اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

هر کدام از انواع گاز کولیب با چه نوع پروژه‌ی سرمایشی تطابق دارند؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
خرید گاز سردخانه کولیب
انتخاب یک گاز سردخانه مناسب برای پروژه‌ی سرمایشی کار بسیار حساسی‌ست و نیاز به دقت بالایی دارد. در این مقاله نگاهی به لیست انواع گاز کولیب پیشنهادی برای هر پروژه می‌اندازیم.
5/5

فهرست مطالب هر کدام از انواع گاز کولیب با چه نوع پروژه‌ی سرمایشی تطابق دارند؟

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

هر کدام از انواع گاز کولیب با چه نوع پروژه‌ی سرمایشی تطابق دارند؟

گاز کولیب یکی از برندهای منتخب پروژه‌های سرمایشی در سراسر جهان است. کارخانه‌ی این برند در کشور چین قرار دارد و سالانه حجم بالایی از این گاز به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان این برند، صنایع سرمایشی و برودتی ایرانی هستند که مستقیما کالای خود را از نماینده‌ی انحصاری کولیب در ایران،‌ شرکت بازرگانی گرام خریداری می‌کنند. در این مقاله به بررسی انواع گاز کولیب و تطابق آن‌ها با پروژه‌های سرمایشی، می‌پردازیم.

 

پیشنهاد خرید
گاز R22 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-22خرید کنید

گاز کولیب، برندی معتبر برای انواع پروژه‌های تبریدی

پیشنهاد خرید
گاز R404 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-404خرید کنید

انتخاب گاز کولیب، یک ماموریت حساس!

انتخاب و خرید گاز سردخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های توسعه‌ و ساخت سردخانه است. دلیل آن هم این است که هر کدام از مبردها مشخصات شیمیایی و ویژگی‌های متفاوتی دارند که آن‌ها را از سایر گازها متمایز می‌سازد. بازرگانی گرام قبلا به این بحث پرداخت که مشخصات شیمیایی هر گاز سردخانه می‌تواند روی کمپرسور سردخانه،‌ عملکرد قطعات سردخانه،‌ بازده و حتی امنیت این قطعات هم تاثیر بگذارد. انتخاب یک مبرد نادرست نه تنها می‌تواند باعث خرابی سیستم و عدم کارکرد درست آن شود، بلکه بازده را کاهش می‌دهد و مشکلات امنیتی متعددی را برای شما می‌تراشد.

وقتی گاز کولیب مناسب یا حتی مرغوب را خریداری نکنید، اول از همه به کمپرسور سردخانه فشار و آسیب وارد می‌شود. این امر هزینه‌های شما را دو چندان می‌کند و مصرف انرژی هم به طرز قابل توجهی بالا خواهد رفت. استفاده از مبردی که برای کاربریِ شما طراحی نشده باشد، می‌تواند هزینه‌های سرمایش سردخانه را کمرشکن نماید.

دقت کنید که این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با انواع گاز کولیب و کارکرد هر یک تدارک دیده شده است. شما باید پیش از خرید یک نوع مبرد خاص، حتما با کارشناس سردخانه تماس حاصل فرموده، کاملا با یک متخصص مشورت نمایید. برای این‌که کارتان آسان شود، بازرگانی گرام تیم مشاوره‌‌ی مخصوصی، جهتِ ساخت و توسعه سردخانه برایتان فراهم نموده است تا شما بتوانید در اسرع وقت و ضمن بررسی کامل سردخانه‌ی خود، بهترین گاز کولیب را خریداری نمایید. جهت ارتباط با واحد مشاوره‌ی بازرگانی گرام،‌ به «این لینک» مراجعه نمایید.

خرید انواع گاز کولیب
خرید انواع گاز کولیب
 
پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

رایج‌ترین انواع گاز کولیب و مشخصات آن‌ها

 

  • گاز کولیب R507:

    یک گاز سردخانه ترکیبی‌ست که از تلفیق دو گاز R125 و R143a تشکیل شده است. از این گاز بیشتر به عنوان جایگزین R22 استفاده می‌کنند و برای پروژه‌های سرمایشی دماپایین یا دمامتوسط توصیه می‌شود. بیش‌ترین صنایعی که با این گاز سروکار دارند، صنایع برودتی بازرگانی، سیستم‌های تهویه مطبوع و سیستم‌های برودتی کلان و صنعتی هستند. 
    پتانسیل گرمایش زمین یا GWP برای این گاز پایین بوده و برابر با ۳۹۸۵ است. بنابراین می‌توان R507 را یک انتخاب مناسب برای کسانی دانست که سعی دارند از محصولات دوست‌دارِ محیط زیست استفاده کنند. (نکته: دقت کنید که این مبرد به هیچ عنوان برای پروژه‌های دمابالا مناسب نیست؛ چرا که دمای بحرانی آن بسیار پایین است. به‌علاوه دقت کنید که روغن سردخانه مناسب برای این مبرد،‌ با روغن R22 متفاوت است).

گاز R134 کولیب
گاز R134 کولیب
  • گاز کولیب R134a:

    نوعی از HFCهاست که بیش‌تر در سیستم‌های تهویه مطبوع و سرمایش مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرخ GWP این گاز بسیار پایین است (۱۴۳۰)، بنابراین یک انتخاب فوق‌العاده نسبت به سایر مبردهاست. با توجه به بازده انرژی بالایی هم که دارد، می‌تواند عملکردی مشابه با R12 و R22، اما با مصرف انرژی بسیار پایین‌تر داشته باشد. این گاز بیش‌تر در پروژه‌های دماپایین مورد استفاد قرار می‌گیرد.

کدام گاز سردخانه را بخرم؟

 

پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

نگاهی به انواع دیگر گاز کولیب و پروژه‌های متناسب با آن

گاز R22 کولیب
گاز R22 کولیب

  • گاز کولیب R22:

    یک هیدروکلروفلوئوروکربن دیگر (HCFC) که تقریبا می‌توان ردپای آن را در هر صنعت برودتی و سرمایشی پیدا کرد. با این حال،‌ با توجه به بالا بودن نرخ تحلیل‌بریِ لایه‌ی اوزون در این گاز (ODP)، این روزها دیگر کم‌تر از این گاز استفاده می‌شود و بیش‌تر به جایگزین آن، R134a مراجعه می‌کنند. بالاتر بودن نرخ GWP در این گاز (۱۸۱۰)، باعث می‌شود که R134a از هر لحاظ انتخاب بهتری نسبت به این مدل از گاز سردخانه باشد.
    R22 بیش‌تر برای پروژه‌های دمامتوسط مناسب است و دمای بحرانی این گاز (۹۶ درجه سانتی‌گراد)، آن را برای پروژه‌های دمابالا هم مناسب ساخته است. این گاز به‌شدت اشتعال‌پذیر است، بنابراین پیش از خرید این مدل باید حتما تمهیدات امنیتی لازم را فراهم کرده باشید.

گاز R404A کولیب
گاز R404a کولیب
  • گاز کولیب R404A:

    یک هیدروفلوئوروکربنِ محبوب که سیستم‌های تهویه مطبوع و سیستم‌هایی که به دنبال جایگزینی برای R22 می‌گردند، بیش‌تر به سراغ آن می‌آیند. پایین بودنِ ODP و GWP این گاز، از هر لحاظ آن را برای پروژه‌های سرمایشی مناسب کرده است. از طرفی، نقطه جوش این گاز (۴۶.۵- درجه سانتی‌گراد)، آن را برای پروژه‌های سرمایشی دماپایین عالی ساخته است.
    علاوه بر این، دمای بحرانی آن به حدود ۷۲.۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به این معنا که می‌توان آن را در پروژه‌های دمامتوسط هم به کار برد. این گاز با انواع روغن سردخانه، مانند روغن‌های معدنی، الکیل بنزن‌ها و پلی‌یول‌استرها هم‌خوانی دارد. به همین دلیل، آن را می‌توان در انواع سیستم‌های برودتی به کار برد.

خرید و سفارش گاز سردخانه

 

از مبردهای پرفروش کولیب چه می‌دانید؟

  • گاز کولیب R406:

    یک گاز سردخانه ترکیبی دیگر که معمولا جایگزینِ R12 می‌شود. این گاز هم در سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد و ODP و GWP آن از R12 کم‌تر است. نقطه جوش این گاز به حدود ۳۲.۷- درجه سانتی‌گراد می‌رسد و باعث می‌شود بتوان آن را در پروژه‌های سرمایشی دماپایین استفاده کرد. دمای بحرانی آن هم به ۱۱۶.۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. از این رو، یک انتخاب خوب برای پروژه‌های دمامتوسط خواهد بود.

گاز R407C کولیب
گاز R407c کولیب
  • گاز کولیب R407:

    این گاز سردخانه ترکیبی، بیش‌تر به عنوان جایگزینی برای R22 استفاده می‌شود. این گاز، ترکیبی از R32، R125 و R134a است و پایین بودن نرخ ODP آن، این گاز را تبدیل به انتخاب بهتری نسبت به R22 کرده است. معمولا از این گاز در پروژه‌های دماپایین استفاده می‌شود و دمای بحرانی آن (۸۶.۲ درجه سانتی‌گراد)، آن را برای کاربردهای دمامتوسط مناسب ساخته است. معمولا دو گاز R600a و R290 گزینه‌های مناسب‌تری نسبت به R407 هستند. هر چند باید دقت کنید که این امر هم بستگی به نظر و عقیده‌ی کارشناس تبریدی دارد.

گاز R410 کولیب
گاز R410 کولیب
  • گاز کولیب R410:

    یک گاز ترکیبی دیگر که حاصل تلفیق R32 و R125 است و به دلیل ویژگی‌های شیمیایی خاص خود،‌ یک انتخاب فوق‌العاده برای پروژه‌های دماپایین است. این گاز سردخانه را معمولا به عنوان جایگزین R22 و R131b استفاده می‌کنند و بازده بسیار بیش‌تری نسبت به مبرد ۲۲ دارد. از این گذشته، حتی در پروژه‌های پرفشار هم می‌توان از آن استفاده کرد و بازده بالایی را از آن انتظار داشت.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *