اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

اقتصاد چرخشی چگونه باعث کاهش هزینه سردخانه می‌شود؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
اقتصاد چرخشی و کاهش هزینه سردخانه
اقتصاد چرخشی یکی از شگردهای نوین صنعت تبریدی برای کاهش هزینه سردخانه است. این سیستم با ترفندهای ویژه، هزینه‌ی سردخانه را به حداقل می‌رساند.
5/5

فهرست مطالب اقتصاد چرخشی چگونه باعث کاهش هزینه سردخانه می‌شود؟

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

اقتصاد چرخشی چگونه باعث کاهش هزینه سردخانه می‌شود؟

پیاده‌سازی ایده‌های اقتصاد چرخشی در صنعت تبریدی به روش‌های مختلف می‌تواند هزینه این صنعت را کاهش دهد. اقتصاد چرخشی یا Circular Economy، یکی از ترفندهای اقتصاد مدرن در مدیریت سردخانه‌ها یا هر بیزینس دیگری‌ست. کسب‌وکارها و صنایع بسیاری در سراسر جهان، چارچوب‌های این اقتصاد را به کار گرفته‌اند.
برندها با کمک ترفندهای این اقتصاد، نه تنها روش‌های خلاقانه و جدیدی برای تولید و عرضه‌ی محصولات ایجاد کرده‌اند، بلکه دانش مصرف‌کنندگان را راجع‌به روند تولید و عرضه‌ی محصولات صنعتی افزایش داده‌اند. به عنوان مثال،‌ جالب است بدانید ایکیا به تازگی روند «بازخرید محصولات قدیمی» را در سیستم خود پیاده ساخته است که موجب کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی به زمین می‌شود و شانسی مجدد به محصولات استفاده‌شده می‌دهد.

برندهای بسیاری در دنیای جدید از سیستم اقتصاد چرخشی بهره می‌برند. به عنوان مثال می‌توان به برگرکینگ و آدیداس اشاره کرد. با این حال، این اقتصاد چه ارتباطی با صنعت تبرید و سردخانه دارد؟ آیا می‌توان با کمک شیوه‌نامه‌های این اقتصاد، جلوی هزینه کمرشکن سردخانه‌ها را گرفت؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است،‌ چگونه می‌توان این اقتصاد را در سردخانه‌ها پیاده کرد؟ همراه بازرگانی گرام باشید تا بیش‌تر با این مفهوم آشنا شوید.

پیشنهاد خرید
گاز R22 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-22خرید کنید

اقتصاد چرخشی چیست: تعریف Circular Economy

 اقتصاد چرخشی یا Circular Economy، یک سیستم اقتصادی‌ست که به منظور کاهش هزینه‌ی پسماندها و تجدید تجهیزات یک کسب‌وکار به کار می‌رود. بازده اقتصادی این سیستم، زمانی به حداکثر می‌رسد که تجهیزات یا محصولاتی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته‌اند را مجددا در چرخه‌ی مصرف قرار می‌دهد. این سیستم با هدف کاهش پسماندها و زباله‌های صنعتی، نقش موثری در نگهداری از محصولات مورد استفاده و بازسازی آن‌ها داشته است.
در حقیقت، اساس این سیستم بر مبنای استفاده‌ی مجدد از کالاهایی بنا شده است که می‌توان مجددا از آن استفاده نمود. این کار، جلوی هزینه اضافیِ خرید محصولات جدید را می‌گیرد و بیش‌ترین بازده را نیز می‌توان با حداقلِ هزینه، از کالاهای مورداستفاده‌ی صنعت بیرون کشید. علاوه‌براین، این روش نه تنها موجب ایجاد مدل‌های بیزینسی جدید می‌شود، بلکه جلوی تخریب زیست‌محیطیِ زمین از طریق دورریخت صنعتی را می‌گیرد.

اقتصاد چرخشی یا دورانی باعث مصرف پیوسته و پایدار منابع می‌شود. با این روش، می‌توان برنامه‌های گسترده‌ی توسعه را با حداقل هزینه، در صنایعی مانند صنایع تبریدی پیاده کرد.

پیشنهاد خرید
گاز R404 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-404خرید کنید

اقتصاد دورانی/چرخشی را چگونه می‌توان به صنعت تبرید و سردخانه مربوط دانست؟

ارتباط اصلی اقتصاد چرخشی با صنعت تبرید و سردخانه، به کاهش اثرات گلخانه‌ای و زیست‌محیطیِ سردخانه‌ها مربوط می‌شود. با این روش، استفاده‌ی مجدد از منابع انرژی تضمین خواهد شد، مصرف انرژی در سردخانه‌ها به حداقل خواهد رسید و تمهیداتی برای تغییر طراحی سردخانه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
بازیافت محصولات صنعتی در این روش و استفاده‌ی مجدد از آن، پسماندهای صنعتی سردخانه‌ها را به حداقل می‌رساند. اقتصاد دورانی یا چرخشی، طراحی، تولید و عملکرد تجهیزات سردخانه را تحت کنترل می‌گیرد. سپس، با مدیریتِ تجهیزاتی که به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند، عملکرد بهینه‌ی سردخانه را تضمین می‌کند.

با پیاده‌سازی اصول اقتصاد چرخشی/دورانی در سردخانه‌ها، اثرات زیست‌محیطی سردخانه‌ها به حداقل خواهد رسید. نظر به این‌که اثرات زیست‌محیطیِ سردخانه‌ها یکی از مهم‌ترین دلایلی‌ست که سردخانه‌ها و صنایع تبریدی را با موانع مختلفی مواجه کرده است، سیستم چرخشی موجب کاهش این اثرات خواهد شد و موانعِ پیش پای صنعت تبرید و سردخانه را به حداقل خواهد رساند.

از این گذشته، اقتصاد چرخشی/دورانی به صنعت تبرید کمک می‌کند تا با سرعت بیش‌تر و هزینه‌ی کم‌تری، اهداف و چارچوب‌های جهانی این صنعت را اجرا کند. همین باعث می‌شود که بتوان مدل‌های بیزینسی و تکنولوژی‌های جدید را بهتر در این صنعت توسعه داد.

اثر اقتصاد چرخشی در جلوگیری از گرمایش زمین
اثر اقتصاد چرخشی در جلوگیری از گرمایش زمین
پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

تاثیر اقتصاد دورانی/چرخشی در جلوگیری از گرمایش زمین

اقتصاد چرخشی نقش مثمرثمری در جلوگیری از گرمایش زمین دارد. پیش از این در مدیریت سردخانه‌ها از مدل اقتصاد خطی استفاده می‌شد. در این مدل اقتصادی، تجهیزات سردخانه مانند کندانسور و کمپرسور سردخانه، گاز سردخانه و… خریداری شده، استفاده می‌شدند و پس از رسیدن به پایان عمر خود، دور ریخته می‌شدند.
در این سیستم، نه تنها حجم سنگینی از گازهای گلخانه‌ای در جهان آزاد و تولید می‌شد، بلکه این سیستمِ نادرست یکی از مقصران اصلی تغییر اقلیم زمین است. برخلاف این مدل اقتصادی قدیمی و از رده خارج شده، سیستم اقتصادی چرخشی با استفاده‌ی مجدد از منابع انرژی، کاهش پسماندها، افزایش بازیافت و استفاده‌ی مجدد از تجهیزات سردخانه، هم هزینه نگهداری و توسعه‌ی صنعت تبرید را کاهش می‌دهد، هم اثرات زیست‌محیطی آن را به شدت پایین می‌برد.

این اقتصاد نقش موثری در کاهش اثر کربنی هم دارد. معمولا اقتصاد چرخشی بر مصرف سوخت‌های تجدیدپذیر تمرکز می‌کند (مانند انرژی خورشیدی و باد). از این رو، تکیه بر سوخت‌های تجدیدناپذیری مانند سوخت‌های فسیلی کم‌تر خواهد شد. علاوه بر این، این سیستم می‌تواند تولید گاز کربن‌دی‌اکسید را در هر صنعتی به حداقل برساند. استفاده از وسایل الکتریکی به جای وسایلی که از سوخت‌های فسیلی بهره می‌برند، یکی دیگر از سازوکارهای این مدل بیزینسی‌ست. از این رو، این سیستم اقتصادی نقشی موثر و فوق‌العاده در کاهش گرمایش زمین و جلوگیری از تغییرات اقلیمیِ شدید خواهد داشت.

اقتصاد چرخشی و کاهش هزینه سردخانه
اقتصاد چرخشی و کاهش هزینه سردخانه
پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

اقتصاد چرخشی چگونه موجب کاهش هزینه سردخانه‌ها می‌شود؟

معمولا هزینه‌ی احداث سردخانه و نگهداری از آن،‌ یکی از هزینه سنگین در صنایعی‌ست که به سیستم‌های تبریدی متکی‌اند. استفاده از سیستم اقتصادی چرخشی می‌تواند این هزینه‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. این روند به چند شکل صورت می‌گیرد:

  • استفاده‌ی مجدد از تجهیزاتِ قابل بازیافت: به عنوان مثال می‌توان به بازیافت گاز سردخانه، یا هر کدام از تجهیزات سردخانه اشاره کرد. از این طریق،‌ هزینه‌ی خرید تجهیزات جدید از دوش صنایع برداشته خواهد شد.
  • استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر: در این سیستم اقتصادی، از انرژی‌های تجدیدپذیری مانند انرژی باد و خورشید استفاده می‌شود. از این رو، هزینه کلی سردخانه با کاهش قابل توجهی مواجه خواهد شد.
  • بازده انرژی در سردخانه بالا خواهد رفت.
  • مصرف انرژی با بهبود عایق‌بندی سردخانه کاهش قابل توجهی خواهد یافت و عملکرد سردخانه نیز بهبود خواهد یافت.
  • زمینه برای اجرای مدل‌های بیزینسی جدید در سردخانه ایجاد خواهد شد. به عنوان مثال می‌توان طراحی سردخانه‌ را طوری بهینه‌سازی کرد که امکان انبارسازی محصولات را به طرز قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

چگونه می‌توانم از این اقتصاد در سیستم تبریدی استفاده کنم؟

  • به جای دور ریختن تجهیزات تبریدی، به دنبال بازیافت و استفاده‌ی مجدد از آن باشید.
  • از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنید.
  • از تجهیزات بهینه استفاده کنید و عایق سردخانه‌ی خود را بهبود بخشید.
  • از سیستم‌های کنترلی حلقه‌بسته استفاده کنید که نظارت دقیقی بر عملکرد و سلامت تجهیزات تبریدی دارند و هزینه سردخانه را به حداقل می‌رسانند.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *