اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

انواع ساندویچ پانل دیواری

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
ساندویچ پنل
ساندویچ پانل دیواری نمونه ای از متریال های پرکاربرد در ساخت سردخانه ها و سوله ها است. این پنل ها به دلیل داشتن مزایای بالا، انتخابی عالی برای ساخت سردخانه های زیر صفر و بالای صفر به شمار می روند. حتی پیش بینی شده است که در آینده ای نه چندان دور به جای استفاده از مصالح ساختمانی، از این متریال برای ساختمان سازی نیز استفاده شود.
5/5

فهرست مطالب انواع ساندویچ پانل دیواری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آشنایی با انواع ساندویچ پانل دیواری و کاربرد آنها

 

ساندویچ پانل ها که امروزه در سیستم های سردخانه ای از آنها استفاده می شود، از مواد کامپوزیت ساخته می شوند. این لوازم و قطعات سردخانه با اتصال دو رویه نازک اما سفت، از بالا و پایین به قسمت مغزی متصل هستند. ضخامت این قطعات بالا بوده و از وزن سبکی برخوردار هستند. از میان انواع ساندویچ پانل پرکاربرد باید به ساندویچ پانل دیواری و سقفی اشاره کنیم. پانل های دیواری جدیدترین نسل از متریال های ساختمانی به شمار می روند.

از این رو می توان برای تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد نیز از این متریال استفاده کرد. حتی باید بگوییم پیش بینی می شود که در آینده ای نه چندان دور به جای استفاده از مصالح سنتی برای ساخت سردخانه ها و ساختمان ها، از ساندویچ پانل ها استفاده شود. ساندویچ پانل دیواری به دلیل داشتن مقاومت و استقامت بالا انتخاب بهتری برای استفاده به شمار می رود. زیرا این متریال به هیچ عنوان در برابر فشار از خود ضعف نشان نمی دهد.

علاوه بر آن پانل های دیواری از لحاظ عایق بودن نیز از مصالح سنتی بازدهی بیشتری دارند. می توان با تهیه این متریال از نماینده پخش انواع ساندویچ پانل، با کمترین میزان هزینه اقدام به مشاوره و ساخت سردخانه های مختلف نمود.

نماینده پخش انواع ساندویچ پانل
نماینده پخش انواع ساندویچ پانل

 

کاربرد و مزایای استفاده از ساندویچ پانل دیواری

پانل های دیواری علاوه بر آن که قابلیت استفاده در ساختمان سازی و سردخانه را دارند، می توان از آنها برای ساخت کانکس سردخانه متحرک نیز استفاده کرد. از سوی دیگر این پانل ها تجهیزات عالی برای تولید اتاق های حمل بار بوده و می توان با استفاده از آنها سردخانه های کوچک و بزرگ ساخته و در صنعت جاده ای و حمل و نقل از آنها استفاده کرد.

مهمترین مزایایی که می توانیم برای ساندویچ پانل دیواری در ساخت سردخانه زیر صفر پروتئینی، سردخانه بالا صفر لبنیاتی و دیگر سردخانه ها بیان کنیم، مقاومت بسیار بالای آن است. این پنل ها به راحتی قابلیت جابجا شدن دارند و در برابر خوردگی و پوسیدگی به شدت مقاوم هستند. از سوی دیگر قابلیت بازیافت و بازگشت به طبیعت را داشته و از این رو به محیط زیست آسیبی وارد نمی کنند. وزن سبک ساندویچ پانل ها قابلیت دیگری است که منجر به محبوبیت بیشتر این قطعات شده است.

می توان به راحتی پانل دیواری را نصب و اجرا نمود. این قطعات و لوازم دارای رنگ و طرح متنوعی نیز هستند که امکان استفاده در اقلیم های مختلف را به متقاضیان می دهند. در نتیجه باید بگوییم ساندویچ پانل های دیواری از کاربرد بسیار بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارند.

 

ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری

انواع فوم های مورد استفاده برای ساخت پانل دیواری 

یکی از مهمترین عناصری که برای ساخت ساندویچ پانل دیواری استفاده می شوند، فوم ها هستند. به گونه ای که باید بگوییم صنعت تولید ساندویچ پانل ها به این فوم های تزریقی وابسته است. از میان فوم های مختلفی که برای ساخت پانل های دیواری استفاده می شوند، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • فوم پشم سنگ:

این فوم ها همانطور که از نامشان مشخص است، از پشم سنگ ساخته می شوند. خاصیت ضد حریقی که این فوم ها دارند منجر شده است تا بتوان از آنها در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد.

  • فوم پلی یورتان:

از دیگر نمونه فوم هایی که برای ساخت ساندویچ پانل های دیواری استفاده می کنند، باید به فوم پلی یورتان اشاره کنیم. این فوم ها از مواد پلی یول و ایزو سیانورات برخوردار هستند و عایق های عالی و مناسبی برای ساختمان ها و سردخانه ها به شمار می روند.

  • فوم ایکس پی اس:

این مدل فوم های ساندویچ پانل دیواری، فوم های فشرده شده پلی استایرن هستند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

  • فوم پلی استایرن:

در انتها نیز باید به این مدل فوم های پانل دیواری اشاره کنیم که از عایق یونولیت یا پلی استایرن تهیه می شوند. این مدل فوم ها از عایق حرارتی کمتری برخوردار بوده و سبک تر هستند. که این مسئله منجر شده است تا قیمت آنها نیز نسبت به فوم های دیگر پایین تر باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *