اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

نحوه نگهداری خرما در سردخانه خرما

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
نگهداری از خرما در سردخانه
نحوه نگهداری خرما در سردخانه خرما- سردخانه خرما محلی مناسب برای نگهداری از انواع خرما بوده و از این رو بسته به نوع خرمایی که در سردخانه نگهداری می شود، باید از دما و رطوبت مناسب نیز برخوردار شود. خرماها به دلیل تنوع بالایی که دارند به کشورهای دیگر نیز صادر می شوند. اما پیش از صادرات باید این خرماها را در سردخانه های مناسب نگهداری کرد.
5/5

فهرست مطالب نحوه نگهداری خرما در سردخانه خرما

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

نحوه نگهداری خرما در سردخانه خرما

 

خرما یکی از ارقام متنوع خوراکی در ایران است که هم به صورت خشک و هم به صورت تر در سردخانه ها نگهداری می شود. می توان خرما را در دما و رطوبت مناسب سردخانه خرما به خوبی و برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد. از آنجایی که بیشتر استان های جنوب ایران خرما تولید می کنند و این محصول قادر نیست برای مدت زمان طولانی در دمای محیط باقی بماند، بهترین روش نگهداری از آن نگهداری در سردخانه است.

علاوه بر آن باید بگوییم خرما یکی از محصولات عالی صادراتی در ایران است، که باید تا زمان صادرات این محصول به کشورهای دیگر در سردخانه خرما نگهداری شود. خرما در تمام فصل های سال مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو باید در انبار به گونه ای نگهداری شود که بتواند نیاز مردم کشور را برای مدت زمان طولانی تامین کند.

با تمام این تفاسیر برای جلوگیری از فاسد نشدن خرما، تولید کنندگان نیاز سردخانه خرما به دارند تا محصولات برداشتی خود را در این سردخانه ها ذخیره و نگهداری کنند. در صورتی که دما و رطوبت برای نگهداری از خرما مناسب نباشد، نمی توان این محصول خوراکی را برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد.

به طور معمول خرما در سردخانه به مدت 9 ماه قابلیت نگهداری داشته و در طی این مدت نه تنها خرما کیفیت خود را از دست نخواهد داد، بلکه سالم مانده و مناسب برای استفاده خواهد بود. به همین دلیل لازم است بسیاری از تولید کنندگان زیر نظر افراد متخصص مشاوره و ساخت سردخانه خرما را آغاز کنند.

میزان رطوبت و دمای مناسب سردخانه خرما

همانطور که می دانیم سردخانه ها بسته به محصولی که در آنها نگهداری می شود به رطوبت و دمای مناسبی نیاز دارند. از سوی دیگر سردخانه هایی که در آن خرما نگهداری می شود باید تمیز بوده و از دما، نور و محیط مناسبی نیز برخوردار باشد. تمامی سردخانه ها باید از آلودگی ها دور بوده و به هیچ عنوان میکروبی در محیط آن وجود نداشته باشد.

دمای مناسب برای سردخانه خرما دمایی است که نه خرما ها از سرما دچار آسیب شوند و نه از گرما خراب شده و دیگر قابلیت استفاده نداشته باشند. به همین دلیل باید در زمان تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد از لوازم و قطعات سردخانه مناسب با خرما استفاده کرد. مثلا باید پیش از اقدام به ساخت و احداث سردخانه، در مورد انواع کمپرسور، گازهای کولیب مورد استفاده در سردخانه، ساندویچ پانل ها و موارد دیگر اطلاعات به دست آورید.

علاوه بر این موارد باید این نکته را بدانید که سردخانه خرما باید نور مناسبی نیز داشته باشد. تا در صورتی که حشره و جانداری در محیط سردخانه وجود دارد، به راحتی قابل رویت باشد. تنها در این صورت است که می توان کیفیت محصول را مورد بررسی قرار داده و بر روی خرماها نظارت کنید.

از سوی دیگر باید بیان کنیم که سردخانه های خرما باید طبق استانداردهای جهانی طراحی و احداث شوند. در غیر این صورت نمی توان برای مدت زمان طولانی خرما را در محیط سردخانه نگهداری کرد.

سردخانه خرما

شرایط نگهداری مطلوب خرما در سردخانه

خرماهایی که در سردخانه خرما نگهداری می شوند، بسته به نوع خرما نیاز به شرایط متفاوتی دارند. زیرا هر خرما از ساختار متفاوتی با خرمای دیگر برخوردار بوده و باید از دما و رطوبت مناسبی نیز جهت نگهداری برخوردار باشد. مثلا رطب های عسلی به دلیل این که از رطوبت بالایی برخوردار هستند باید در دمای پایین تری از دیگر نمونه خرماها قرار گیرند. در غیر این صورت فاسد شده و دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

در حالی که خرماهای زاهدی نباید برای مدت طولانی در محیط گرم قرار گیرند. زیرا به سرعت دچار آسیب شده و محلی مناسب برای رشد جانوران خواهند شد. به طور کلی سردخانه خرما باید به گونه ای تجهیز شود که محلی مناسب و مطلوب برای نگهداری از انواع خرما در کشور باشد.

تجهیز و ساخت سردخانه خرما[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *