اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

اصول نگهداری مواد غذایی در سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
ارائه مشاوره و ساخت سردخانه
در این مطلب نکاتی برای نگهداری مواد غذایی در سردخانه را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.
5/5

فهرست مطالب اصول نگهداری مواد غذایی در سردخانه

اصول نگهداری مواد غذایی در سردخانه

سردخانه های صنعتی در انواع مختلف نظیر سردخانه زیر صفر ، سردخانه بالای صفر و … طراحی می شوند. از فضای هر یک از این نوع سردخانه ها می توان برای نگهداری محصولات غذایی مختلف ، محصولات دارویی و پزشکی ، میوه و سبزیجات و … استفاده کرد. روش صحیح نگهداری مواد غذایی در سردخانه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد بنابراین بهتر است شما اطلاعات لازم را در مورد چگونگی نگهداری محصولات غذایی در فضای سردخانه بدست آورید.

بررسی نحوه نگهداری مواد غذایی در سردخانه

نگهداری مواد غذایی در سردخانه دارای اصولی است. اگر این اصول رعایت شوند می توان محصولات غذایی را به مدت طولانی در فضای سردخانه نگهداری کرد.

نگهداری مواد غذایی در فضای سردخانه
نگهداری مواد غذایی در فضای سردخانه

نکاتی برای نگهداری محصولات غذایی در سردخانه

با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت نگهداری طولانی مواد غذایی از اهمیت زیادی برخوردار شده است. به همین دلیل امروزه سردخانه های زیادی احداث شده اند.

برای نگهداری محصولات غذایی در سردخانه بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

  1. کنترل دما و رطوبت سردخانه :

برای نگهداری مواد غذایی در سردخانه باید به میزان دما و رطوبت توجه زیادی داشت. اگر دما و رطوبت سردخانه نسبت به نوع محصول رعایت نشود ممکن است محصولات غذایی را نتوانید به مدت طولانی در فضای سردخانه نگهداری کنید.

  1. نور سردخانه :

فضای سردخانه مواد غذایی باید دارای نور مناسبی باشد. برای تامین نور کافی سردخانه می توانید از لامپ های فلورسنت استفاده نمایید. شایان ذکر است که فضای سردخانه باید دارای نور طبیعی نیز باشد.

مواد غذایی در برابر تغییرات دما و شرایط محیطی دارای حساسیت زیادی می باشند به همین دلیل استفاده از برق اضطراری در سردخانه ضروری است.

  1. دمای فضای سردخانه :

یکی از مهم ترین مواردی که روی نگهداری محصولات غذایی در سردخانه به مدت طولانی تاثیرگذار است دمای سردخانه می باشد. درجه برودت سردخانه باید به گونه ای باشد که پرسنل بتوانند دما را از بیرون نیز کنترل نمایند. به همین دلیل تابلوی کنترل باید در معرض دید فرد مسئول قرار داده باشد.

در فضای سردخانه مواد غذایی اغلب برای نگهداری محصولات از تونل انجماد استفاده می شود. دستگاه های برودتی و سرد کننده نیز باید به صورت مرتب کنترل شوند تا فرد مسئول از صحت کارآیی آن ها مطمئن شود.

نگهداری مواد غذایی در سردخانه
نگهداری مواد غذایی در سردخانه
  1. کف سردخانه :

دیوار ، سقف و کفپوش سردخانه مواد غذایی باید به گونه ای طراحی شود که قابلیت شستشو داشته باشد.

  1. قفسه بندی و پالت فضای سردخانه :

طبق قوانین بهداشتی قرار دادن محصولات غذایی در کف سردخانه ممنوع می باشد. به همین دلیل فضای سردخانه باید به صورت اصولی پالت و قفسه بندی شود. به دلیل شستشوی مداوم پالت و قفسه ها بهتر است جنس آن ها را ضد زنگ انتخاب کنید.

  1. فضای مورد نیاز :

سردخانه مواد غذایی باید دارای ظرفیت مناسبی باشد. در زمان طراحی سردخانه ظرفیت فضای سردخانه را باید با توجه به میزان و نوع محصولاتی که قرار است در فضای سردخانه نگهداری شود انتخاب نمایید.

بررسی بهداشت فضای سردخانه

بهداشت فضای سردخانه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برای رعایت بهداشت در سردخانه بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید :

  1. برای جلوگیری از آلوده شدن فضای سردخانه در زمان ورود به سردخانه باید از کفش های مخصوص استفاده کنید. از کفش ها نیز نباید در سایر فضاها استفاده شود.
  2. برای جلوگیری از ورود حشرات در فضای سردخانه باید در تمامی ورودی ها پرده هوا نصب کنید.
  3. مواد غذایی خام و پخته را باید در فضاهای مجزا قرار دهید.
  4. نظافت فضای سردخانه مواد غذایی را به صورت مرتب انجام دهید.

بازرگانی گرام تولید کننده انواع تجهیزات سردخانه

بازرگانی گرام یکی از معتبرترین شرکت ها در کشور ایران است که در زمینه تولید انواع محصولات تبریدی در حال فعالیت می باشد.

این شرکت نمایندگی فروش تجهیزات سردخانه نظیر انواع مبرد ، چیلر و … را نیز برعهده دارد. در صورتی که شما تمایل دارید سردخانه ای را احداث کنید می توانید برای خرید تجهیزات سردخانه و گرفتن مشاوره از همکاران ما با شماره ذیل تماس بگیرید :

شماره تلفن :

07133740168

شماره همراه :

09170541110

09170621110

نتیجه گیری :

علاوه بر رعایت اصول نگهداری مواد غذایی در سردخانه بهتر است شما روزانه عملکرد تمامی دستگاه ها نظیر کمپرسور ، شیر آلات و … را کنترل نمایید تا به نتیجه ای مطلوب برسید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *