اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

اویل سپراتور و نقش آن در سیستم های تبریدی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
اویل سپراتور و نقش آن در سیستم های تبریدی -اویل سپراتور یک قطعه مهم در سیستم های تبریدی است که در نزدیکی کمپرسورها نصب می شود. این دستگاه وظیفه دارد تا از مخلوط شدن روغن کمپرسور با خطوط لوله و مبرد جلوگیری نماید. که این عمل نه تنها عملکرد کمپرسور را بهبود می بخشد، بلکه منجر به صرفه جویی در میزان مصرف روغن کمپرسور نیز می گردد.
5/5

فهرست مطالب اویل سپراتور و نقش آن در سیستم های تبریدی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

اویل سپراتور و نقش آن در سیستم های تبریدی

 

همانطور که می دانیم در سیستم های تبریدی از کمپرسورها و تجهیزات سرمایشی بسیاری استفاده می شوند. این کمپرسورها برای آنکه قطعات داخلی روانی داشته باشند، نیاز به روغن های مخصوص دارند. اما مسئله آن است که اگر روغن در ورود به کمپرسور، وارد سیال مبرد شود یا با خط لوله مخلوط گردد، می تواند عملکرد آن را پایین آورد. از این رو در این قسمت از سیستم های تبریدی، از اویل سپراتور استفاده می شود تا روغن را از سیال مبرد جدا کرده و به کمپرسور بازگرداند.

انواع کمپرسور های خاص توسط کمپانی های مختلف طراحی و تولید می شوند، که می توان بسته به نوع سیستم برودتی اقدام به استفاده هر یک از آنها نمود. این کمپرسورها در اصل مهمترین جزء در سیستم های تبریدی و برودتی به شمار می روند. از این رو لازم است برای تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد بهترین کمپرسور انتخاب شود. اما در این میان نقش اویل سپراتور در سیستم های تبریدی چیست؟

می دانیم که کمپرسورها نیاز به روغن دارند تا بتوانند عملکرد بهتری در سیستم های برودتی و تبریدی داشته باشند. اما در صورتی که این روغن با مبرد مخلوط شود، می تواند عملکرد کمپرسور را کاهش داده و عملا بی استفاده نماید. از این رو برای جلوگیری از ورود روغن به سیکل های تبریدی، باید از اویل سپراتور استفاده کرد. که در بازار این دستگاه را با نام جداساز روغن نیز می شناسند.

اویل سپراتور
اویل سپراتور

کاربرد اویل سپراتور در سیستم های تبریدی 

دستگاه سپراتور را بعد از نصب کمپرسور و معمولا در فاصله نزدیکی از آن نصب می کنند. تا بتواند ذرات روغنی که از کمپرسور خارج می شود را جمع آوری کرده و مجددا به مخزن کمپرسور بازگرداند. با این کار علاوه بر آن که می توان در مصرف روغن کمپرسور صرفه جویی نمود، می توان از مخلوط شدن روغن با خط لوله در سیستم های تبریدی نیز جلوگیری کرد.

مهمترین دلیل اینکه دستگاه اویل سپراتور در نزدیکی کمپرسور نصب شود، آن است که در زمان اجرای فرایند جداسازی روغن، این دستگاه قادر باشد به راحتی از یک دیسک فشار شکن استفاده نماید. زیرا اگر این دستگاه در محلی دورتر از کمپرسور نصب شود، فشار پس از آن با افت شدیدی مواجه شده و سرعت سیال مبرد نیز در حالت عبور، کاهش می یابد. که این مسئله خود مشکل دیگری را به بار می آورد. آن هم برگشت گاز و مختل شدن سیکل تبریدی است. از این رو بهتر است این دستگاه در نزدیکی کمپرسور نصب شود.

 

نحوه نصب دستگاه سپراتور در سیستم های برودتی 

ساخت سردخانه های مختلف و هوشمند سازی سیستم های خنک کننده، از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل لازم است نصب تمامی لوازم و قطعات سردخانه و سیستم های برودتی را به افرادی بسپارید که از مهارت و تخصص بالایی برخوردار هستند. با این حال اگر خودتان دوره مشاوره و ساخت سردخانه را سپری کرده اید، برای نصب اویل سپراتور در دستگاه های برودتی، باید فاصله ای بین کمپرسور و کندانسور را انتخاب کنید.

از آنجایی که این دستگاه وظیفه دارد روغن و مبرد را از هم جدا کند، باید حتما پس از نصب کمپرسور در سیستم های برودتی نصب شود. تا مانع از خروج روغن از کمپرسور شده و از مخلوط شدن آن با خطوط لوله نیز جلوگیری نماید. این قطعه معمولا به صورت عمودی نصب می شود و بین آن و کندانسور نیز باید یک شیر یک طرفه برای چک ولو قرار گرفته شود. این شیر در اصل وظیفه دارد از بازگشت گاز از کندانسور جلوگیری نماید.

بهتر است پیش از نصب دستگاه اویل سپراتور از عایق حرارتی یا هیتر استفاده کنید. تا از کاهش دما در محل نصب جلوگیری نمایید. علاوه بر آن حتما به یاد داشته باشید که این دستگاه باید در معرض دهش کمپرسور و نزدیک به آن نصب گردد. در نهایت نیز بهتر است از رسیور در خط بازگشت روغن استفاده کنید تا از عملکرد این دستگاه اطمینان کامل حاصل نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *