اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

سردخانه صنعتی چه نوع سردخانه ای است؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
سردخانه بالا صفر میوه
سردخانه صنعتی نموه ای از سردخانه های پرکاربردی است، که توسط کارخانه ها و آزمایشگاه های مختلف طراحی و ساخته می شود. این سردخانه ها دارای ویژگی ها و قابلیت های خاصی هستند و می توان از آنها برای نگهداری مواد غذایی مختلف استفاده کرد. علاوه بر آن از سردخانه های صنعتی برای نگهداری اجساد نیز استفاده می شود.
5/5

فهرست مطالب سردخانه صنعتی چه نوع سردخانه ای است؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

سردخانه صنعتی چه نوع سردخانه ای است؟

آزمایشگاه ها و صنایع مختلف تولید مواد غذایی و حتی آرامستان ها، برای آنکه از فاسد شدن مواد و اجساد جلوگیری نمایند، اقدام به ساخت سردخانه های مختلف می نمایند. این سردخانه ها با استفاده از دستگاه های مختلف، برودت لازم را برای ایجاد سرما تولید می کنند. می توان دمای مورد نیاز را در این سردخانه ها ایجاد کرد تا از فاسد شدن مواد جلوگیری شود. سردخانه صنعتی نمونه ای از این سردخانه ها به شمار می رود.

این سردخانه ها فعالیت خود را از سال 1872 آغاز کردند و برای اولین بار سردخانه صنعتی تبریدی تراکمی در سال 1900 وارد بازار گردید. در اصل سردخانه های صنعتی محیط سرمایشی هستند که قابلیت نگهداری از مواد غذایی و فاسد شدنی را داشته و در دمای مناسب برای مدت طولانی می توان از آنها نگهداری کرد.

تمامی سردخانه های صنعتی نیاز به استفاده از انواع کمپرسور، کندانسور هوایی، اواپراتور فریونی و دیگر لوازم و قطعات سردخانه دارند. تا بتوانند سرمایش لازم را برای نگهداری از مواد غذایی ایجاد کنند. از این رو بسیار پرکاربرد بوده و می توان برای نگهداری هر نوع موادی از آنها استفاده کرد.

ساخت سردخانه های صنعتی
ساخت سردخانه های صنعتی

 

معرفی انواع سردخانه های صنعتی 

سردخانه های صنعتی اصولا به گونه ای طراحی می شوند که هم قابل حرکت باشند و هم ثابت. از این رو ما با دو نوع سردخانه ثابت و سردخانه متحرک در سردخانه های صنعتی مواجه هستیم. این سردخانه بسته به نیاز کارخانه ها و آزمایشگاه ها، خود به سه نوع سردخانه های صنعتی زیر صفر و بالای صفر و دو مداره دسته بندی می شوند.

سردخانه صنعتی زیر صفر معمولا با هدف انجماد مواد غذایی همچون محصولات کشاورزی، خوراکی و … ساخته می شوند. طراحی این سردخانه ها با سردخانه های بالای صفر متفاوت بوده و محدوده دمایی آنها بین منفی 5 تا منفی 45 درجه متغیر است. از این رو لازم است برای ساخت سردخانه زیر صفر از لوازم و قطعات سردخانه مناسب استفاده کرد. تا بتوان برودت لازم را برای محافظت از مواد غذایی ایجاد کرد.

سردخانه های بالای صفر نوع دیگری از سردخانه های صنعتی به شمار می روند، که معمولا برای نگهداری داروها و خوراک ها استفاده می شوند. این نمونه سردخانه صنعتی کمک می کند تا مواد غذایی و محصولات، بافت شیمیایی و فیزیکی خود را از دست نداده و کیفیت خود را حفظ کنند. در واقع این سردخانه ها بیشتر برای نگهداری از مواد غذایی در کوتاه مدت مناسب هستند.

سردخانه های صنعتی دو مداره از نمونه سردخانه هایی هستند که هم عملکرد سردخانه زیر صفر را دارند و هم از عملکرد سردخانه بالای صفر برخوردار هستند و می توان از این سردخانه ها بسته به نیاز استفاده کرد. با این حال بسیاری از صنایع نیاز به استفاده از این مدل سردخانه ها دارند.

سردخانه صنعتی
سردخانه صنعتی

 

مراحل ساخت سردخانه صنعتی 

به طور کلی باید برای ساخت انواع سردخانه های صنعتی، سه مرحله طی شود. اولین مرحله تعیین مکان مناسب برای احداث سردخانه است. زیرا ظرفیت سردخانه بسته به ابعادی که برای ساخت آن در نظر گرفته می شود، تعیین می گردد. پس باید استانداردهای لازم برای ساخت این مدل سردخانه ها در نظر گرفته شود.

دومین مرحله محوطه سازی برای ایجاد شرایط مطلوب جهت ساخت سردخانه صنعتی است. در این مرحله لازم است اقدام به خاکبرداری، خاکریزی، دیوارکشی، خیابان کشی، جدول گذاری و … نمود. در مرحله سوم نیز ساخت سوله سردخانه آغاز می شود.  این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و لازم است حتما مشاوره و ساخت سردخانه زیر نظر افراد متخصص انجام شود. زیرا ممکن است پس از ساخت مشکلات بسیاری را برای سوله به وجود آورد.

در صورتی که تمامی این مراحل با دقت طی شوند، می توان سردخانه صنعتی مناسبی را ایجاد کرد. تا بتوان محصولات و مواد غذایی را در این سردخانه ها نگهداری کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *