اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

انواع سردخانه زیر صفر

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
سردخانه صنعتی
انواع سردخانه زیر صفر- سردخانه زیر صفر یکی از نمونه سردخانه های پرکاربرد در دنیا است. این سردخانه ها بیشتر برای نگهداری از محصولات و مواد غذایی پروتئینی همچون گوشت منجمد، ماهی منجمد و مرغ منجمد استفاده می شوند. سردخانه های زیر صفر در سه نوع کوچک، صنعتی و کانکسی تولید می شوند و می توان از آنها در محیط های مختلف استفاده کرد.
5/5

فهرست مطالب انواع سردخانه زیر صفر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

انواع سردخانه زیر صفر

 

سردخانه های صنعتی به عنوان یکی از تجهیزات مهم در بخش تولید و نگهداری از مواد غذایی، به دو نوع سردخانه زیر صفر و بالای صفر تقسیم می شوند. استفاده از این سردخانه ها برای جلوگیری از فاسد شدن محصولات کشاورزی اهمیت دارند. از این رو تولید کنندگان محصولات مختلف همیشه به دنبال محلی برای نگهداری محصولات تولید کرده خود هستند.

سردخانه های صنعتی که به دو صورت سردخانه ثابت و سردخانه متحرک طراحی و تولید می شوند، از نظر دما و رطوبت متنوع هستند. سردخانه زیر صفر که با نام سردخانه های انجماد نیز شناخته می شوند، بیشتر برای محصولاتی مناسب هستند که دمای 12- تا 23- سانتی گراد نیاز دارند. البته در حال حاضر در کشور بیشتر سردخانه هایی استفاده می شوند که دارای دمای 18- درجه سانتی گراد هستند.

از این سردخانه ها برای نگهداری از محصولات غذایی همچون گوشت منجمد، ماهی منجمد، مرغ منجمد، سبزیجات منجمد و صیفی جات منجمد استفاده می شود. ساخت سردخانه زیر صفر پروتئینی هزینه بسیار بالایی دارد. از این رو بهتر است تولیدکنندگان پیش از اقدام به تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد از افراد باتجربه ای که در این زمینه فعالیت می کنند، مشاوره دریافت کنند.

انواع سردخانه زیر صفر
انواع سردخانه زیر صفر

معرفی انواع سردخانه زیر صفر

سردخانه های زیر صفر که از جمله سردخانه های پرکاربرد در سوله های بزرگ هستند، قادر هستند برای مدت زمان طولانی محصولات و مواد غذایی را نگهداری کنند. بیشترین کاربرد استفاده از این نوع سردخانه ها، نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی همچون مرغ، ماهی و گوشت است. این سردخانه ها خود به سه نوع سردخانه کوچک، صنعتی و کانکسی دسته بندی می شوند.

  • سردخانه زیر صفر صنعتی:

ابعاد این نوع سردخانه ها بزرگ بوده و مکان بیشتری برای نگهداری و ذخیره سازی مواد غذایی دارند. از این رو می توان برای مدت زمان طولانی مواد غذایی را در سردخانه های صنعتی نگهداری کرد. البته برای استفاده از این نوع سردخانه ها لازم است لوازم و قطعات سردخانه مناسبی خریداری کرد. می توان لوازم و قطعات مناسب را از بازرگانی گرام به عنوان نماینده انحصاری کمپرسور های دورین ایتالیا، نماینده انحصاری دربهای ایوانس، نماینده انحصاری کولیب STARGET چین و  نماینده پخش انواع ساندویچ پانل خریداری کرد.

این نوع از سردخانه زیر صفر ظرفیت بارگیری و برودتی بالایی داشته و از سیستم آمونیاکی و اواپراتور فریونی برخوردار است. علاوه بر مواد پروتئینی می توان محصولاتی همچون خشکبار و میوه ها را نیز در این نوع سردخانه ها برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد.

  • سردخانه زیر صفر کانکسی:

از این نمونه سردخانه های زیر صفر بیشتر برای نگهداری کوتاه مدت مواد غذایی بر روی سکوهای نفتی و شناورها در دل اقیانوس ها و دریاها استفاده می شود. سردخانه های کانکسی دارای دو ابعاد 20 فوت و 40 فوت هستند. اما می توان آنها را در سایزها و اندازه های مختلفی طراحی و ساخت. سردخانه های کانکسی هم از دمای زیر صفر و هم از دمای بالای صفر برخوردار هستند.

سردخانه زیر صفر کانکسی
سردخانه زیر صفر کانکسی
  • سردخانه زیر صفر کوچک:

در نهایت نیز باید به سردخانه های زیر صفر کوچک یا اتاقی اشاره کنیم. این نوع سردخانه ها را بیشتر در مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می کنند. می توان از آنها برای نگهداری و توضیح مواد غذایی و پروتئینی استفاده کرد. سردخانه های زیر صفر کوچک به گونه ای طراحی می شوند که قابلیت استفاده در محیط اتاقی و کوچک را داشته باشند.

این نوع سردخانه زیر صفر برای مدت زمان کوتاهی محصولات و مواد غذایی را نگهداری می کند. از این رو نمی توان از آن برای ذخیره سازی مواد غذایی در طولانی مدت استفاده کرد. اما از آنجایی که این سردخانه ها بیشترین کاربرد را دارند، توسط شرکت های تولید کننده سردخانه ها تولید شده و وارد بازار می شوند.

به طور کلی برای استفاده از انواع سردخانه زیر صفر باید به محیط مورد نظر توجه کرد. پس تولید کنندگانی که محصولات غذایی در مقدار زیادی تولید می کنند، بهتر است از سردخانه های صنعتی و تجهیز شده با لوازم و قطعات مناسب استفاده کنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *