اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

مهمترین تجهیزات طراحی سردخانه زیر صفر

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
طراحی سردخانه زیر صفر
مهمترین تجهیزات طراحی سردخانه زیر صفر -برای ساخت سردخانه زیرصفر نیاز به تجهیزات و قطعات مختلفی خواهید داشت. هر یک از این تجهیزات بسته به نوع ارتفاع سردخانه، میزان دمای مورد نظر برای خنک کردن، نوع کاربردی که دارند، مساحتی که دارند و ... متفاوت خواهند بود. از این رو لازم است پیش از خرید تجهیزات ساخت سردخانه، به این نکات توجه نمایید.
5/5

فهرست مطالب مهمترین تجهیزات طراحی سردخانه زیر صفر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

مهمترین تجهیزات طراحی سردخانه زیر صفر

 

استفاده از سردخانه ها از زمان آغاز تمدن بشری، وجود داشته است. اما نه به شکل امروزی و نه با تجهیزاتی که امروزه در این سردخانه ها به کار رفته است. در زمان های گذشته مردم مواد غذایی خود را در نقاطی که از سردی هوا برخوردار بود قرار می دادند، تا بتوانند از فاسد شدن آنها جلوگیری نمایند. اما امروزه با طراحی و ساخت سردخانه زیر صفر مشکل نگهداری از مواد غذایی در حجم بالا رفع شده است.

امروزه به راحتی می توان به وسیله سردخانه مصرف یکسال استانی را نگهداری و جهت مصرف عرضه کرد.

اما آیا می دانید برای تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد جهت نگهداری از مواد غذایی، چه تجهیزاتی به کار می رود؟ آیا می دانید نوع تجهیزات به کار رفته برای ساخت سردخانه زیر صفر پروتئینی یا سردخانه های بالا صفر لبنیاتی متفاوت است؟ با ما همراه شوید تا بیشتر با لوازم و قطعات سردخانه ها برای ساخت آشنا شویم.

مهمترین تجهیزات طراحی سردخانه زیر صفر
مهمترین تجهیزات طراحی سردخانه زیر صفر

 

انواع سردخانه های زیر صفر و کاربرد آنها

سردخانه های زیر صفر نمونه ای از سردخانه های پرکاربردی هستند که می توان با استفاده از آنها، به راحتی از فاسد شدن بسیاری از مواد خوراکی و غذایی تولید شده در کارخانه ها جلوگیری نمود. این نمونه از سردخانه ها را بیشتر برای نگهداری از مواد پروتئینی همچون گوشت، مرغ، ماهی و کره، بستنی، پنیر و … استفاده می کنند. علت محبوبیت سردخانه های زیر صفر، درجه دمای پایین آنها است.

مواد غذایی در سردخانه زیر صفر منجمد شده و می توان آن را برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد. لازم به ذکر است که سردخانه های زیر صفر خود در نمونه های مختلفی طراحی و ساخته می شوند، که برای طراحی آنها از تجهیزات زیادی استفاده می شود. سردخانه ثابت زیر صفر، سردخانه متحرک زیر صفر و سردخانه های کانکسی نمونه ای از این نوع سردخانه ها به شمار می روند.

می توان از نمونه سردخانه های متحرک و کانکسی در مغازه ها و فروشگاه های بزرگ نیز استفاده کرد. اما سردخانه زیر صفر ثابت معمولا در مکانی ساخته می شود که کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی در نزدیکی آن قرار داشته باشند. از آنجایی که این سردخانه ها دارای مساحت بزرگی هستند و نیاز به تجهیزات خاصی دارند که بتوانند سیستم برودتی مورد نیاز را برای این میزان مساحت تامین کنند. بهتر است پیش از اقدام به ساخت سردخانه، با کارشناسان متخصص مشاوره و ساخت سردخانه زیر صفر ارتباط برقرار نمایید.

 

 

مهمترین تجهیزات و قطعات برای ساخت  سردخانه زیر صفر

اولین قدم برای طراحی و ساخت سردخانه های زیر صفر، آشنایی با تجهیزات و قطعات سردخانه است. زیرا استفاده از تجهیزات مناسب است که دمای مطلوب را در سردخانه ایجاد می کند و از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می نماید. به طور کلی سردخانه های زیر صفر باید دمایی بین 18 تا 30 درجه سانتیگراد زیر صفر داشته باشند.

از این رو این سردخانه ها نیاز به موتور یا کمپرسور مناسب دارند. کمپرسورها یکی از  مهمترین اجزاء سردخانه های زیر صفر به شمار می رود که توان لازم برای خنک کردن محیط را فراهم می کند. لازم است برای انتخاب کمپرسور سردخانه، به میزان سرمایش محیط و نوع سردخانه توجه ویژه ای نمایید. زیرا کمپرسورهای سردخانه بسته به میزان مساحت محیط، دارای تنوع بالایی هستند.

کندانسور و اواپراتور از دیگر تجهیزات ساخت سردخانه ها و هوشمند سازی سیستم های خنک کننده به شمار می روند. این تجهیزات سردخانه زیر صفر کمک می کنند تا راندمان دستگاه خنک کننده افزایش یافته و در صورت افت عملکرد سیستم پس از افزایش دما، خنک سازی مناسب با محیط را ایجاد کنند. پس هر یک از قطعات و تجهیزاتی که جهت ساخت سردخانه ها استفاده می شوند، دارای عملکرد خاصی هستند.

از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای ساخت سردخانه های زیر صفر نیز، باید به تابلو برق، لوازم کنترلی، شیرآلات و … اشاره کنیم. در زمان طراحی و ساخت این سردخانه ها لازم است به نوع کاربری، میزان ارتفاع سردخانه، مصالح مورد نیاز و مواد عایق، تجهیزات استاندارد و … توجه نمایید. تا بتوانید بهترین سیستم سردخانه ای را با بالاترین کیفیت طراحی کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *