اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

گاز R-134 چیست و چه کاربردی در سردخانه دارد؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
گاز R-134
گاز R-134 یکی از بهترین و معروف ترین مبردهایی است که در سیستم های تبریدی و صنایع مختلف از آن استفاده می شود. این مبرد در اصل به عنوان جایگزینی برای مبرد R12 تولید و به بازار عرضه گردید. تا از آسیب های جدی که این مبرد به محیط زیست وارد می کرد، جلوگیری نماید.
5/5

فهرست مطالب گاز R-134 چیست و چه کاربردی در سردخانه دارد؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

گاز R-134 چیست و چه کاربردی در سردخانه دارد؟

 

یکی از معروف ترین و محبوب ترین مبردهایی که در سیستم های برودتی استفاده می شود، گاز R-134 است. ممکن است در بازار این گاز را با نام گاز کولر خودرو نیز به شما معرفی کنند. زیرا از آن در کولر اتومبیل، سیستم های تهویه مطبوع، تجهیزات رطوبت گیر، سیستم های تبریدی و … استفاده می کنند. این گاز با ویژگی ها و قابلیت های خاصی که دارد انتخابی عالی برای سیستم های تبریدی و سردخانه ای به شمار می رود.

گاز R-134 از خانواده هیدروفلوروکربن ها بوده و بی رنگ و غیرقابل اشتعال است. این نمونه از مبردهای محبوب در اصل نوعی تترافلورواتان هستند که به دلیل استانداردهای نامگذاری مبردها، با این نام شناخته می شوند. همانطور که می دانیم برای ساخت سردخانه های مختلف از جمله ساخت سردخانه بالا صفر لبنیاتی، ساخت سردخانه نگهداری میوه و حتی هوشمند سازی سیستم های خنک کننده، از گازهای مختلفی استفاده می شود.

گاز R-134 در کنار گازهای کولیب بسیار در سیستم های سردخانه مورد استفاده قرار می گیرند. فرمول شیمیایی مبرد R134 به صورت CF3CH2 بوده و می توانیم خواص آن را بسیار به R12 نزدیک بدانیم. باید بگوییم این نمونه مبرد تنها برای سیستم های تبرید تراکمی کاربرد ندارد. بلکه می توان از آن در صنایع داروسازی، صنایع پلاستیک، سیستم های خنک کننده رایانه ها و … نیز استفاده کرد.

گاز R-134
گاز R-134

تاریخچه ساخت گاز R-134 در دنیا

برای اولین بار مبرد R134 در سال 1990 ساخته شد. این مبرد در اصل جایگزینی برای مبرد R12 بود که تا آن زمان به عنوان پرکاربردترین گاز تبریدی شناخته می شد. اما از آنجایی که این گاز اثرات مخربی بر روی محیط زیست ایجاد کرده بود، دانشمندان اقدام به تولید مبرد جدیدی با قابلیت های بهتر با نام R134 نمودند.

گاز R12 موفق شد در طول مدت زمانی که در سیستم های مختلف مورد استفاده قرار می گرفت، باران های اسیدی ایجاد کرده و منجر به تخریب لایه اوزون شود. این مسئله منجر شد تا گاز جدیدی طراحی و ساخته شود که از اثرات مخرب کمتری برخوردار باشد. از این رو گاز R-134 تولید و به بازار عرضه شد.

این گاز قابلیت ایجاد اثر گلخانه ای کمتری نسبت به مبرد R12 دارد و از این رو منجر به تخریب لایه اوزون نمی شود. البته باید بگوییم با وجود آنکه اثرات گلخانه ای در این مبرد کم شده است، اما به معنای رسیدن آثار آن به صفر نیست. از این رو باید استفاده از این گاز را نیز در آینده محدودتر نمود. تا آسیب های دیگری به محیط زیست وارد نشود.

گاز R-134 چیست
گاز R-134 چیست

مهمترین کاربرد مبرد R-134 در صنایع مختلف

از آنجایی که این مبرد شباهت بسیار زیادی به مبرد R12 دارد، نمی توان با اطمینان و برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کرد. اما تغییراتی که در آن ایجاد شده است منجر شده تا صنایع به عنوان یک جایگزین مناسب برای R12 از گاز R-134 استفاده کنند. از سوی دیگر باید بگوییم که این مبرد قابلیت آن را دارد که به جای مبردهای دیگری همچون R401A، R401B، R409A و R409B نیز مورد استفاده قرار گیرد.

علت محبوبیت مبرد R134 کاربرد متنوعی است که دارد. می توان از این مبرد در کولر اتومبیل استفاده نمود. علاوه بر آن این مبرد قابلیت استفاده در سیستم های تهویه مطبوع سردخانه ثابت، سردخانه متحرک، تونل انجماد و … را نیز دارد. می توان از آن برای چیلرها، کولرهای گازی، سیستم های رطوبت گیر، سیکل های برودتی دمای بالا، یخچال های خانگی و فروشگاهی و … هم استفاده کرد.

میزان دمای تقطیر مبرد R134 بسیار بالا است و از این رو انتخابی مطلوب برای مناطق جغرافیایی گرم به شمار می رود. در حالی که مقدار شارژ آن نسبت به نمونه های دیگر مبرد کمتر است. پس باید بگوییم استفاده از این گاز کاربردهای بسیار زیادی داشته و می توان به راحتی از آن در سیستم های مختلف استفاده کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *