اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه خرداد ۱۴۰۳

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه خرداد 1403
به نسخه جدید خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه خرداد 1403 بازرگانی گرام خوش آمدید. در این شماره، تلاش کرده‌ایم تا شما را با آخرین اخبار، پیشرفت‌ها و فناوری‌های نوین در این حوزه آشنا کنیم.

خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه خرداد 1403

با سلام و احترام خدمت شما خواننده گرامی،

به نسخه خرداد ماه خبرنامه بازرگانی گرام در حوزه تبرید و سردخانه خوش آمدید. همانطور که می‌دانید، صنعت تبرید و سردخانه نقش حیاتی در حفظ و نگهداری مواد غذایی، دارویی و سایر محصولات فسادپذیر ایفا می‌کند. در این شماره، تلاش کرده‌ایم تا شما را با آخرین اخبار، پیشرفت‌ها و فناوری‌های نوین در این حوزه آشنا کنیم.

با توجه به اهمیت روزافزون صنعت تبرید و سردخانه در زنجیره تأمین و تضمین کیفیت محصولات، ضروری است که فعالان این حوزه همواره از جدیدترین روندها و راهکارهای موجود مطلع باشند. خبرنامه ما با هدف ارائه اطلاعات ارزشمند و به‌روز، به شما کمک می‌کند تا بینش عمیق‌تری نسبت به تحولات صنعت تبرید و سردخانه کسب نمایید.

در این شماره، مباحث متنوعی از جمله معرفی فناوری‌های پیشرفته، بهینه‌سازی مصرف انرژی، استانداردهای جدید و تجربیات موفق شرکت‌های فعال در این زمینه را پوشش خواهیم داد. امیدواریم مطالب این خبرنامه برای شما مفید و کاربردی باشد و بتواند در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آتی شما نقش مؤثری داشته باشد.

از اینکه وقت خود را به مطالعه این خبرنامه اختصاص می‌دهید، سپاسگزاریم. به عنوان یک مرجع موثق در صنعت تبرید و سردخانه، بازرگانی گرام همواره آماده دریافت بازخوردها، پیشنهادات و انتقادات سازنده شما برای بهبود کیفیت محتوای ارائه شده است.

با تشکر

گرامیداشت روز جهانی تبرید
گرامیداشت روز جهانی تبرید

گرامیداشت روز جهانی تبرید

26 ژوئن، روز جهانی تبرید، فرصتی است برای گرامیداشت نقش حیاتی صنعت تبرید و سردخانه در زندگی روزمره ما. این صنعت نه تنها در حفظ مواد غذایی و دارویی نقش کلیدی دارد، بلکه در بخش‌های مختلفی مانند مراکز داده، سیستم‌های تهویه مطبوع و حمل و نقل نیز کاربرد وسیعی دارد.

در سال 2024، روز جهانی تبرید با شعار ” دما مهم است ” برگزار ‌شد. این شعار بر اهمیت حیاتی صنعت تبرید و سردخانه در تأمین سلامت و رفاه جوامع تأکید دارد.

روز جهانی تبرید امسال با شعار “دما مهم است”،  توجه جهانی را به صنعت تبرید، تهویه مطبوع و پمپ‌های حرارتی جلب می‌کند و تأثیر آن را فراتر از صرفاً سرمایش و گرمایش برجسته می‌سازد.

در سراسر جهان، این روز نقش این بخش را در حفظ زنجیره‌های تأمین غذا و دارو، گرمایش مؤثر و پایدار، و ایجاد محیط‌های سالم‌تر و راحت‌تر با هوای پاک‌تر برجسته خواهد کرد.

نکته قابل توجه اینکه روز جهانی تبرید امسال مصادف با دویستمین سالگرد تولد ویلیام تامسون، بارون اول کلوین، پیشگام ترمودینامیک و مبدع مقیاس دمای مطلق است.

اگرچه وجود پایین‌ترین دمای ممکن، صفر مطلق، شناخته شده بود، اما کلوین بود که در سال 1848 تعیین کرد که این دما در واقع 273- درجه سانتیگراد است. در نتیجه، واحدهای دمای مطلق به افتخار او نامگذاری شده‌اند.

ویلیام تامسون در سال 1824 در بلفاست به دنیا آمد و مشارکت‌های او در ریاضیات و علم بسیار فراتر از تبرید بود. او در سن هشت سالگی به گلاسکو نقل مکان کرد و بعدها استاد فلسفه طبیعی در دانشگاه گلاسکو شد، سمتی که به مدت 53 سال در آن باقی ماند.

در اینجا بود که او تحقیقات و تحلیل‌های ریاضی گسترده‌ای در زمینه الکتریسیته انجام داد و به عنوان مهندس و مخترع تلگراف الکتریکی مشغول به کار شد. او در سال 1866 به خاطر کارش بر روی پروژه تلگراف فرااقیانوسی، به مقام شوالیه نائل آمد. تامسون همچنین علاقه زیادی به دریانوردی داشت و بر روی قطب‌نمای دریایی که پیش از آن غیرقابل اعتماد بود، کار کرد.

او در سال 1892 به عنوان اولین دانشمندی که به مجلس لردها راه یافت، ارتقا یافت و در 17 دسامبر 1907 در سن 83 سالگی درگذشت.

با گرامیداشت روز جهانی تبرید، می‌توانیم قدردان زحمات متخصصان و فعالان این صنعت باشیم و اهمیت آن را در زندگی خود به رسمیت بشناسیم.

بهبود زنجیره سرما
بهبود زنجیره سرما

بهبود زنجیره سرما می‌تواند ضایعات مواد غذایی را نصف کند

بر اساس گزارش جدیدی، بهبود سیستم‌های تبرید می‌تواند نزدیک به نیمی از 1.3 میلیارد تن ضایعات مواد غذایی سالانه در سراسر جهان را کاهش دهد.

مطالعه جدید دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که با ایجاد زنجیره‌های تأمین مواد غذایی کاملاً مجهز به سردخانه در سراسر جهان، می‌توان تقریباً نیمی از ضایعات مواد غذایی، حدود 620 میلیون تن، را از بین برد.

همچنین، طبق این مطالعه که در مجله Environmental Research Letters منتشر شده است، زنجیره‌های تأمین کاملاً مجهز به سردخانه می‌توانند انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از ضایعات مواد غذایی را تا 41 درصد در سطح جهانی کاهش دهند.

حدود یک سوم از مواد غذایی تولید شده در جهان هر ساله به هدر می‌رود، در حالی که تقریباً 800 میلیون نفر از گرسنگی رنج می‌برند. طبق این مطالعه، در بسیاری از موارد، توسعه زنجیره‌های تأمین مواد غذایی محلی‌تر و کمتر صنعتی شده از “مزرعه تا سفره” می‌تواند صرفه‌جویی‌های مشابهی با زنجیره‌های سرما بهینه شده داشته باشد.

آفریقای جنوب صحرا و جنوب و جنوب شرق آسیا بیشترین پتانسیل را برای کاهش ضایعات مواد غذایی و انتشار گازهای مرتبط از طریق افزایش پیاده‌سازی زنجیره سرما دارند.

مطالعه جدید دانشگاه میشیگان
مطالعه جدید دانشگاه میشیگان
مطالعه جدید دانشگاه میشیگان
مطالعه جدید دانشگاه میشیگان

جنوب و جنوب شرق آسیا می‌توانند شاهد کاهش 45 درصدی ضایعات مواد غذایی و کاهش 54 درصدی انتشار گازهای مرتبط تحت سناریوی تبرید بهینه باشند. آفریقای جنوب صحرا فرصت‌های بسیار زیادی برای کاهش ضایعات مواد غذایی (47 درصد) و انتشار گازها (66 درصد) تحت شرایط تبرید بهینه دارد.

این مطالعه جدید دانشگاه میشیگان که بخشی از بودجه آن توسط Carrier Global تأمین شده است، بر ضایعات مواد غذایی در مراحل پس از برداشت تا خرده‌فروشی در زنجیره تأمین مواد غذایی تمرکز دارد و شامل ضایعات در مزرعه یا خانه نمی‌شود.

این مطالعه گازهای گلخانه‌ای منتشر شده در طول تولید مواد غذایی را در نظر می‌گیرد، اما شامل انتشار گازهای مرتبط با تبرید یا سایر عملیات زنجیره تأمین و همچنین انتشار ناشی از ضایعات مواد غذایی در محل‌های دفن زباله نمی‌شود.

این مطالعه نشان داد که بیشترین فرصت برای بهبود ضایعات مواد غذایی در اقتصادهای کمتر صنعتی، زنجیره تأمین بین مزرعه و مصرف‌کننده است. در آمریکای شمالی، اروپا و سایر مناطق صنعتی‌تر، بیشتر ضایعات مواد غذایی در سطح خانوار رخ می‌دهد.

این مطالعه دریافت که گوشت بیش از 50 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با ضایعات مواد غذایی را تشکیل می‌دهد، در حالی که کمتر از 10 درصد از ضایعات مواد غذایی جهانی را از نظر وزنی شامل می‌شود. تبرید بهینه گوشت می‌تواند منجر به حذف بیش از 43 درصد از انتشار گازهای مرتبط با ضایعات گوشت شود.

بر خلاف مطالعات قبلی در این زمینه، محققان دانشگاه میشیگان مزایای زنجیره‌های تأمین مواد غذایی جهانی و پیشرفته از نظر فناوری را با سیستم‌های غذایی محلی “از مزرعه تا سفره” مقایسه کردند.

آرون فریدمن-هایمن، دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشکده محیط زیست و پایداری و دانشکده کسب و کار راس این دانشگاه و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: “سیستم‌های غذایی فوق‌العاده محلی منجر به ضایعات کمتری نسبت به زنجیره‌های تأمین سردخانه‌ای جهانی بهینه شده می‌شوند. نتایج به کمی‌سازی ارزش حفظ و پشتیبانی از زنجیره‌های غذایی محلی کمک می‌کند.”

برای این مطالعه، محققان یک ابزار تخمین ضایعات مواد غذایی ساختند تا ارزیابی کنند که چگونه بهبود دسترسی به زنجیره سرما می‌تواند بر ضایعات مواد غذایی و انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با آن برای هفت نوع ماده غذایی در هفت منطقه تأثیر بگذارد. آنها از داده‌های سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد و سایر منابع استفاده کردند.

با مدل‌سازی ضایعات مواد غذایی در هر مرحله از زنجیره تأمین، این مطالعه نقاطی را برجسته می‌کند که می‌توان زنجیره سرما را برای کاهش ضایعات مواد غذایی و انتشار گازها بهینه کرد. محققان تأثیرات حرکت از وضعیت فعلی زنجیره‌های سرمای ناهماهنگ و با کیفیت متغیر در سراسر جهان به یک سیستم بهینه شده، که به عنوان سیستمی با تبرید با کیفیت بالا در تمام مراحل تعریف می‌شود، را تجزیه و تحلیل کردند.

این مطالعه تخمین می‌زند که زیرساخت‌های ضعیف زنجیره سرما می‌تواند سالانه مسئول تا 620 میلیون تن ضایعات مواد غذایی جهانی باشد که منجر به انتشار 1.8 میلیارد تن معادل دی‌اکسید کربن می‌شود، معادل 28 درصد از انتشار سالانه گازهای گلخانه‌ای ایالات متحده.

محققان می‌گویند ابزار سازگار و آسان استفاده آنها برای هر کسی که در زنجیره تأمین مواد غذایی دخیل است، از جمله کشاورزان، خرده‌فروشان مواد غذایی، مقامات دولتی و سازمان‌های غیردولتی، مفید خواهد بود.

موتور کمپرسور میتسوبیشی برنده جایزه برتر شد
موتور کمپرسور میتسوبیشی برنده جایزه برتر شد

موتور کمپرسور میتسوبیشی برنده جایزه برتر شد

شرکت میتسوبیشی الکتریک به خاطر فناوری مرتبط با موتور کمپرسور خود که با استفاده موثر از شار مغناطیسی، میزان استفاده از عناصر کمیاب خاکی را کاهش می‌دهد، موفق به دریافت یک جایزه معتبر ژاپنی شده است.

موتوری که توسط میتسوبیشی الکتریک توسعه یافته و از سال 2013 در کمپرسورهای تهویه مطبوع پمپ حرارتی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است، موفق به کسب جایزه اختراع در جوایز ملی اختراع ژاپن در سال 2024 شده است.

جایزه ملی اختراع از سال 1919 با هدف کمک به بهبود علم و فناوری و توسعه صنعت در ژاپن برگزار می‌شود.

آهنرباهای نئودیمیوم به عنوان قوی‌ترین آهنربای دائمی موجود در بازار شناخته می‌شوند و معمولاً در کاربردهایی که موتورهای کوچک با عملکرد بالا یک عامل حیاتی هستند، استفاده می‌شوند. آنها به عنوان راهی برای تحقق یک جامعه کربن خنثی مورد توجه قرار گرفته‌اند و در موتورهای دائمی مغناطیسی جاسازی شده در خودروهای الکتریکی و خودروهای هیبریدی قابل اتصال به برق استفاده می‌شوند.

با این حال، نئودیمیوم به عنوان یک عنصر کمیاب خاکی، استخراج آن دشوار است و تنها در مقادیر کم تولید می‌شود، بنابراین نیاز به توسعه فناوری‌هایی وجود دارد که بتواند میزان استفاده از آن را کاهش دهد.

روتور یک موتور دائمی مغناطیسی جاسازی شده از ورق‌های فولادی الکترومغناطیسی و چندین آهنربای نئودیمیوم ساخته شده است. یک بخش نازک، محیط بیرونی روتور را به فاصله هوایی متصل می‌کند تا از تخریب روتور توسط نیروهای گریز از مرکز جلوگیری کند.

با این حال، بخشی از شار مغناطیسی از بخش نازک عبور می‌کند و باعث نشت شار مغناطیسی و کاهش عملکرد می‌شود. بنابراین، کاهش تنش ناشی از نیروهای گریز از مرکز و در عین حال افزایش شار مغناطیسی موثر، به یک چالش برای تولیدکنندگان موتور تبدیل شد.

میتسوبیشی الکتریک متوجه شد که تنش ناشی از نیروی گریز از مرکز در یک نقطه از قسمت دیواره نازک متمرکز شده است و ساختار جدیدی را ابداع کرد که می‌تواند ضمن کاهش تنش در نقطه پرتنش، عرض قسمت دیواره نازک را کاهش دهد. این امر باعث بهبود نرخ استفاده از شار مغناطیسی و همزمان کاهش میزان نئودیمیوم مورد استفاده شد.

دانفوس تأسیسات جدید 62 میلیون دلاری Turbocor را افتتاح کرد
دانفوس تأسیسات جدید 62 میلیون دلاری Turbocor را افتتاح کرد

دانفوس تأسیسات جدید 62 میلیون دلاری Turbocor را افتتاح کرد

شرکت Danfoss Turbocor افتتاح تأسیسات تولیدی جدید 145,000 فوت مربعی خود به ارزش 62 میلیون دلار در تالاهاسی، فلوریدا را جشن گرفت.

مراسم افتتاحیه با حضور بیش از 100 نفر، از جمله مشتریان، اعضای جامعه، کیم فاوسینگ، رئیس و مدیرعامل دانفوس و نوادگان مادس کلاوسن، بنیانگذار دانفوس برگزار شد.

این تأسیسات اضافی میزبان تولید پیشرفته برای خطوط TTS/TG/TH کمپرسورهای Danfoss Turbocor خواهد بود و ظرفیت فعلی فناوری بدون روغن و یاتاقان مغناطیسی را به بیش از 14,000 کمپرسور در سال دو برابر خواهد کرد.

کیم فاوسینگ گفت: “افزایش تولید به پاسخگویی به تقاضای رو به رشد بازار برای کمپرسورهای پربازده سرمایش و گرمایش در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا کمک خواهد کرد.”

“در حال حاضر، آمریکای شمالی بزرگترین بازار و منطقه برای دانفوس با 34 سایت است و ما نمی‌توانیم به این فصل جدید در رشد Turbocor افتخار بیشتری داشته باشیم.”

ریکاردو اشنایدر، رئیس Danfoss Turbocor اظهار داشت: “به عنوان بخشی از استراتژی رشد سبز دانفوس، ما در حال منطقه‌ای کردن زنجیره‌های تأمین خود هستیم تا محصولات را نزدیک‌تر به مشتریان خود تولید کنیم، خدمات را بهبود بخشیم و عملیات خود را کربن‌زدایی کنیم. گسترش ظرفیت ما در تالاهاسی کلید استراتژی رشد ما در آمریکای شمالی است.”

Turbocor در نوامبر گذشته دهمین سالگرد خود را به عنوان یک شرکت تمام متعلق به دانفوس جشن گرفت. این شرکت در ابتدا در سال 1994 تأسیس شد و بعدها در سال 2004 به یک شرکت مشترک با دانفوس تبدیل شد و در سطح جهانی نشان خود را به جا گذاشته است. Danfoss Turbocor به رشد خود ادامه می‌دهد، با یک تأسیسات توسعه یافته در هایان، چین که سال آینده افتتاح می‌شود و ایجاد یک مرکز پیکربندی در مقر اصلی دانفوس در نوردبورگ، دانمارک.

سایت نوردبورگ در حال حاضر فروش و خدمات را برای مشتریان اروپایی Turbocor مدیریت می‌کند. یک تأسیسات تولیدی جدید قرار است تا سال 2026 تکمیل شود.

لنوکس و سامسونگ یک شرکت مشترک در ایالات متحده تشکیل دادند
لنوکس و سامسونگ یک شرکت مشترک در ایالات متحده تشکیل دادند

لنوکس و سامسونگ یک شرکت مشترک در ایالات متحده تشکیل دادند

شرکت آمریکایی لنوکس و شرکت کره‌ای سامسونگ یک شرکت مشترک HVAC برای فروش محصولات تهویه مطبوع بدون کانال و پمپ حرارتی (مینی اسپلیت، مولتی اسپلیت، VRF) در ایالات متحده و کانادا تشکیل داده‌اند.

این شرکت مشترک که Samsung Lennox HVAC North America نام دارد، 50.1 درصد متعلق به سامسونگ و 49.9 درصد متعلق به لنوکس خواهد بود.

آلوک ماسکارا، مدیرعامل لنوکس اظهار داشت: “این شرکت مشترک نشان‌دهنده اتحاد دو برند برجسته با موقعیت‌های قوی در بازار و اعتماد عمیق مشتریان است. افتخار است که با سامسونگ همکاری می‌کنیم و در راه‌حل‌هایی برای برآورده کردن نیازهای HVAC مشتریان سرمایه‌گذاری می‌کنیم.”

این شرکت مشترک محصولات تهویه مطبوع بدون کانال و پمپ حرارتی سامسونگ را در ایالات متحده و کانادا و همچنین محصولات با برند “Lennox powered by Samsung” را برای لنوکس توزیع خواهد کرد که از طریق فروشگاه‌های لنوکس و شبکه مستقیم به نمایندگی‌ها به فروش خواهد رسید.

این شرکت مشترک به تأمین محصولات با برند سامسونگ برای توزیع‌کنندگان و نمایندگان فعلی سامسونگ HVAC در ایالات متحده و کانادا ادامه خواهد داد.

KS Choi، رئیس و مدیرعامل شرکت سامسونگ الکترونیکس آمریکا، با توصیف این معامله به عنوان “یک مشارکت بلندمدت پیشرو در صنعت HVAC با لنوکس”، گفت: “همکاری ما که بر ارائه محصولات پیشرفته HVAC و شبکه‌های مشتریان در بخش رو به رشد بدون کانال متمرکز است، راه‌حل‌های جدیدی را به بازار ارائه خواهد داد. ما مشتاقانه منتظر عرضه فناوری‌های نوآورانه با یکدیگر در آینده هستیم.”

در انتظار شرایط معمول بسته شدن قرارداد، انتظار می‌رود این شرکت مشترک جدید در نیمه دوم امسال عملیاتی شود. پس از آن، لنوکس محصولات VRF و مینی اسپلیت و مولتی اسپلیت با GWP پایین را از این شرکت مشترک خریداری خواهد کرد.

سامسونگ و لنوکس مدیرعامل و مدیر مالی این شرکت مشترک را منصوب خواهند کرد و مقر اصلی و عملیات آن در رونوک، تگزاس مستقر خواهد بود.

مبردها - قوانین و مقررات
مبردها – قوانین و مقررات

مبردها – قوانین و مقررات

شرکت Carel یک کتاب سفید منتشر کرده است که در آن مقررات جدید مبرد معرفی شده توسط کشورهای مختلف، با تمرکز ویژه بر اتحادیه اروپا و ایالات متحده، توضیح داده شده است.

این سند 36 صفحه‌ای تحلیلی عمیق از این مقررات جدید ارائه می‌دهد و مروری بر تغییرات اصلی معرفی شده و پیامدهای آنها برای بخش‌های تبرید، تهویه مطبوع و پمپ‌های حرارتی فراهم می‌کند.

بازنگری در مقررات F-gas اروپا که در 11 مارس به اجرا درآمد، کاهش تدریجی مبردهای HFC را تا حذف کامل آنها تا سال 2050، از جمله الزامات مربوط به HFO‌ها، الزامی می‌کند. در ایالات متحده، قانون نوآوری و تولید آمریکا (AIM Act) به سازمان حفاظت محیط زیست (EPA) اختیار می‌دهد تا HFC‌ها را از طریق کاهش تدریجی تولید و مصرف و انتقال به فناوری‌های نسل بعدی تنظیم کند.

Carel می‌گوید با این کتاب سفید، هدف آن ارائه اطلاعات لازم برای درک و سازگاری با این مقررات جدید است و به بازیگران صنعت کمک می‌کند تا در فضای نظارتی در حال تحول، راه خود را پیدا کنند.

این کتاب سفید را می‌توان از اینجا دانلود کرد.

کشورهای اتحادیه اروپا خواستار اقدام در زمینه کربن‌زدایی هستند
کشورهای اتحادیه اروپا خواستار اقدام در زمینه کربن‌زدایی هستند

کشورهای اتحادیه اروپا خواستار اقدام در زمینه کربن‌زدایی هستند

پانزده کشور عضو اروپایی نامه سرگشاده‌ای را امضا کرده‌اند که در آن از کمیسیون اروپا می‌خواهند برنامه اقدام پمپ حرارتی به تأخیر افتاده خود را منتشر کند و استراتژی “منسوخ شده” گرمایش و سرمایش را بازنگری کند.

این کشورها – لتونی، اتریش، قبرس، دانمارک، استونی، فرانسه، ایرلند، یونان، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا – اصرار دارند که برای تحقق کربن‌زدایی در این بخش، سیگنال‌های سیاسی واضحی مورد نیاز است.

در ماه دسامبر، کمیسیون اعلام کرد که برنامه اقدام پمپ حرارتی را – که نحوه دستیابی به تعهد خود برای نصب 10 میلیون پمپ حرارتی اضافی تا سال 2027 را مشخص می‌کند – تا پس از انتخابات ماه آینده اتحادیه اروپا به تعویق می‌اندازد. استراتژی گرمایش و سرمایش اتحادیه اروپا که در سال 2016 منتشر شد، مروری بر مصرف انرژی و ترکیب سوخت بخش گرمایش و سرمایش در آن زمان ارائه داد و مشارکت‌های احتمالی آن در خنثی‌سازی اقلیمی تا سال 2050 را مشخص کرد.

در این نامه تأکید شده است که به دلیل چرخه‌های طولانی سرمایه‌گذاری و ضرورت مشارکت شهروندان، مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران در انتقال انرژی در بخش گرمایش و سرمایش، اقدام لازم است. بدون آن، این کشورها ادعا می‌کنند که “خطر قابل توجهی” از قفل شدن کربن در بلندمدت و در نهایت دارایی‌های رها شده وجود دارد که اگر تا سال 2030 اقداماتی انجام نشود، اصلاح آن دشوار و پرهزینه خواهد بود.

در این نامه آمده است: “ما به سیگنال‌های سیاسی واضح در یک چارچوب آینده نیاز داریم تا کربن‌زدایی بخش را محقق کنیم، از جمله ارزیابی اقدامات نظارتی موجود، اجرای آن اقدامات سیاستی خاص و حمایت مالی هدفمند دولتی و خصوصی برای ایجاد شرایط پایدار و امکان سرمایه‌گذاری کاملاً در راستای اصل اول بهره‌وری انرژی.”

“تسریع استقرار و افزایش تقاضا برای راه‌حل‌های تجدیدپذیر گرمایش و سرمایش نه تنها نقش قابل توجهی در کربن‌زدایی و در بلندمدت افزایش قابلیت استطاعت برای همه مصرف‌کنندگان ایفا می‌کند، بلکه به رقابت‌پذیری اتحادیه اروپا در ارائه بازاری مقیاس‌پذیر برای صنایع پیشرو تجدیدپذیر اروپایی، مانند پمپ‌های حرارتی، کمک می‌کند.”

در نامه مشابهی در ماه ژانویه، 19 سازمان صنعت انرژی اروپا، از جمله سازمان‌های غیردولتی، گروه‌های مصرف‌کننده و اتاق‌های فکر، به کمیسیون هشدار دادند که عدم انتشار برنامه اقدام پمپ حرارتی، انتقال انرژی در گرمایش را در معرض خطر قرار می‌دهد.

انجمن اروپایی پمپ‌های حرارتی پیش از این هشدار داده بود که به تعویق افتادن برنامه اقدام پمپ حرارتی عملاً “ترمز” استقرار پمپ حرارتی را در زمانی که فروش پمپ‌های حرارتی در اروپا کند شده بود، فشرده است.

کنترل سیستم‌های تهویه مطبوع تجاری
کنترل سیستم‌های تهویه مطبوع تجاری

کنترل سیستم‌های تهویه مطبوع HVAC تجاری

MELCloud Commercial پلتفرم جدید اینترنت اشیاء (IoT) شرکت میتسوبیشی الکتریک است که می‌تواند سیستم‌های HVAC را در چندین ساختمان از یک مکان مرکزی به صورت از راه دور مدیریت، نظارت و کنترل کند.

این پلتفرم داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و سیگنال‌هایی را به تجهیزات HVAC ارسال می‌کند و امکان عملکرد و نظارت بر این سیستم‌ها را از راه دور از طریق دستگاه‌های موبایل، در هر نقطه از جهان فراهم می‌کند.

عملکرد کنترل و نظارت می‌تواند یک املاک کامل یا یک اتاق منفرد را نشان دهد و اطلاعات پویا و بلادرنگ در مورد سیستم‌ها و عملکرد آنها را ارائه دهد.

MELCloud Commercial همچنین از پیکربندی، نظارت و نگهداری پیشگیرانه سیستم‌های HVAC پشتیبانی می‌کند.

همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار جدید که برای نصب‌های تجاری طراحی شده است، آزمایشات میدانی گسترده‌ای را با مشتریان شرکتی در سراسر اروپا و انگلستان پشت سر گذاشته است.

گراهام جونز، مدیر خدمات ملی میتسوبیشی الکتریک گفت: “با بازخورد از مشتریان آزمایشی خود، ما راه‌حلی ساخته‌ایم که آسایش ساکنان را بهینه می‌کند، بهره‌وری انرژی را برای کاهش انتشار کربن افزایش می‌دهد و عملیات سرویس و نگهداری را ساده می‌کند.”

کنترل سیستم‌های تهویه مطبوع Hvac تجاری
کنترل سیستم‌های تهویه مطبوع HVAC تجاری

برای متخصصان سرویس و نگهداری، این پلتفرم می‌تواند نمودارهای جریان مبرد و نمایش‌های گرافیکی از عملکرد تجهیزات، داده‌های عملیاتی سیستم را به صورت زنده آنلاین ارائه دهد.

تا 50 دستگاه میتسوبیشی الکتریک از جمله چهار کنتور انرژی Modbus از طریق یک دروازه واحد از طریق سیم کارت 4G یا اتصال LAN Ethernet به MELCloud Commercial متصل می‌شوند و چندین دروازه می‌توانند به صورت مرکزی برای ارائه یک نمای کلی جهانی به هم متصل شوند.

MELCLoud Commercial تنها به کار با سیستم‌های HVAC میتسوبیشی الکتریک محدود نمی‌شود. علاوه بر این، سایر سیستم‌های غیر HVAC نیز می‌توانند نظارت و کنترل شوند. درست مانند تجهیزات HVAC، در صورت وجود هشدار، هشدارهایی به مدیر ساختمان ارسال می‌شود.

این سیستم همچنین می‌تواند مصرف انرژی تجهیزات شخص ثالث را ثبت کند و آن را به کاربران ساختمان گزارش دهد، بنابراین تجهیزاتی مانند یخچال‌ها، فرها و روشنایی می‌توانند نظارت و گزارش شوند. الگوهای مصرف انرژی و عملکرد را می‌توان در طول روزها، هفته‌ها یا حتی سال‌ها تجزیه و تحلیل کرد.

یکی از ابتکارات جدید عمده، گنجاندن یک داشبورد پیشرفته انرژی است که به MELCloud Commercial امکان می‌دهد مصرف انرژی چندین ساختمان را نظارت و مقایسه کند و مصرف آنها را بر اساس کیلووات در ساعت در هر اندازه ساختمان یا بر اساس تعداد هشدارهای دما یا مصرف رتبه‌بندی کند.

در سطح دقیق‌تر، این رتبه‌بندی‌های فضای کاری می‌توانند مصرف انرژی را بین ساختمان، طبقات و حتی اتاق‌ها مقایسه کنند. با استفاده از این داده‌ها، MELCloud Commercial می‌تواند به جلوگیری از تجاوز یک یا چند سیستم در یک ساختمان از حدود مصرف تعیین شده کمک کند.

مانوهار لال، مدیر محصول کنترل و نوآوری توضیح داد: “این سیستم کار را برای مدیران تأسیسات آسان می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ منطقه اتلافی وجود ندارد، مانند اتاق‌های جلسه که گرمایش یا سرمایش آنها در طول شب روشن مانده است. همچنین می‌تواند تمام واحدهای HVAC را فقط به سرمایش در تابستان محدود کند و همچنین این واحدها را برای کاهش یا قطع عملیات در زمانی که کسی در اطراف نیست، زمان‌بندی کند.”

 

گاز مبرد خالص
گاز مبرد خالص

گزینه‌های جدید گاز مبرد در انتظار تأیید ASHRAE

با به نظر نرسیدن توقف در توسعه مبردها، هشت گاز جدید برای طبقه‌بندی ASHRAE 34 ارسال شده‌اند، علاوه بر دو مبرد از Honeywell و Chemours که شماره‌های R دریافت کرده‌اند.

استاندارد ASHRAE 34 شماره‌های مرجع، طبقه‌بندی‌های ایمنی و محدودیت‌های غلظت مبرد را برای تمام مبردهای جدید تعیین می‌کند. مبردهای Honeywell و Chemours قبلاً نامگذاری‌ها را دریافت کرده‌اند و اکنون در انتظار بررسی عمومی و اقدام نهایی هستند.

این فهرست شامل گاز توسعه جدید Daikin، D1V140، و جزء ترکیبی آن HFO1132(E)، سه ترکیب هیدروکربن جدید، آنچه به نظر می‌رسد یک مبرد فوق‌العاده با GWP پایین باشد، و دو گاز جدید Koura بر پایه R1132a است.

جایگزین احتمالی R1234yf

Koura فاش کرده است که یکی از مبردهای جدید آن، مانند گاز Daikin، برای استفاده در سیستم‌های HVAC خودروهای الکتریکی هدف‌گذاری شده است.

در حالی که R1234yf به استاندارد جهانی صنعت برای مبردهای کم GWP برای سیستم‌های تهویه مطبوع خودرو تبدیل شده است، بازدهی آن در خودروهای الکتریکی جدید و آینده مورد توجه است. برخلاف خودروهای معمولی با موتور احتراق داخلی، خودروهای الکتریکی نمی‌توانند از گرمای اتلاف موتور برای گرمایش داخلی استفاده کنند. در عوض از یک سیستم پمپ حرارتی استفاده می‌شود که بار باتری را افزایش می‌دهد و به شدت برد خودروی الکتریکی را در آب و هوای سرد کاهش می‌دهد.

ترکیب مبرد جدید Koura، 6٪ R1132a و 13٪ R32 را با R1234yf ترکیب می‌کند تا یک مبرد با GWP حدود 91 تولید کند. اگرچه این مقدار بالاتر از گاز جدید پیشنهادی Daikin است، اما هنوز هم کاملاً در محدوده حداکثر GWP 150 تحت دستورالعمل MAC اروپا قرار دارد.

R1132a یک گاز A2 است که در مقیاس کیلوتن به عنوان ماده اولیه برای فلوئوروپلیمرها تولید تجاری می‌شود. همچنین در R473A، جایگزین کم GWP اخیراً اعلام شده Koura برای R23 در کاربردهای دمای فوق‌العاده پایین، گنجانده شده است.

مولکول R1132a در یک مبرد جدید دیگر Koura که برای طبقه‌بندی ASHRAE 34 ارسال شده است نیز وجود دارد. تصور می‌شود این مبرد که برای کاربردهای HVAC طراحی شده است، 6٪ R1132a را با 42٪ R32 و 52٪ R1234yf ترکیب می‌کند. این ترکیب GWP آن را در حدود 286 قرار می‌دهد.

دمای پایین

شرکت ایتالیایی Angelantoni Test Technologies نیز یک مبرد جدید ارائه کرده است که نسبت‌های ترکیب گاز دمای فوق‌العاده پایین اخیراً اعلام شده خود، R472A را تنظیم می‌کند. مبرد جدید، R472B، نسبت CO2 و R32 را کاهش می‌دهد و مقدار R134a را افزایش می‌دهد (58٪ CO2، 10٪ R32، 32٪ R134a). این ترکیب یک مبرد با GWP 526 ایجاد می‌کند.

ترکیب R448 هانیول

هانیول اخیراً برای R448B خود، یک تنظیم در نسبت‌های ترکیب بازسازی سرمایش R448A که اکنون به خوبی تثبیت شده است، نامگذاری ASHRAE دریافت کرده است. گاز جدید هنوز در حال بررسی عمومی است و در انتظار تأیید نهایی ASHRAE است.

گاز فعلی، R448A، که گفته می‌شود از زمان عرضه در سال 2015 در بیش از 30،000 نصب استفاده شده است، یک ترکیب پیچیده از R32، R125، R1234yf، R134a و R1234ze(E) (26٪/26٪/20٪/21٪/7٪) است. ترکیب پیشنهادی R448B نسبت‌های هر دو R32 و R125 را به 21٪ کاهش می‌دهد، در حالی که R134a را به 31٪ افزایش می‌دهد. GWP کمی کمتر است – 1321، در مقایسه با 1387 برای  R448A.

برای اینکه عقب نماند، Chemours  برای ترکیب R32، R125، R143a، R134a  خود نامگذاری R427C و طبقه‌بندی A1 دریافت کرده است. کاربرد مورد نظر آن نامشخص است، اما تغییری در R427A آرکما، یک گاز بازسازی R22 برای تهویه مطبوع، پمپ‌های حرارتی و سرمایش است.

شرکت کنندگان جدید

هر سه ترکیب هیدروکربن جدید توسط تازه واردان به فرآیند تأیید ASHRAE ارسال شده‌اند. دانشگاه علم و فناوری هوآژونگ، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی مستقر در ووهان، دو ترکیب شامل R1270 (پروپیلن) و R600a (ایزوبوتان) را در نسبت‌های بسیار متفاوت ارائه کرده است.

ترکیب دیگر، یک ترکیب از پروپان، بوتان و ایزوبوتان است که توسط شرکت توزیع گاز LPG برزیلی،  Cia Ultragaz S/A ارائه شده است.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *