اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

بررسی تفاوت گازهای R22 و R407

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
بازرگانی گرام نماینده گاز کولیب (استارگت )
5/5

فهرست مطالب بررسی تفاوت گازهای R22 و R407

بررسی تفاوت گازهای R22 و R407

بررسی تفاوت گازهای R22 و R407  نشان می دهد که گاز فریونR22  به عنوان گزینه ای  جهت استفاده در مبردها به شمار می رود. شرایط این نوع گاز به گونه ‌ای است که دانشمندان و کارشناسان این حوزه به منظور جلوگیری از آسیب رسانی به لایه اوزون، به دنبال جایگزینی مناسب برای آن هستند. به همین علت گاز های مختلفی برای این کار مورد آزمایش قرار گرفته اند.

بسته به شرایط مختلفی، گاز جایگزین شده با  R22 باید انتخاب شود. نوع سیستمی که شما قصد استفاده از آن را دارید باید جهت انتخاب گاز در نظر گرفته شود. با توجه به تفاوت گازهای R22 و R407 و شرایطی که گاز  R407 جهت استفاده در مبردها دارد، می توانید از آن ها در موارد مختلف بهره ببرید. با ما در مجموعه بازرگانی گرام همراه باشید تا به شما تفاوت گازهای R22 و  R407را بیان کنیم.

گاز R22

قبل از ارائه تفاوت گازهای R22 و R407 ، شما باید تعریفی از هر کدام از این گازها داشته باشید. این نوع گاز که از ترکیب کلرودی فلورو متان نام خود را گرفته است، یکی از گازهای مخرب برای لایه اوزون به شمار می رود. در گذشته به شکل گسترده از این گاز برای خنک کردن در دستگاه ‌هایی مانند کولر گازی و یخچال ها بهره برده می شد. با این حال با توجه به اثرات مخربی که گاز R22 برای لایه اوزون و جو ایجاد نمود، امروزه استفاده از این گاز در کولرهای گازی و یخچال ها ممنوع شده است. با این حال گاهی اوقات صنایع مختلف بدون در نظر گرفتن این شرایط از این گازها استفاده می کنند.

بررسی تفاوت گازهای R22 و R407
بررسی تفاوت گازهای R22 و R407

گاز R407

این نوع گاز که با نام گاز R407C نیز شناخته می شود، به عنوان سرد کننده و مخلوطی از هیدرو فلورو کربن ها مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب گاز پنتا فلورو اتان و همچنین دی فلورو متان به همراه تترا فلورو اتان این نوع گاز را ایجاد می کنند. از ویژگی ‌های گاز R407 می‌توان به تطابق مناسب با ظرفیت دمای تخلیه نسبتاً پایین و همچنین سازگاری با روان کننده پلی ال استر اشاره نمود. بررسی این نوع گاز نشان می ‌دهد که جریان و فشار دمای گاز R407 شباهت زیادی به گاز R22 دارد.

مزایا و معایب گاز R407

بررسی ویژگی ها و مزایا و معایب گاز R407 نشان می دهد که مهمترین عیب این نوع گاز، موضوع نشتی به شمار می رود. همانگونه که عنوان شد این نوع گاز از ترکیب سه گاز مختلف تولید می شود. چنانچه در سیستم برودتی با مشکلاتی مواجه شوید و نشتی را مشاهده کنید، گازهای تشکیل دهنده و ترکیبات گاز R407 نیز با نرخ متفاوت نشتی مواجه می شوند. شرایطی که موجب می شود در سیکل مورد استفاده ترکیب موجود، با تغییراتی مواجه شود.

با این حال بررسی گاز R407 و تفاوت آن با گاز R22 نشان می دهد که گاز R407 اثرات بسیار کمتری جهت تخریب لایه اوزون و ایجاد گازهای گلخانه‌ای دارد. با این وجود نمی توان از مقدار اثرگذاری این گازها به محیط زیست نیز چشم پوشی کرد.

تفاوت گازهای R22 و R407 به لحاظ تخریب محیط زیست

همانگونه که عنوان کردیم هر کدام از گازها می ‌توانند اثر منفی بر روی لایه اوزون و محیط زیست گذاشته و با تولید گازهای گلخانه‌ای مشکلاتی ایجاد نمایند. با توجه به این که گاز R22 با ترکیبات کاملاً متفاوت نسبت به گاز R407 در دسترس قرار می گیرد، می تواند اثرگذاری به مراتب بیشتری نسبت به گاز R407 بر روی محیط زیست داشته باشد. به همین علت همواره به دنبال یک جایگزین مناسب برای گاز R22 هستند.

علاوه بر گاز R407، شما می ‌توانید از گاز R404 و گاز R410 نیز به جای گاز R22 در شرایط و موارد گوناگون بهره ببرید.

از دیگر تفاوت های گازهای R22 و R407 می ‌توان به ضرر کمتر برای لایه اوزون با توجه به بهره مندی از اتم هیدروژن اشاره کرد.

کاربردهای گاز R22

با وجود اینکه گاز R22 دارای اثرات مخربی برای محیط زیست و لایه اوزون است ولی امروز به شکل های مختلف در شرایط گوناگون از آن بهره برده می شود. استفاده از این گاز در مبردهایی مانند یخچال های موجود در سوپرمارکت‌ ها، کولر گازی و سایر سیستم های خنک کننده می تواند کاربردی باشد. خواص ترمودینامیکی بسیار نزدیک این گاز به گاز R407 این نتیجه را در پی داشته که از گاز  R407بتوان در موارد مختلف به جای این نوع گاز بهره برد.

یکی دیگر از کاربردهای گاز R22، استفاده در انواع چیلرهای آب خنک و هوا خنک به شمار می رود.

بررسی تفاوت گازهای R22 و R407
بررسی تفاوت گازهای R22 و R407

کاربردهای گاز R407

در هنگام تغییر فاز شما می توانید تغییر دما را به شکل گسترده در گاز  R407 مشاهده نمایید. با توجه به اینکه عملکرد این گاز نسبت به گاز R22 در شرایط گوناگون بهتر بوده و اثرات زیانبار کمتری برای محیط زیست دارد، می توان در چیلرها کولرهای گازی و یخچال های صنعتی از آن بهره برد. در حالت کلی بررسی تفاوت گازهای R22 و R407 نشان می دهد که به لحاظ عملکردی و ساختاری این دو گاز شباهت بسیار زیادی به هم داشته و می توانند در موارد گوناگون مورد استفاده قرار گیرند.

بررسی تفاوت گازهای R22 و R407
بررسی تفاوت گازهای R22 و R407

خرید گاز  R22 و R407

چنانچه قصد خرید گاز R407 و استفاده از آن به جای گاز R22 در موارد مختلف را دارید می توانید از خدمات ما در مجموعه بازرگانی گرام  بهره ببرید. توجه داشته باشید که بررسی تفاوت گازهای R22 و R407 نشان می دهد که این نوع گازها ساختاری بسیار مشابه هم داشته و می توانند در تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار گیرند.​

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *