اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

انواع ساندویچ پانل و مشخصات آنها

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
ساندویچ پنل
انواع ساندویچ پانل - پانل ساندویچی یا ساندویچ پنل ها نمونه ای از تجهیزات و مصالح جدیدی هستند که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. این مصالح از مزایا و ویژگی های بسیار زیادی برخوردار بوده و از این رو انتخابی عالی برای ساخت و ساز به شمار می روند. می توان با استفاده از این مصالح، به جای سیمان و آجر اقدام به ساخت و ساز کرد.
5/5

فهرست مطالب انواع ساندویچ پانل و مشخصات آنها

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

انواع ساندویچ پانل و مشخصات آنها

پنل های ساندویچی یا ساندویچ پنل ها، از نمونه متریالهای مهمی هستند که در ساختمان سازی و ساخت و ساز سوله ها و… مورد استفاده قرار می گیرند.  متریال پانل موفق شده است امروزه جایگزینی عالی به جای آجر و سیمان باشد و به دلیل مزایای عالی که دارد، توجه بیشتر سازندگان و مهندسان را به خود جلب نماید. می توان از این مصالح برای تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد نیز استفاده کرد.

در واقع باید بگوییم پنل های ساندویچی که در نمونه های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند، بسیار سبک بوده و نصب آسانی دارند. از سوی دیگر این مصالح قیمت مناسب تری نیز داشته و می توانند هزینه های ساخت انواع سردخانه و ساختمان ها و سوله ها را کاهش دهند. در کنار تمامی این موارد باید بگوییم پانل از هدر رفت انرژی به خوبی جلوگیری می نماید و این دلیل اصلی است که می توان با اطمینان از آن در ساخت و ساز استفاده کرد.

پنل های ساندویچی دارای لایه های مختلفی هستند که به هم متصل بوده و هر یک از این لایه ها، دارای خواص فیزیکی و مکانیکی مخصوص به خود می باشند. از این رو بسته به محل های استفاده و پیش از مشاوره و ساخت سردخانه، لازم است ساندویچ پنل های مناسب را انتخاب نمود.

انواع ساندویچ پانل
انواع ساندویچ پانل

 

انواع ساندویچ پانل یا پنل های ساندویچی

به طور کلی پنل های ساندویچی را می توانیم در دو نمونه دیواری و سقفی دسته بندی نماییم. که هر کدام از این پنل ها دارای ویژگی ها و مشخصات خاص خود هستند. هر دوی این ساندویچ پنل ها از سه لایه تشکیل شده اند که دو لایه آنها از فولاد و یک لایه هسته میانی که به عنوان عایق عمل می کند. معمولا ورق هایی که برای تولید این مصالح استفاده می شود، ورق های آلومینیومی هستند.

این ورق های آلومینیومی نازک و قابل انعطاف هستند. به همین دلیل می توان آنها را به راحتی خم کرده و دور اجسام پیچید. مهمترین ویژگی ساندویچ پنل ها، خاصیت ضد خوردگی است که این ورق ها دارند. نوع دیگری از ورق که برای ساخت پانل استفاده می شود، ورق های گالوانیزه هستند. این ورق ها خاصیت ضد خوردگی داشته و با وجود وزن سبکی که دارند، نوعی اتصال قوی و محکم به شمار می روند.

می توان از نماینده پخش انواع ساندویچ پانل، نمونه های متنوعی از این مصالح را تهیه و در ساخت و ساز مورد استفاده قرار داد. از این مصالح هم برای ساختمان سازی و هم برای ساخت سردخانه آرامستان، ساخت سردخانه بالاصفر میوه و هم برای ساخت سردخانه زیرصفر پروتئینی می توان استفاده کرد.

مشخصات ساندویچ پانل
مشخصات ساندویچ پانل

 

مشخصات و ویژگی پنل های ساندویچی 

همانطور که پیش از این بیان نمودیم، پانل های ساندویچی از ویژگی ها و مزایای فوق العاده زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل می توان به راحتی از آنها در ساخت و سازهای مختلف استفاده کرد. از جمله مهمترین این ویژگی ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دارای عمر طولانی و مقرون به صرفه بودن
  • عایقی مناسب در برابر سرما و گرما برای ساخت انواع سردخانه ها و تونل انجماد
  • تحمل فشار بار قابل توجه
  • عایقی مناسب در برابر رطوبت
  • دارای خاصیت چسبندگی فوم به ورق
  • مقاومت بالا در برابر حرارت و تعریق
  • مقاومت شیمیایی بالا
  • عایقی مناسب در برابر صدا
  • دارای وزن سبک
  • قابلیت نصب آسان و سریع
  • حمل و نقل آسان ساندویچ پانل
  • عدم رشد باکتری، قارچ و گیاهان بر روی آن
  • ضد آب و قابل شستشو
  • و …

تمامی این ویژگی ها و مزایا منجر شده است تا امروزه بسیاری از سوله ها، ساختمان ها و سردخانه ها را با استفاده از پنل های ساندویچی بسازند. تا بتواند میزان رطوبت، سرما و گرما را در درون سوله و ساختمان حفظ کرده و از هدر رفت انرژی جلوگیری نماید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *