اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

انواع سردخانه بر اساس نوع محصول

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
ساخت سردخانه در شیراز
در این مطلب به بررسی انواع سردخانه خواهیم پرداخت. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در مورد سردخانه های مختلف بدست آورید.
5/5

فهرست مطالب انواع سردخانه بر اساس نوع محصول

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

بررسی انواع سردخانه بر اساس نوع محصول

 

سردخانه ها در انواع مختلف طراحی می شوند. انواع سردخانه داری فضای بسته و محصور شده هستند که باید میزان رطوبت و دمای آن ها با دقت زیادی کنترل شود.

انواع سردخانه بر اساس نوع محصولات

از فضای سردخانه برای نگهداری محصولات غذایی مختلف نظیر گوشت ، ماهی ، مرغ ، میوه ، تجهیزات پزشکی ، مواد دارویی و … استفاده زیادی می شود. انواع سردخانه با توجه به نوع محصولاتی که در فضای آن ذخیره می شود متفاوت می باشند و هر یک از آن ها دارای ویژگی های خاص خود می باشند.

بازرگانی گرام تولید کننده انواع سردخانه
بازرگانی گرام تولید کننده انواع سردخانه

بررسی سردخانه های مختلف

انواع سردخانه مجموعه ای از ساختمان و انواع تاسیسات است. از فضای سردخانه می توان برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی ، محصولات کشاورزی و سایر محصولات استفاده کرد. مواد غذایی و سایر محصولات را می توان به صورت مصنوعی در فضای سردخانه نگهداری کرد و طول عمر آن ها را افزایش داد. سردخانه از نظر نوع محصولات غذایی به چند دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

سردخانه گوشت :

انواع سردخانه مخصوص گوشت اغلب در کنار کشتارگاه ها احداث می شوند و ظرفیت آن ها نیز بر مبنای 80 درصد کشتار هر شیفت می باشد. ظرفیت هر یک از اتاق های نگهداری مخصوص گوشت منجمد کشتار برابر با 60 شیفت می باشد.

برای نگهداری گوشت تازه در فضای سالن سردخانه باید سالن مجهز به ریل نقاله ای همراه با چنگک باشد.

سردخانه نگهداری گوشت
سردخانه نگهداری گوشت

سردخانه لبنیات :

اغلب سردخانه های مخصوص نگهداری لبنیات در مجاورت کارخانه های شیر احداث می گردند. شیر با دمای 20 درجه سانتی گراد وارد فضای سردخانه می شود و در این فضا شیر تا دمای 2 درجه سانتی گراد سرد می گردد.

در فضای سردخانه لبنیات اتاق های سردی مطابق با نوع محصولی که در فضای سردخانه قرار است نگهداری شود وجود دارند. از فضای این اتاق ها برای نگهداری محصولات مختلف می توان به راحتی استفاده کرد.

در فضای این سردخانه ها برای نگهداری محصولات از باکس های پالت که دارای دو یا سه ردیف هستند استفاده می گردد.

سردخانه لبنیات
سردخانه لبنیات

سردخانه مخصوص نگهداری سبزیجات و میوه

در همه مناطقی که تولید کننده یا مصرف کننده میوه هستند انواع سردخانه میوه و سبزیجات احداث می شوند. در فضای این سردخانه ها برای نگهداری سبزیجات و میوه اتاق های سرد کن در نظر گرفته می شوند.

میوه ها با دمای کمتر از 15 درجه سانتی گراد وارد اتاقهای سرد کن می شوند. در این اتاق ها دمای میوه برای جلوگیری از فاسد شدن آن به تدریج کم می شود. برای نگهداری میوه منجمد در فضای سردخانه میوه و سبزیجات از اتاق انجماد استفاده می شود.

تعداد اتاق ها و ظرفیت هر اتاق در سردخانه بستگی به نوع میوه و سبزیجات دارد. شایان ذکر است که میوه و سبزیجات را نباید در یک اتاق به صورت همزمان نگهداری کرد.

اغلب سردخانه های میوه و سبزیجات در کنار باغ ها احداث می گردند. در فضای انواع سردخانه سبزیجات و میوه برای سرد شدن و ضد عفونی کردن محصولات از حوضچه های مخصوص استفاده می شود. بعد از بسته بندی میوه و سبزیجات در فضای سردخانه محصولات به کمک پیش سرد کردن وارد سالن های مخصوص نگهداری می شوند.

سردخانه میوه
سردخانه میوه

سردخانه مخصوص شیلات

در نظر گرفتن ظرفیتی مناسب برای سالن های سردخانه شیلات از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. بهتر است شما ظرفیت این نوع سالن ها را با توجه به زمان عمل آوری ، بارگیری و تخلیه شیلات در نظر بگیرید.

زمان سرد کردن ماهی در سردخانه به روش سرد کردن ، درجه حرارت اتاق ها ، اندازه و فرم ماهی بستگی دارد. برای منجمد کردن ماهی در فضای سردخانه شیلات از دستگاه های مخصوص انجماد ماهی استفاده می شود.

 

سردخانه دارو

از فضای سردخانه دارو برای نگهداری انواع مواد دارویی نظیر آمپول ، شربت و سایر داروها استفاده می شود. از فضای انواع سردخانه دارو برای نگهداری محصولات دارویی با حجم زیاد استفاده می شود. بنابراین فضای این نوع سردخانه ها باید با توجه به استاندارد و تکنولوژی خاصی طراحی شود.

 

شرکت بازرگانی گرام

شرکت بازرگانی گرام در زمینه صنعت ساخت سردخانه و سایر تجهیزات تبرید دارای سابقه ای درخشان است.

این شرکت در زمینه طراحی انواع سردخانه در حال فعالیت می باشد. اگر شما تمایل دارید سردخانه ای با فضای کاربردی را طراحی نمایید بهتر است قبل از هر چیز از فردی متخصص کمک بگیرید.

در صورت تمایل می توانید برای گرفتن مشاوره در زمینه طراحی سردخانه های مختلف با شماره های زیر تماس بگیرید و از همکاران ما مشاوره لازم را دریافت کنید :

شماره تلفن ثابت :

071-37740168

شماره های همراه :

09170541110

09170621110

 

 

نتیجه گیری :

در این مطلب با انواع سردخانه مخصوص نگهداری محصولات غذایی مختلف آشنا شدید. امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *