اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

انواع سردخانه قابل ساخت و احداث

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
انواع سردخانه قابل ساخت و احداث -انواع سردخانه که برای کاربردهای مختلف در کشور طراحی و تولید می شوند، دارای تنوع زیادی هستند. هر یک از این سردخانه ها برای نگهداری محصولات و مواد غذایی خاصی استفاده می شوند. زیرا دما و رطوبت لازم برای نگهداری از محصولات و مواد غذایی مختلف، متفاوت بوده و برای حفظ و نگهداری از این مواد غذایی باید به این مسئله توجه کرد.
5/5

فهرست مطالب انواع سردخانه قابل ساخت و احداث

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

انواع سردخانه قابل ساخت و احداث

 

سردخانه ها که امروزه به عنوان یکی از بخش های مهم در صنایع تولید کننده محصولات و مواد غذایی تبدیل شده اند، بسته به برخی ویژگی ها دارای تنوع ساخت هستند. انواع سردخانه هایی که در کشور طراحی و ساخته می شوند، سردخانه های صنعتی، سردخانه های کانکسی و سردخانه های کوچک هستند. که از میان این سه نوع سردخانه، ساخت سردخانه های صنعتی علاوه بر هزینه بالا از کاربرد بیشتری نیز برخوردار است.

کارخانه های زیادی هستند که در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دامی، لبنیاتی و موارد دیگر فعالیت می کنند. به طور معمول نمی توان تمامی این محصولات تولید و کشت شده را به یکباره وارد بازار کرد. لازم است بخش عمده ای از این محصولات تولید شده را در انواع سردخانه نگهداری کرد تا در زمان نیاز وارد بازار نمود.

از جمله محصولاتی که نیاز به نگهداری در انواع سردخانه دارند، باید به  لبنیات، گوشت، مرغ، میوه، سبزیجات و دیگر محصولات کشاورزی و دامی اشاره کنیم. برای نگهداری از این محصولات باید محل مناسبی احداث شود که تمامی شرایط لازم را برای نگهداری از محصولات در بر داشته باشد. از آنجایی که تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد از هزینه و حساسیت بالایی برخوردار هستند، لازم است پیش از ساخت این سردخانه ها از افراد متخصص در این زمینه مشاوره دریافت کنید.

انواع سردخانه قابل ساخت و احداث
انواع سردخانه

انواع سردخانه بسته به میزان سرمایش

به طور کلی سردخانه ها را از نظر سرمایشی می توانیم به دو دسته سردخانه زیر صفر و سردخانه بالای صفر دسته بندی کنیم. هر یک از این سردخانه ها دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و برای نگهداری از محصولات خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. مشاوره و ساخت سردخانه پیش از احداث سردخانه می تواند کمک شایانی به تولیدکنندگان نماید تا به سردخانه مناسب دست یابند.

سردخانه های زیر صفر به عنوان یکی از انواع سردخانه های پرکاربرد، بیشتر برای مواد غذایی و محصولات مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به انجماد دارند. از جمله محصولات پروتئینی همچون مرغ، بستنی، گوشت و موارد دیگر. این تونل انجماد باید دارای دمای 18- درجه سانتی گراد باشد تا بتواند سلامت محصولات پروتئینی را حفظ کند.

در حالی که سردخانه های بالای صفر به عنوان یکی دیگر از نمونه سردخانه های مورد استفاده بیشتر برای نگهداری دارو، لبنیات و میوه مناسب هستند. زیرا دمای این سردخانه ها حدودا 4 درجه بوده و تنها برای محافظت از این محصولات کشاورزی و دائمی قابلیت استفاده دارد.

نوع دیگری از انواع سردخانه، تونل های انجماد هستند. از این تونل ها برای نگهداری محصولاتی استفاده می شود که نیاز دارند به سرعت منجمد شوند. معمولا دمای تونل انجماد 40- درجه سانتی گراد بوده و محصولاتی که به سرعت دچار فساد و خرابی می شود را در این سردخانه ها نگهداری می کنند.

 

اهمیت ساخت سردخانه برای میوه و لبنیات

ساخت سردخانه بالا صفر لبنیاتی، ساخت سردخانه بالا صفر میوه، ساخت سردخانه نگه داری میوه و حتی ساخت سردخانه زیر صفر پروتئینی برای نگهداری از تمامی محصولات تولید شده در کارخانه های مختلف لازم و ضروری است. اما مهمتر از آن این است که در انواع سردخانه ها از چه لوازم و قطعات سردخانه ای باید استفاده شود.

لازم است به این مسئله توجه داشته باشید که هوشمند سازی سیستم های خنک کننده در سردخانه ها بسیار مهم است. زیرا اگر سیستم های خنک کننده هوشمند سازی نشوند، ممکن است دما و رطوبت مناسب سردخانه بسته به محصولی که در آن ذخیره و نگهداری می شود مناسب نباشد و باعث فاسد شدن محصولات گردد.

برای ساخت انواع سردخانه لازم است به سراغ نمایندگی های معتبر از جمله نماینده پخش انواع ساندویچ پنل، نماینده انحصاری کمپرسور های دورین ایتالیا و نمایندگی های دیگر مراجعه نمایید تا تجهیزات مناسب را برای سردخانه تهیه کنید. تنها با تهیه قطعات سردخانه مناسب می توانید میوه و لبنیات را برای مدت زمان طولانی در سردخانه نگهداری کرده و در زمان مناسب وارد بازار کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *