اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

اهمیت هوشمند سازی سیستم سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
هوشمند سازی
استفاده از دستگاه هوشمند سازی سیستم سردخانه در تمامی سردخانه ها و تونل های انجماد لازم است. زیرا می توان با استفاده از این دستگاه به راحتی میزان کاهش یا افزایش دما، افزایش یا کاهش رطوبت و دیگر مشکلاتی که در سیستم سردخانه ایجاد می شود را به راحتی شناسایی نمود. پس از آن با برطرف کردن مشکل عملکرد سیستم را افزایش داده و از فاسد شدن مواد جلوگیری کرد.
5/5

فهرست مطالب اهمیت هوشمند سازی سیستم سردخانه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

اهمیت هوشمند سازی سیستم سردخانه

بدون تردید سردخانه ها به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات برای نگهداری مواد غذایی، نیاز دارند که دما و رطوبت مناسبی داشته باشند. از این رو هوشمند سازی سیستم سردخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا اگر سردخانه ها و تونل انجماد از رطوبت و دمای مناسب برخوردار نباشند، قادر نخواهند بود مواد غذایی را برای مدت مناسب نگهداری کنند.

علاوه بر این مسئله باید بگوییم برای دریافت مجوز تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد، لازم است سردخانه ها دارای سیستم های هوشمند سازی باشند. اما علت اهمیت استفاده از سیستم هوشمند سازی در سردخانه ها چیست؟ چه چیزی در خصوص هوشمند سازی سیستم های سردخانه ای مهم است که باید به آن توجه کرد؟همانطور که می دانیم سیستم سردخانه ای به دو نوع سردخانه بالا صفر و سردخانه زیر صفر دسته بندی می شوند.

هر یک از این سردخانه ها نیاز به دما و رطوبت خاصی دارند؛ تا بتوانند از مواد غذایی به خوبی نگهداری کنند. در صورتی که هوشمند سازی سیستم سردخانه برای ساخت انواع سردخانه ها از جمله ساخت سردخانه نگهداری میوه، ساخت سردخانه زیر پروتئینی، ساخت سردخانه بالا صفر لبنیاتی و … رعایت نشود، سردخانه عملا دیگر عملکرد مطلوبی نخواهد داشت. از این رو استفاده از این سیستم ها لازم است.

هوشمند سازی سیستم سردخانه
هوشمند سازی سیستم سردخانه

وظیفه دستگاه هوشمند سازی سیستم سردخانه

از آنجایی که سردخانه ها نیاز دارند تا در طول شبانه روز دما و رطوبت مناسبی داشته باشند، باید سیستمی برای آنها نصب شود که بتواند وظیفه هوشمند سازی سیستم های خنک کننده را بر عهده داشته باشد. برای این کار می توان از مانیتورینگ های هوشمند با پایش مستمر پارامترهای مهم استفاده کرد.

می توان با استفاده از  دستگاه های هوشمند سازی سیستم سردخانه، از بروز  تلفات ناشی از عدم کارکرد درست سردخانه ها به راحتی جلوگیری نمود. از سوی دیگر این سیستم ها به خوبی می توانند فضای سردخانه ها را کنترل نمایند؛ تا مواد غذایی را بتوان برای مدت زمان طولانی تری در سردخانه نگهداری کرد. بدون آنکه فاسد شده و از بین رود.

پس به طور کلی سیستم هوشمند سازی سردخانه با این هدف در سردخانه نصب می شود، که به موقع خطاهای احتمالی از جمله کاهش رطوبت، افزایش دما، قطع شدن سیستم سرمایش و … را تشخیص داده و از طریق آژیر و ارسال پیامک بر روی نمایشگر HMI محلی به مسئول مربوطه اطلاع دهد. با این کار مسئول مربوطه می تواند به سرعت مشکل را برطرف نموده و از فاسد شدن مواد غذایی در سردخانه جلوگیری نماید.

هوشمند سازی سردخانه
هوشمند سازی سردخانه

نکته مهم در خصوص هوشمند سازی سردخانه ها

جدای از آنکه که کیفیت ساخت سردخانه و نگهداری از مواد غذایی باید به چه صورتی باشد، لازم است افرادی که مواد غذایی را در سردخانه ها قرار می دهند در خصوص این سیستم اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشند. زیرا سیستم هوشمند ساز سردخانه باید بسته به ابعاد سردخانه و نقشه دمایی آن انتخاب شود.

نقشه دمایی کمک می کند تا دستگاه هوشمند سازی سیستم سردخانه بتواند نقاط بحرانی را به راحتی شناسایی نماید. علاوه بر آن این امکان را ایجاد می کند که سنسورهای مورد نظر در این نقاط قرار گرفته و چنانچه از محدوده خارج شوند، این نقاط زرد رنگ شده و در معرض دید قرار گیرند. با این فرایند اپراتور می تواند به سرعت مشکل را شناسایی نموده و اقدام به بررسی آن نماید.

ممکن است در قسمت های مختلفی سردخانه و یا در برخی لوازم و قطعات سردخانه مشکلی ایجاد شود. زمانی که در سردخانه دستگاه های هوشمند سازی نصب شده باشد، به سرعت ایراد سیستم شناسایی شده و می توان آن را بدون آسیب رساندن به مواد موجود در سردخانه برطرف کرد.

بهتر است استفاده از دستگاه هوشمند سازی سیستم سردخانه را جدی بگیرید؛ تا بتوانید مواد غذایی را برای مدت زمان طولانی و با کیفیت بالایی در سردخانه ها و تونل های انجماد نگهداری کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *