اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

انبار سردخانه بستنی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
نگهداری از بستنی در سردخانه
استفاده از انبار سردخانه بستنی برای تمامی تولیدکنندگان محصولات لبنی لازم و ضروری است. زیرا بستنی از جمله محصولاتی است که در هر دمایی قابلیت نگهداری نداشته و به راحتی خراب می شود. پس لازم است کارخانه های تولید کننده این محصولات، از سردخانه های مناسبی برخوردار باشند و پس از تولید محصول خود را در این سردخانه ها نگهداری کنند.
5/5

فهرست مطالب انبار سردخانه بستنی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

انبار سردخانه بستنی

 

پیشنهاد خرید
گاز R22 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-22خرید کنید

دمای مناسب انبار سردخانه بستنی چقدر است؟

سردخانه بستنی که از نامش مشخص است، محلی مناسب برای نگهداری بستنی های تولید شده در کارخانه ها است. می دانیم که بستنی نیاز به سرمای زیادی دارد به همین دلیل باید سردخانه هایی که این محصولات در آنها نگهداری می شوند، از دمای 25- درجه سانتی گراد برخوردار باشند. این محصولات دارای چربی و خامه زیادی هستند و تنها در دمای زیر صفر می توانند شکل خود را حفظ کنند و نرم نشوند.

اصولا در سردخانه بستنی از لوازم و قطعات سردخانه ای مناسب استفاده می شود. به همین دلیل لازم است پیش از ساخت سردخانه مناسب جهت نگهداری بستنی، ابتدا در مورد تجهیزاتی که لازم است در این سردخانه ها مورد استفاده قرار گیرد تحقیق کنید. می توانید با مشاوره و ساخت سردخانه مطلوب برای بستنی، محلی عالی برای نگهداری از این محصولات فراهم کنید.

برای این کار لازم است در مورد انواع کمپرسور مناسب سردخانه بستنی اطلاعات کسب کنید. زیرا در این سردخانه ها اصولا از کمپرسورهای دو مرحله ای استفاده شده و البته باید بگوییم هزینه ساخت و تجهیز این نوع سردخانه ها نیز نسبت به سردخانه های دیگر بالاتر خواهد بود. آن هم به دلیل تجهیزاتی که در آنها استفاده می شود.

البته لازم به ذکر است که دمای سردخانه بستنی باید به گونه ای تنظیم شود که از نرم شدن بستنی جلوگیری کند. در صورتی که سردخانه منجر به منجمد شدن بستنی شود، کیفیت و مرغوبیت خود را از دست خواهد داد. تمامی این نکات باید در زمان ساخت سردخانه در نظر گرفته شود.

انبار سردخانه بستنی
انبار سردخانه بستنی

انواع سردخانه بستنی در کشور 

امروزه برخلاف زمان های گذشته برای نگهداری از بستنی های تولید شده، از سردخانه های زیر صفر استفاده می شود. زیرا بستنی ها در لیست محصولات لبنی قرار دارند و به همین دلیل تولیدکنندگان بسیاری اقدام به تجهیز و ساخت سردخانه و تونل انجماد برای نگهداری بستنی در مناطق مختلف می نمایند. این سردخانه های زیر صفر باید دارای حداقل دمای منفی 25 درجه سانتی گراد تا منفی 30 درجه سانتی گراد داشته باشند.

میزان دمای سردخانه بستنی بستگی به نوع بستنی داشته و باید پیش از ساخت سردخانه به این مسئله توجه شود. البته می توان برای نگهداری بستنی در سردخانه ها، هم از سردخانه متحرک و هم از سردخانه ثابت استفاده کرد. کارخانه های تولید کننده بستنی به دلیل حجم بالای تولید بستنی معمولا در محلی نزدیک به کارخانه خود از سردخانه های ثابت استفاده می کنند.

در حالی که سردخانه های متحرک را می توان در محیط های مختلف مورد استفاده قرار داد. تنها نکته ای که لازم است پیش از ساخت سردخانه بستنی به آن توجه شود، دمای مناسب و مطلوب برای نگهداری از بستنی های تولید شده تا زمان عرضه به بازار است.

مهمترین اجزای تشکیل دهنده سردخانه های بستنی 

تمامی سردخانه ها برای آنکه بتوانند برای مدت زمان مناسبی محصول مورد نظر را هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت در شرایط مطلوب نگهداری کنند، نیاز به برخی تجهیزات و قطعات سردخانه دارند. از جمله مهمترین تجهیزات و قطعاتی که در سردخانه های بستنی نگهداری می شوند باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کندانسور: کندانسورها یکی از تجهیزات لازم و ضروری برای استفاده در سردخانه بستنی به شمار می روند. کندانسور هوایی در اصل نوعی مبدل حرارتی بوده و با استفاده از هوا اقدام به خنک کردن مبرد می نماید. این تجهیزات از طول عمر بالایی برخوردار هستند و برای تجهیز سردخانه ها از آنها استفاده می شود.
  • کمپرسور: کمپرسورها مهمترین بخش در سردخانه های مختلف از جمله سردخانه بستنی بوده و به نوعی وظیفه اصلی فشرده سازی گاز در محیط سردخانه را بر عهده دارند. اصولا کمپرسورهایی که در سردخانه ها استفاده می شوند این کمپرسورها هرمتیک یا سمی هرمتیک هستند و بسته به حجم سردخانه و ظرفیت سرمایشی آن مورد استفاده قرار می گیرند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *