اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

آشنایی با چارچوب‌های امنیتی مدیریت سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
بزرگ‌ترین مشکلات مدیریتی در سردخانه‌ها
سالانه تعداد زیادی از پرسنل سردخانه‌ها به دلیل اهمال‌کاری در مبحث امنیت و مدیریت سردخانه، جان خود را از دست می‌دهند. در این مقاله به چارچوب‌های ایمنی اشاره می‌کنیم.
5/5

فهرست مطالب آشنایی با چارچوب‌های امنیتی مدیریت سردخانه

پیشنهاد خرید
هوشمند سازی 1.Jpg11 1 1 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
PLCخرید کنید

آشنایی با چارچوب‌های امنیتی مدیریت سردخانه و بهبود ایمنی آن

کوتاهی در مدیریت سردخانه به طور سالانه مصدومان یا حتی قربانیان متعددی در پی دارد. با توجه به حساسیت عملکرد سردخانه‌ ها و استفاده از انواع مختلفی از گازهای طبیعی و مصنوعی در حجم‌های متعدد، باید چارچوب‌های ایمنی ویژه‌ای برای سردخانه تدارک دیده شود. سردخانه‌ها و فریزرهای صنعتی مواد تحت‌ِ حفاظت خود را در دمایی پایین‌تر از دمای استاندارد اتاق نگهداری می‌کنند.

گاهی اوقات دمای این سردخانه‌ها تا حدودِ ۱۰۰ درصد، وارد چرخه‌ی مجددِ جریان در سراسر سردخانه می‌شود. به عبارت ساده‌تر، هوایی که در سردخانه‌ها به گردش در می‌آید، یک هوای سنگین یا کهنه نیست. این هوا دائما در حال تجدید و تازه‌سازی‌ست. با این حال، این امر ثابت نمی‌کند که سردخانه‌ها محیطی امن برای انسان‌ها هستند.

معمولا کار با قطعات سردخانه (و به‌خصوص گاز سردخانه)، مصدومان بیش‌تری به همراه دارد. با این وجود، نمی‌توان تلفات احتمالیِ حاصل از عدم رعایت اصول در مدیریت سردخانه را نادیده گرفت. بازرگانی گرام در این مقاله بیش‌تر به چارچوب‌های این مسئله می‌پردازد.

امنیت سردخانه‌ ها
امنیت سردخانه‌ ها
پیشنهاد خرید
هوشمند سازی 1 1 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
PLCخرید کنید

سردخانه‌ها و فریزرهای صنعتی، رویی متفاوت از صنعت

سردخانه‌ها یکی از صنایع منعطف هستند که می‌توان آن‌ها را با انگیزه‌های مختلفی مورد بهره‌برداری قرار داد. به عنوان مثال، می‌توان به سردخانه‌های نگهداری از مواد و فرآورده‌های غذایی اشاره کرد. این سردخانه‌ها حجم عظیمی از صنعت تبریدی را به خود اختصاص داده‌اند. از طرفی، بسیاری از صنایع، از جمله صنایع پزشکی، برای نگهداری از مواد حساسِ بیولوژیکی به سردخانه نیاز دارند.

محصولات شیمیایی متعددی وجود دارند که در صورت نگهداری در دمای اتاق، از بین می‌روند. علاوه‌ بر این، سردخانه‌ها ماهیت آنتی‌باکتریال و ضدقارچِ به‌خصوصی دارند که می‌توانند جلوی نفوذ باکتری‌ها یا میکروارگانیسم‌ها را به محصولاتی که در آن‌ها نگهداری می‌شود، بگیرند. از این رو، می‌توان آن‌ها را در هر صنعتی مورد استفاده قرار داد؛ چه بحث نگهداری از محصولات تخمیری در میان باشد، چه بحث محافظت از محصولات شیمیایی و پروسس‌شده.

با توجه به این‌که مهم‌ترین عنصر صنایع (یعنی محصولات تولیدشده)، برای سالم ماندن به سردخانه‌ها متکی هستند، بحثِ مدیریت سردخانه اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. یک سردخانه‌ی اصولی و استاندارد باید بتواند هم کیفیت محصول را مطبوع نگه دارد، هم امنیت و حفاظت از محصولات نگه‌داری‌شده و پرسنلی که در آن کار می‌کنند را تضمین نماید. به همین دلیل است که اشتباهات مدیریتی در سردخانه‌ها، می‌تواند علاوه‌بر اثرات مخرب مالی، منجر به به‌خطرافتادگیِ جان کارکنان سردخانه هم شود.

بزرگ‌ترین مشکلات مدیریتی در سردخانه‌ها
بزرگ‌ترین مشکلات مدیریتی در سردخانه‌ها

نگاهی به بزرگ‌ترین اشتباهات در مدیریت سردخانه‌ ها

برخی از بزرگ‌ترین خطاها در مدیریت سردخانه‌ها، شامل موارد زیر می‌شود:

  • کوتاهی در چکاپ مرتب و سرِ وقتِ سردخانه: این امر به مرور زمان موجب خرابی سریع‌ترِ قطعات سردخانه می‌شود. به‌علاوه محصولات نگه‌داری‌شده در سردخانه را تخریب می‌کند و هزینه‌های سنگین تعمیر، تامین و جایگزینی قطعات را نیز در پی دارد. بماند که این امر می‌توان خسارات سنگینی را هم به بیزینسی که بر سردخانه‌ اتکا دارد،‌ وارد نماید.
  • انبار کردن بار مازاد بر سایز سردخانه در آن: بازرگانی گرام پیش از این به مسئله‌ی حیاتی وجود اضافه‌بار در سردخانه‌ها اشاره کرده بود. این امر می‌تواند با ایجاد تداخل در چرخه‌ی سالم هوا در سردخانه، موجب اختلال در عملکرد صحیح سردخانه و خسارات مالی سنگین گردد.
  • عدم مدیریت صحیح دمای سردخانه: یکی از مهم‌ترین بخش‌های مدیریت سردخانه، مسئله‌ی نظارت بر دمای سردخانه است. دما و رطوبت، دو جزء بسیار مهم در سردخانه‌ها هستند و عدم کنترل صحیح آن‌ها، اثرات جبران‌ناپذیری در پی دارد.
  • عدم آموزشِ درست و اصولیِ کارکنان یا استخدام کارکنان غیرمتخصص: تنها افرادی باید در سردخانه‌ها کار کنند که کاملا در این زمینه آموزش دیده باشند و در کار با قطعات تبریدی مهارت داشته باشند.
  • بی‌توجهی به اصول بهداشتی سردخانه‌ها و عدم باکتری‌زدایی آن‌ها: یکی دیگر از اشتباهات بزرگ در مدیریت سردخانه‌ها، به بی‌توجهی نسبت به بهداشت سردخانه مربوط می‌شود.

در نتیجه‌ی مشکلات سوء‌ مدیریت سردخانه‌ها، مشکلات زیر به وجود خواهد آمد:

  • خرابی بیش‌تر دستگاه‌ها، احتمال نیاز به جایگزینی دستگاه و هزینه‌های کمرشکن سردخانه.
  • خرابی محصولاتی که در سردخانه نگه‌داری می‌شوند.
  • افزایش مصرف انرژی و هزینه‌ی قبوض در سردخانه
  • خطرات جانی برای کارکنان سردخانه.
چارچوب‌های امنیتی مدیریت سردخانه
چارچوب‌های امنیتی مدیریت سردخانه

چارچوب‌ های امنیتی سردخانه‌ها

نظر به این‌که سردخانه‌ها یک بخش بسیار مهم در هر صنعتی هستند، مدیریت سردخانه و حصول اطمینان از پیاده‌سازی جدیدترین چارچوب‌های امنیتی، امر بسیار مهمی‌ست. در این‌جا، نگاهی به چارچوب‌های ایمنی که باید در هر سردخانه‌ای رعایت شود، می‌اندازیم:

  • تجهیزات ایمنی پرسنل (PPE): تیم مدیریت سردخانه باید تجهیزات ایمنی ویژه‌ای برای کارکنان سردخانه تدارک ببینند. تمامی کارکنان سردخانه باید حتما دستکش‌های ایمنی، عینک محافظ و کفش‌های ایمنی داشته باشند که روی زمین هم سُر نخورند.
  • تهویه‌ی دائمی: کارکنان و قطعات سردخانه دائما در مجاورت گازهای خطرناک هستند و جهت اطمینان از سلامت کارکنان، سردخانه‌ باید حتما به سیستم تهویه‌ و گردش هوای مناسب تجهیز شده باشد.
  • آمادگی‌ جهت موقعیت‌های اورژانسی: تمامی کارکنان باید به اقدامات اورژانسی آشنا باشند. به‌علاوه باید راه‌های فرار در موقعیت‌های اضطراری، از جمله زلزله، برق‌رفتگی، یا هر موقعیت اضطراری دیگری به آن‌ها آموزش داده شده باشد.
  • نورپردازی: یکی از مهم‌ترین چارچوب‌های ایمنی مدیریت سردخانه، برخورداری از نورپردازی اصولی‌ست. کارکنان باید بتوانند به سادگی محیط اطراف خود را ببینند، بدون آن‌که نورپردازی تاثیری در گرم‌ شدن محیط داشته باشد.
  • جلوگیری از سُر خوردن و افتادن: کف سردخانه باید خشک و خالی از یخ باشد تا جلوی سُرخوردگی و افتادن کارکنان گرفته شود.
  • ایمنیِ قطعات سردخانه: تجهیزات سردخانه باید حتما در امنیت کامل مونتاژ شده باشند. کارکنان باید به خوبی روش کار با هر کدام از قطعات، از جمله کمپرسور سردخانه، اواپراتور و کندانسورها را نیز بدانند. سردخانه‌ها معمولا از مبردهای گوناگونی برای چرخه‌ی تبریدی استفاده می‌کنند. آشنایی با این مبردها، مانند گاز سردخانه، هم ضروری‌ست.
  • نظارت بر بهداشت و دمای سردخانه: تمامی قطعات سردخانه و دمای سردخانه باید به طور مرتب مورد چکاپ و بازدید قرار بگیرند. این‌کار از سلامت قطعات و مواد نگه‌داری‌شده اطمینان حاصل می‌کند و موجب عملکرد صحیح سردخانه می‌شود.
بهبود امنیت سردخانه‌ها
بهبود امنیت سردخانه‌ها

چگونه امنیت سردخانه را بهبود بخشیم؟

به‌جز مواردی که در بخش قبل در رابطه با چارچوب‌های امنیتی مدیریت سردخانه ذکر شد، بازرگانی گرام راه‌هایی را نیز در بخش پایین لیست کرده است تا از طریق آن، بتوان امنیت سردخانه را بهبود بخشید:

  • کنترل دسترسی به سیستم مدیریت سردخانه: دسترسی به سیستم کنترل دما و سنسورهای تخصصی سردخانه باید کنترل‌شده و دورازدسترس افرادِ تاییدنشده باشد. می‌توانید جهت محافظت از سیستم کنترلی سردخانه، از کارت‌های کلیدی، اسکنرهای بیومتری و سایر سیستم‌های کنترل پرسنل استفاده کنید.
  • حتما از دوربین‌های مداربسته یا CCTVها برای مدیریت سردخانه استفاده کنید.
  • با کمک آلارم‌ها و سنسورها، تغییرات دمایی، رطوبتی و سایر عوامل تاثیرگذار محیطی را زیرنظر بگیرید. بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایلی برای مدیریت سردخانه تنظیم شده‌اند که در این زمینه به شما کمک می‌کنند.
  • چکاپ امنیتی دائم سردخانه و حصول اطمینان از دنباله‌روی اصول امنیتی در سردخانه‌ها.
  • آموزش دائمی و آپدیت کردن کارکنان سردخانه‌ها.

با پیاده‌سازی این چند اصل در برنامه‌های مدیریت سردخانه، بیزینس‌ها از صحت عملکرد سردخانه و سلامت قطعات آن مطمئن خواهند شد. به این شکل،‌ احتمال وقوع مشکلات امنیتی به صفر خواهد رسید.

بازرگانی گرام ارائه دهنده خدمات مدیریت سردخانه

بازرگانی گرام، یکی از برجسته‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات مدیریت سردخانه در صنعت است. این شرکت با سابقه‌ای مستند در زمینه طراحی، ساخت، و بهره‌برداری از سیستم‌های مدیریت سردخانه، با ارائه راهکارهای پیشرفته و متنوع، به منظور افزایش کارایی و ایمنی در زنجیره تأمین غذایی و دیگر صنایع مرتبط، فعالیت می‌کند.

هدف اصلی بازرگانی گرام، ارائه خدماتی با کیفیت، امن و مطابق با استانداردهای بین‌المللی به مشتریان عزیز می‌باشد. با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و تیم متخصص و مجرب، بازرگانی گرام به عنوان شریکی قابل اعتماد در مدیریت امور سردخانه‌ها، آماده ارائه خدماتی شفاف و حرفه‌ای به مشتریان محترم می‌باشد.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *