اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

چطور مطمئن شوم که عایق‌ بندی سردخانه درست اجرا شده است، یا نه؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
ساخت و طراحی سردخانه حرفه‌ای
در این مقاله، نگاهی به روش‌های عایق‌ بندی سردخانه به روش صحیح می‌اندازیم و چارچوب‌های مهم را در طراحی عایق سردخانه بررسی می‌کنیم.
5/5

فهرست مطالب چطور مطمئن شوم که عایق‌ بندی سردخانه درست اجرا شده است، یا نه؟

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

چطور مطمئن شوم که عایق‌ بندی سردخانه درست اجرا شده است، یا نه؟

عایق‌ بندی سردخانه یک فرآیند بسیار پیچیده و در عین حال مهم، در روند راه‌اندازی سردخانه است. در این فرآیند، موادی در سردخانه‌ی شما کار گذاشته می‌شوند که جلوی هدررفت هوای مطبوع و تنظیم‌شده را از فضای سردخانه می‌گیرند.
هر چه تکنولوژی بیش‌تر پیشرفت می‌کند، بر هدفمند بودن و اتوماسیونِ تجهیزات عایق‌ بندی افزوده می‌شود. نصب عایق‌های سردخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های راه‌اندازی سردخانه است .مهم نیست شما چقدر برای سردخانه‌ی خود هزینه کرده باشید، در صورتی‌که از یک طراحی مناسب برای عایق‌ بندی صحیح سردخانه استفاده نکرده باشید، نمی‌توانید از عملکرد صحیح تجهیزات سردخانه خود اطمینان داشته باشید.

در این مقاله، بازرگانی گرام سعی می‌کند نکات مهم عایق‌ بندی سردخانه، ریزه‌کاری‌هایی که باید در حین نصب عایق رعایت کنید و ویژگی‌های یک عایق مناسب را برای شما ذکر کند. اگر به دنبال این هستید که یک عایق‌ بندی ایده‌آل برای سردخانه‌ی خود داشته باشید، در ادامه‌ی این مقاله هم همراه ما باشید.

اهمیت عایق‌ بندی سردخانه
اهمیت عایق‌ بندی سردخانه
پیشنهاد خرید
گاز R22 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-22خرید کنید

چرا عایق‌ بندی سردخانه از سایر مراحل راه‌اندازی سردخانه مهم‌تر است؟

برخلاف آن‌‌چه بسیاری از افراد تصور می‌کنند، عایق‌ بندی سردخانه تنها به دلیلِ حفظ دمای درون سردخانه صورت نمی‌پذیرد. عایق‌ سردخانه‌ی شما بسته به صنعتی که در آن فعالیت دارید، نوع موادی که در سردخانه نگه می‌دارید و اقلیم محل قرارگیری سردخانه، می‌تواند شکل و نوع متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر رطوبت محیط بسیار زیاد باشد، اقلیم گرمی داشته باشید یا احتمال نفوذ میکروب و باکتری به محیط سردخانه وجود داشته باشد، عایق‌ بندی سردخانه می‌تواند جلوی ورود این میکروارگانیسم‌ها یا گرمای شدید را بگیرد.
عایق‌ها به‌خصوص در صنایعی هم‌چون سردخانه‌های دارویی، غذایی و سایر محصولاتِ تخریب‌پذیر اهمیت دوچندانی دارند. از طرفی، عایق می‌تواند جلوی مصرف بی‌رویه‌ی انرژی را نیز بگیرد و نگه‌داری از مواد درون سردخانه را برایتان ساده‌تر سازد.

تصور کنید که کمپرسور سردخانه دارد با تمام توان خود، برای رساندن دمای محیط به دمایی که سنسور به آن اعلام کرده است کار می‌کند، اما عدم عایق‌ بندی صحیح در سردخانه باعث می‌شود گرما مجددا وارد محیط شود. از طرفی،‌ ممکن است در طراحی سردخانه تجهیزات را در مناسب‌ترین نقاط سردخانه جای‌گذاری کرده باشید، اما به دلیل ورود رطوبت یا میکروارگانیسم‌هایی مانند قارچ‌ها و میکروب‌ها، به محصولاتی که در سردخانه نگه‌ می‌دارید آسیب وارد کنید.
بنابراین تنها وظیفه‌ی عایق سردخانه، حفظ و نگهداری دما در بازه‌ی مورد نظر شما نیست. بلکه عایق به شما کمک می‌کند تا امنیت و کیفیت محصولات درون سردخانه را نیز حفظ کنید. خرابی محصولات، مصرف انرژی بسیار زیاد، وارد آمدن فشار به کمپرسور یا سایر تجهیزات سردخانه، ورود باکتری‌ها و گسترش قارچ‌ها در سردخانه، عدم حفظ دمای مناسب در سردخانه، خرابی تجهیزات سردخانه و… تنها تعدادی از صدمات ناشی از عایق نامناسب در سردخانه‌ها هستند.

از این رو، نیاز است در روند عایق‌ بندی سردخانه حتما از بهترین روش‌ها و محصولات استفاده کنید.

آیا عایق سردخانه‌ی من مناسب است؟
آیا عایق سردخانه‌ی من مناسب است؟
پیشنهاد خرید
گاز R404 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-404خرید کنید

از کجا بدانم عایق‌ بندی سردخانه‌ام به طور صحیح صورت پذیرفته است؟

  • عایق‌ بندی سردخانه باید بدون هیچ درز و راه ورودی برای هوای گرم یا میکروب‌ها انجام شده باشد. کارشناس عایق‌ بندی باید تمامی درزها و راه‌های ورود و خروج هوا را پوشش داده باشد تا شکاف یا مسیری در این میان، برای هوا یا باقی ارگانیسم‌ها باقی نمانده باشد. شما می‌توانید برای شناسایی محل نشتی هوا، از چسب‌ها یا مدادهای مخصوص، یا هرگونه دستگاه نشت‌یاب هوا استفاده کنید.
  • دائما بر روی دمای سردخانه نظارت داشته باشید: با کمک دماسنج، مرتب دمای درون سردخانه را تحت کنترل داشته باشید. در گام بعدی، این دما را با دمای بیرون از سردخانه مقایسه کنید. اگر تفاوت بارز و قابل توجهی بین این دو دما وجود داشته باشد، یعنی عایق‌ بندی دارد به طور صحیح کار می‌کند.
  • مسیرهای رطوبت را چک و راه ورود آن را پیدا کنید: یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از عایق‌ بندی سردخانه، جلوگیری از ورود رطوبت به محیط سردخانه است. با بررسی دائمی دیوارها، سقف‌ها یا کفی سردخانه، بر روی محل‌های بالقوه ورود رطوبت نظارت داشته باشید.
  • با یک کارشناس تجهیزات تبریدی مشورت کنید! نه تنها عایق‌ بندی سردخانه،‌ بلکه طراحی این عایق‌ها، بررسی تخصصی محل نصب عایق و چکاپ دائمی عایق‌ها، باید توسط یک کارشناس صنعت تبریدی انجام شود. سعی کنید برای بررسی عایق سردخانه، حتما با یک متخصص مجرب در این زمینه مشورت نمایید. در صورتی که سوالی در این زمینه داشتید یا به یک کارشناس حرفه‌ای صنعت تبریدی دسترسی ندارید، می‌توانید با متخصصان بازرگانی گرام تماس حاصل فرمایید.
نکات مخصوص عایق‌ بندی سردخانه
نکات مخصوص عایق‌ بندی سردخانه
پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

این نکات را در هنگام عایق‌ بندی فراموش نکنید!

برای سبک‌سنگین کردن یا کیفیت‌سنجی عایق‌ بندی سردخانه، می‌توانید از چک‌لیست زیر استفاده کنید.

  • نرخ مقاومت در برابر هوای گرم یا R-value: این نرخ یکی از مهم‌ترین استانداردهای کیفیت‌سنجی عایق‌های سردخانه است. این نرخ به طور دقیق به شما نشان می‌دهد که عایق‌های سردخانه تا چه مقدار در برابر گرما مقاوم‌اند.
  • مواد مورد استفاده در حین عایق‌ بندی سردخانه: معمولا صاحبان سردخانه، تمام توجه و اکثر بودجه‌ی خود را به خرید تجهیزات خوب، کمپرسور و گاز سردخانه عالی، نورپردازی ایده‌آل و… اختصاص می‌دهند، اما وقتی پای عایق‌ بندی به میان می‌آید،‌ سعی می‌کنند با حداقل بودجه این فرآیند را به اتمام برسانند. حال آن‌که عایق‌ بندی، از جمله مهم‌ترین مراحل ساخت سردخانه است.
    پس برای عایق‌ بندی،‌ سعی کنید از موادی باکیفیت استفاده کنید. معمولا در سردخانه‌ها از عایق‌هایی هم‌چون فایبرگلاس، فومِ پلی‌استایرن و فومِ پلی‌اورتان استفاده می‌کنند.
  • بازه‌ی دمایی سردخانه: عایق‌ بندی باید دقیقا مطابق با بازه دمایی سردخانه‌ی شما باشد. سعی کنید پس از مشورت دقیق با کارشناس سردخانه، عایقِ‌ متناسب با سردخانه‌ی خود را انتخاب کنید.
  • نرخ رطوبت سردخانه: بدیهی‌ست که عایق سردخانه باید مستقیما با میزان رطوبت محیط تطابق داشته باشد. بنابراین سعی کنید از موادی در عایق‌ بندی استفاده کنید که با میزان رطوبت سردخانه هماهنگی داشته باشد.
  • ماندگاری عایق‌ سردخانه و فاکتورهای دخیل در آن: در صورتی‌که عایقً متناسب با رطوبت، میکروارگانیسم‌های موجود در محیط، بازه‌ی دمایی و نوع تجهیزات سردخانه انتخاب نشود، استهلاک آن بالا خواهد رفت. هر چقدر تطابق مواد با نیاز سردخانه‌ی شما بیش‌تر باشد، ماندگاری آن‌ها بالاتر خواهد رفت.
  • هزینه‌ عایق‌ بندی سردخانه: البته که هزینه‌ی عایق‌ بندی سردخانه را نیز باید مورد ملاحظه قرار داد. می‌توانید جهت استعلامِ میزان هزینه‌ی عایق‌ بندی سردخانه، با کارشناسان بازرگانی گرام در تماس باشید.
پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

آیا عایق‌های یک سردخانه، برای سردخانه‌های دیگر نیز توصیه می‌شوند؟

خیر. هر سردخانه بسته به عواملی که در بخش‌های بالا به آن اشاره کردیم، ویژگی‌های متفاوتی دارد. از این رو، نمی‌توان یک نوع عایق خاص را برای تمامی سردخانه‌ها توصیه کرد. می‌توانید جهت اطلاع از جدیدترین نرخ‌های عایق‌ بندی سردخانه، از کارشناسان صنعت تبرید در بازرگانی گرام یاری بگیرید. نظر به این‌که طراحی سردخانه یکی از تخصص‌های اصلی بازرگانی گرام است، بازرگانی گرام می‌تواند کمک شایانِ توجهی در این بین به شما کند.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *