اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

آشنایی کامل با انواع تجهیزات سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
ساخت سردخانه در شیراز
5/5

فهرست مطالب آشنایی کامل با انواع تجهیزات سردخانه

 

آشنایی کامل با انواع تجهیزات سردخانه

تجهیزات سردخانه باید متناسب با نیاز مکانی که قصد استفاده از آن ها را دارید خریداری و نصب شوند. اهمیت سردخانه و نقش کلیدی که در حفظ مواد غذایی و محصولات مختلف دارد به گونه ‌ای است که چنانچه از این سیستم های برودتی و تکنولوژی های پیشرفته جهت نگهداری از این مواد استفاده نشود، با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد.

تجهیزات سردخانه

 

سردخانه ها و سیستم های برودتی امروزه تقاضای فراوانی در صنایع مانند نگهداری از داروها و مواد غذایی، پتروشیمی و همچنین صنایع آزمایشگاهی دارند. به همین علت علاوه بر اینکه نوع سردخانه ای که قصد استفاده از آن را دارید باید با دقت بالا انتخاب شود، نوع تجهیزات سردخانه نیز بسیار مهم شمرده می شوند.

پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع محصولات و لوازم، تحت استانداردهای بین المللی موجب شده که امروزه سیستم های برودتی نیز با تحول بزرگی همراه شوند. در واقع صنایعی مانند مواد غذایی نیاز مبرم به سردخانه و یخچال های صنعتی خواهند داشت.

تجهیزات سردخانه شامل چه مواردی است؟

به طور کلی سیستم های برودتی و سردخانه ها شامل تجهیزات مختلفی می ‌شوند. عملکرد کلی سیستم و دستگاه به گونه ای است که باید تجهیزات به کار برده با کیفیت بالا و عملکرد ایده‌ آل در اختیار کاربر قرار گرفته شوند. هر کدام از تجهیزات سردخانه می ‌توانند فعالیت خاصی داشته و به بهبود عملکرد سردخانه کمک نمایند. در کنار این که بدنه سردخانه و نوع عایق آن باید به دقت بررسی و نصب شود، استفاده از تجهیزات استاندارد نیز از اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.

تجهیزات اصلی سردخانه

در میان تمام تجهیزاتی که در یک سردخانه مورد استفاده قرار می گیرند، برخی از این تجهیزات به عنوان تجهیزات اصلی سردخانه به شمار می رود. به همین علت آشنایی شما با این تجهیزات و کیفیت آن ها بسیار اهمیت داشته و شما باید به هنگام خرید و استفاده، اطلاعات کافی از محصول خریداری شده داشته باشید. با ما در بازرگانی گرام همراه باشید تا به شما تجهیزات سردخانه و مهمترین آن ها را معرفی کنیم.

آشنایی کامل با انواع تجهیزات سردخانه
آشنایی کامل با انواع تجهیزات سردخانه

بدنه سردخانه و نوع عایق آن

همانگونه که می دانید یکی از مهمترین مواردی که می تواند به حفظ سرما در درون سردخانه کمک کند، استفاده از عایق مناسب در بدنه سردخانه خواهد بود. با توجه به اینکه امروزه عایق های فراوانی جهت نصب در سردخانه ها در دسترس شما قرار دارند، انتخاب گزینه ای مناسب و با کیفیت می تواند به بهبود عملکرد سردخانه شما کمک کند.

بهترین نوع از میان عایق های موجود عایق پلی اورتان بوده که با روکش ورقی موجب می شود که تمام بدنه مورد پوشش قرار گیرد. اهمیت عایق کاری درب سردخانه ها به گونه ای است که بسیاری از فعالان و متخصصین این حوزه از آن به عنوان مهمترین نکته جهت بهبود عملکرد سردخانه یاد می کنند. هر اندازه که عایق به کار رفته توسط شما کامل تر باشد، سیستم شما فشار کمتری دریافت کرده و می‌ تواند صرفه‌ جویی مناسبی در مصرف انرژی داشته باشد.

کمپرسور

اگر بخواهیم در میان تجهیزات سردخانه قلب تپنده آن را معرفی کنیم بدون شک به کمپرسور اشاره خواهیم کرد. مهمترین بخش فنی و کاربردی در سردخانه ها، کمپرسورها به شمار می روند. از کاربردهای کمپرسور در سردخانه ها می‌ توان به فشرده سازی گازها اشاره کرد. معمولاً فشرده نمودن گازها و متراکم سازی آن ها موجبات افزایش دمای گاز را نیز فراهم می ‌کند. این عملیات توسط کمپرسور امکان پذیر است. معمولاً به کمپرسورها موتور سردخانه می گویند. توجه داشته باشید که برق مورد استفاده سردخانه ها سه فاز صنعتی بوده و در شرایطی خاص سردخانه های کانکسی را با برق تک فاز نیز می توان مورد استفاده قرار داد.

معمولاً در ساخت این عضو از تجهیزات سردخانه، شکل های مختلفی و انواع گوناگونی به کار برده می شود. امروزه از مهمترین کمپرسورها و برندهای سازنده آن می ‌توان به کمپرسور تکامسه، بیتزر، کوپلند و دانفوس اشاره کرد.

کمپرسور
کمپرسور

کندانسور

یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات سردخانه کندانسور به شمار می رود. در حالت کلی مبدل حرارتی یا کندانسور وظیفه تغییر فاز مبرد گازی به مایع را داشته و همچنین خنک کردن سیال را نیز انجام می دهد. همانگونه که می دانید فعالیت کمپرسور موجب می شود که یک گاز گرم و متراکم تولید شود. کندانسور این وظیفه را برعهده دارد که گاز تولید شده را خنک نماید. نحوه عملکرد کندانسور به گونه ای است که می ‌تواند با استفاده از هوا یا آب این عملیات را انجام داده و به همین علت کندانسورها را به ‌عنوان کندانسورهای آبی و هوایی نیز می شناسند.

کندانسورهای هوایی گرمای موجود را به هوا و همچنین کندانسورهای آبی، آن را به آب انتقال می دهند. نحوه نصب کندانسور هوایی به گونه ای است که باید آن را در فضای باز قرار داد تا بتواند از این طریق عملیات خنک سازی را انجام دهد.

چنانچه قصد خرید کندانسور را داشته باشید باید آن را متناسب با کمپرسورهای به کار رفته انتخاب نمایید. ما در مجموعه بازرگانی گرام با فروش این تجهیزات به شما کمک می کنیم تا تناسب ایده ‌آلی در تجهیزات سردخانه داشته باشید.

اکسپنشن

اکسپنشن (expansion valve) یا شیر انبساط کولر گازی باعث کاستن از فشار مایع مبرد می شود. این کاستن از فشار به این دلیل است که امکان تبدیل مایع به بخار را به تبخیر کننده یا اواپراتور بدهد. گاز مبرد در حالت مایع با درجه حرارت بالا وارد اکسپنشن یا شیر انبساط می شود. با خروج مبرد از این شیر فشار آن بسیار کاهش پیدا کرده و در عین حال درجه حرارت آن نیز کاهش می یابد.

اواپراتور

اواپراتور یا مبدل حرارتی به بخشی از سردخانه گفته می ‌شود که در داخل اتاقک نصب شده و گاز آمونیاک یا فریون که به عنوان سیال مبرد در آن قرار می گیرد، درون آن به گردش در خواهد آمد. نحوه فعالیت و عملکرد اواپراتور به گونه ای است که علاوه بر سرمایش سردخانه باید عمل تهویه را نیز انجام دهد. بسته به نوع مبرد و سردخانه مورد استفاده، اواپراتور نیز طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

اواپراتور

تابلو برق سردخانه

کنترل وضعیت کاری کمپرسور، تنظیم دمای اتاق، کنترل کندانسور و اواپراتور و همچنین ایجاد ثبات در سردخانه بر عهده تابلو برق خواهد بود. به همین علت تابلو برق نیز از تجهیزات سردخانه به شمار می رود که اهمیت بالایی دارد. از قطعات موجود در تابلو برق سردخانه می توان به کلید های حرارتی، ترموستات، فیوزها، کلیدها، نشانگرها، تایمر و هشدارها اشاره کرد.

 

شیرآلات کنترلی

از دیگر تجهیزات سردخانه که وظیفه باز و بسته کردن مسیرهای گاز مبرد و روغن را دارند و همچنین جهت حرکت مبرد را تعیین می کنند، شیرآلات کنترلی خواهند بود. برای بالا بردن دقت و ایمنی در سیستم های برودتی، شیرآلات کنترلی نقش پررنگی دارند. مهمترین شیرآلات کنترل ترموستات ها، لول کنترل و فشارسنج روغن موتور، ترانسمیترهای دما و کنترلر فشار مکش و دهش کمپرسور خواهند بود.

خرید تجهیزات سردخانه با کیفیت بالا و قیمت مناسب

اگر به دنبال خرید تجهیزات سردخانه با بهترین کیفیت و قیمت مناسب هستید، می توانید از محصولات ما در بازرگانی گرام دیدن نمایید. ما در این مجموعه انواع تجهیزات سردخانه، ساخته شده توسط برندهای معتبر را در اختیار شما قرار خواهیم داد.​

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *