اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

آشنایی با انواع سردخانه بالا صفر

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
آشنایی با انواع سردخانه بالا صفر -سردخانه بالاصفر نمونه ای از سردخانه های مورد استفاده برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی به شمار می رود. این سردخانه ها دارای نمونه های مختلفی هستند که هر یک از آنها برای محل خاصی مناسب است. از سردخانه های کانکسی به دلیل متحرک بودن بیشتر بر روی شناورها استفاده می شود، درحالی که سردخانه های اتاقی برای هایپرها مناسب است.
5/5

فهرست مطالب آشنایی با انواع سردخانه بالا صفر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

آشنایی با انواع سردخانه بالا صفر

 

تمامی سردخانه هایی که طراحی و ساخته می شوند، از سیکل تبریدی تراکمی برخوردار هستند. تا بتوانند به خوبی عملیات سردسازی را انجام دهند. این محیط های سردخانه ای را بسته به نوع سیکل تراکمی که دارند، باید به سردخانه بالا صفر و زیر صفر دسته بندی کنیم. هر یک از این سردخانه ها دارای عملکرد خاصی بوده و از لوازم و قطعات سردخانه مختلف برخوردار می باشند.

باید بگوییم سردخانه های بالا صفر برای نگهداری برخی از مواد غذایی مناسب هستند. زیرا سیکل تراکمی این سردخانه ها به گونه ای طراحی شده است، که بتوانند دمای محیط را تنها چند درجه سانتی گراد بالاتر از صفر به صورت ثابت نگهداری کنند. با ساخت سردخانه بالا صفر میوه یا ساخت سردخانه بالا صفر لبنیاتی می توان این دسته از مواد غذایی را به خوبی در محیطی مناسب نگهداری نمود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که پیش از ساخت انواع سردخانه های بالا صفر، بهتر است از افراد متخصص مشاوره دریافت کنید. زیرا تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد نیاز به مهارت بالایی داشته و تنها افراد کارشناس می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. می توانید از این سردخانه ها برای نگهداری دارو، سبزیجات، میوه، لبنیات و محصولاتی که نمی توانید در سردخانه های زیرصفر نگهداری کنید، استفاده نمایید.

سردخانه بالا صفر
سردخانه بالا صفر

انواع سردخانه بالا صفر از نظر ساختار 

سردخانه ها را از نظر ساختار باید به سه نوع سردخانه ثابت یا صنعتی، سردخانه متحرک یا کانکسی و سردخانه های کوچک یا اتاقی دسته بندی کرد.

  • سردخانه های ثابت یا صنعتی:

این نمونه از سردخانه های بالا صفر بسیار پرکاربرد هستند. زیرا بیشتر کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی از این سردخانه ها برای نگهداری محصولات خود استفاده می کنند. البته از آنجایی که اندازه و ابعاد سردخانه بالا صفر صنعتی بزرگ است، می توان از آن به عنوان محلی مناسب برای نگهداری از محصولات کشاورزی، دارویی و … نیز استفاده کرد.

سیستم برودتی که در این نوع سردخانه ها استفاده می شود، به دو صورت چند یونیته یا رک است. از این رو زمانی که بارگیری بسیار زیاد باشد، از سیستم فریونی رک یا آمونیاکی برای نگهداری از موادغذایی در این سردخانه استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که این سیستم های سردخانه ای نیاز به اواپراتور فریونی، انواع کمپرسور و … نیز خواهند داشت.

  • سردخانه های متحرک یا کانکسی:

نمونه دیگری از انواع سردخانه بالا صفر، سردخانه های متحرک یا کانکسی هستند. این سردخانه ها به گونه ای طراحی می شوند که بتوان از آنها بر روی سکوهای نفتی و شناورها استفاده کرد. تا بتوان مواد غذایی را برای مدت زمان طولانی در این مکان نگهداری کرد. سردخانه های کانتینری اصولا در دو سایز 20 و 40 فوت طراحی و تولید می شوند.

اما برای تولید سردخانه های کانکسی هیچ نوع محدودیت اندازه وجود ندارد. با استفاده از این نوع سردخانه های متحرک می توانید مواد غذایی را برای مدت زمان طولانی در مکان های مختلف نگهداری کنید. افرادی که به مسافرت های طولانی با خودرو می روند نیز، می توانند از این سردخانه ها برای نگهداری از مواد غذایی خود استفاده کنند.

آشنایی با انواع سردخانه بالا صفر
آشنایی با انواع سردخانه بالا صفر
  • سردخانه های کوچک یا اتاقی:

در نهایت نیز باید به نمونه دیگری از انواع سردخانه بالا صفر اشاره کنیم. از این نوع سردخانه ها بیشتر در هایپرها، فروشگاه ها و منازل استفاده می شود. تا بتوان مواد پروتئینی و غذایی را برای مدت زمان مشخصی در سردخانه نگهداری کرد. اصولا برای ساخت سردخانه های اتاقی، سایز محدودی انتخاب می شود. تا بتوان آن را به راحتی حمل نمود.

البته همین مسئله نیز منجر می شود تا در کنار نمونه های دیگر سردخانه بالا صفر، سردخانه های اتاقی مدت زمان کمتری بتوانند مواد غذایی را در خود ذخیره کنند. اما می توان از این نمونه از سردخانه ها به سادگی در هر محلی که لازم است، استفاده نمود. بهتر است برای انتخاب هر یک از این نمونه سردخانه های بالا صفر، به شرایط و کاربرد سردخانه توجه ویژه ای داشته باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *