‌که یک سردخانه چطور ساخته و طراحی می‌شود، مستقیما در عملکرد آن موثر خواهد بود. به عنوان مثال، سردخانه‌های عایق‌دار مسلما با سردخانه‌های بی‌عایق متفاوت هستند و به همین ترتیب، به تجهیزات متفاوتی هم نیاز دارند. پنل‌هایی هم که در هر سردخانه به کار می‌رود، آن را با سردخانه‌های دیگر متمایز می‌سازد.
خرید تجهیزات سردخانه
خرید تجهیزات سردخانه
پیشنهاد خرید
گاز R404 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-404خرید کنید

کدام تجهیزات سردخانه برای من ایده‌آل هستند؟

برای این‌که متوجه شویم کدام تجهیزات سردخانه به شما پیشنهاد می‌شوند، ابتدا باید سه گزینه‌ی بالا را مدنظر قرار دهیم. یک کارشناس خبره‌ی سیستم‌های تبریدی، سردخانه‌ی شما را از هر جهت بررسی خواهد کرد. در قدم بعدی، بازه‌ی سرمایشی سردخانه بررسی و تعیین خواهد شد. پس از تعیین دقیق و حرفه‌ایِ این بازه‌ی سرمایشی (بازه‌ی دمایی سیستم‌های برودتی)، اقلیم محلِ سردخانه، طراحی دقیق و نحوه‌ی ساخت آن، ابعاد و اندازه‌ی آن و…، کارشناس تبریدی نوع قطعات موردنیازتان را به اطلاعتان می‌رساند. بررسی دقیقِ‌ سردخانه‌ها،‌ آن‌ها را به سه طبقه‌بندی رایج دمایی تقسیم می‌کند:

  • سردخانه‌های دمابالا و دمامتوسط: این دو مدل سردخانه،‌ بیش‌تر برای تازه‌نگه‌داشتن محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازه‌ی دمایی آن‌ها هم به طور متوسط، بین ۰ تا ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار می‌گیرد.
  • سردخانه‌های دماپایین یا دمامنفی: چنین پروژه‌هایی به قطع نمی‌توانند از تجهیزات سردخانه‌ای که برای پروژه‌های دمامتوسط و دمابالا توصیه می‌شوند، استفاده کنند. معمول‌ترین بازه‌ی دمایی برای این سردخانه‌ها،‌ بین ۰ تا ۲۸- درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد. البته دقت کنید که دمای تونل‌های انجماد می‌تواند از این بازه هم پایین‌تر رود و زیر ۳۰- درجه سانتی‌گراد هم باشد.
پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

بهترین تجهیزات سردخانه برای سردخانه‌های دمابالا

این پروژه‌ها معمولا نیازمندِ گاز سردخانه‌ و قطعاتی هستند که می‌توانند دما را بین ۰ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد حفظ کنند. سیستم‌های اسپلیت و نیمه‌فشرده را می‌توان گزینه‌ی مناسبی برای این پروژه‌ها دانست. یونیت‌های دوجریانیِ اواپراتور، بدون آن‌که مستقیما روی محصول اثر بگذارند، هوای سرد را در سردخانه به جریان می‌اندازند. این یونیت‌ها معمولا از کمپرسورهایی بین ۰.۵ تا ۱۰ اسب بخار استفاده می‌کنند و ظرفیت سرمایشی آن‌ها بین ۱.۵ تا ۱۷ کیلووات قرار می‌گیرد. این سیستم‌ها برای سردخانه‌های کوچک تا متوسط توصیه می‌شوند؛ پس جهت اطمینان از صحت قطعات انتخاب‌شده، حتما با کارشناس تبریدی بازرگانی گرام مشورت نمایید.

تجهیزات سردخانه ‌ای که برای انواع بزرگ‌تر و کلان‌ترِ این سردخانه‌ها توصیه می‌شوند، ممکن است مجهز به چیلرهای گلیکول، چیلرهای هواخنک/آب‌خنک با انواع مختلفی از کمپرسور سردخانه باشند. نوع گاز سردخانه‌ای که در این سیستم‌ها به کار می‌رود، بسته به کاربری شما متفاوت است. با این‌ حال،‌ درصد بالایی از سردخانه‌های صنعتی از R290 استفاده می‌کنند. یونیت هیدرولیکِ این چیلرها با مجهز شدن به قابلیت پلاگ‌اندپلی، در کم‌ترین زمان نصب شده و بازده‌ دستگاه را هم تا حد زیادی بالا می‌برد. ظرفیت این چیلرها می‌تواند متفاوت باشد، اما اغلب آن‌ها در بازه ۷ الی ۸۰۰ کیلووات قرار می‌گیرند.  

نگاهی به گستره‌ی گازهای سردخانه
نگاهی به گستره‌ی گازهای سردخانه
پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

قطعات مناسب برای سیستم‌های دمامثبت و دمامنفی

اگر سردخانه‌ی شما ابعاد کوچک تا متوسطی دارد و بازه‌ی دمایی آن بین ۵- تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد؛ یا نیاز دارید محصولاتتان تا دمای ۵- تا ۲۵- فریز شوند، از یونیت‌های دیواری یا فشرده می‌توانید استفاده کنید. مونوبلاک‌های سقفی و دیواری که با گازهایی هم‌چون R290 کار می‌کنند، می‌توانند انتخاب خوبی باشند. معمولا یونیت‌های این دست سردخانه‌ها بازه‌ی ۰.۶ الی ۲.۵ کیلوواتی دارند.

یونیت‌های HFC هم انتخاب خوبی برای این سردخانه‌ها هستند. مونوبلاک‌ها، برای سرمایش در بازه‌ی بین ۰.۵ الی ۴ کیلووات هم در دسترس هستند. با این وجود،‌ ممکن است بسیاری از انواع گاز سردخانه برای هر اقلیمی مناسب نباشند.

سردخانه‌های صنعتی کلان، معمولا از یونیت‌های HFC با طیف گازهای مختلف استفاده می‌کنند. سیستم‌های تبریدی انبساط مستقیم و غیرمستقیم هم به چنین پروژه‌هایی پیشنهاد می‌شوند. با این وجود، با توجه به حساسیت‌ها و چارچوب‌های قانونی موجود برای سیستم‌های سرمایشی صنعتی، بهتر است قبل از هرگونه اقدامی،‌ حتما با مشاوران حرفه‌ای و متخصصان سیستم‌های تبریدی مشورت نمایید.

کدام گاز سردخانه برایم مناسب‌تر است؟

گاز سردخانه‌ای که در تجهیزات سردخانه‌ی شما به کار رفته است؛ یکی دیگر از عواملی‌ست که نباید به طور سرسری انتخاب شود. پیش از خرید قطعات سردخانه، به این امر مهم دقت کنید که قوانین و چارچوب‌های زیست‌محیطی و صنعتی در هر کشور، با کشورهای دیگر متفاوت است. این چارچوب‌ها مستقیما قوانین متفاوتی برای طراحی سیستم‌های تبریدی تعیین می‌کنند. پس:

  • حتما به طور دقیق نیازمندی‌های سردخانه‌ خود را بررسی نمایید.
  • به طور دقیق ابعاد و اندازه، محصولات و کالاهایی که در سردخانه نگه‌داری می‌شوند،‌ نوع عایق‌بندی یا حتی جنس درب‌ها و دیوارها را مشخص نمایید.
  • با کارشناس حرفه‌ای صنایع تبریدی تماس گرفته و از وی مشورت بخواهید. به هیچ عنوان بدون مشورت با یک متخصص مجرب، اقدام به خرید تجهیزات تبریدی نکنید. جهت اطلاعات بیش‌تر، می‌توانید از تیم مشاوران سیستم‌های تبریدی بازرگانی گرام کمک بگیرید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *