اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

استفاده از ساندویچ پانل در سیستم های برودتی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
فروش ساندویچ پانل گرام
ساندویچ پانل یکی از قطعاتی است که می توان برای ساخت سردخانه ها و تونل های انجماد از آن استفاده کرد. البته از این تجهیزات برای صنایع هواپیما سازی نیز استفاده می شود. اما به دلیل داشتن مزایا و ویژگی های خاص، باید بگوییم انتخابی مناسب برای ساخت سردخانه نیز به شمار می رود.
5/5

فهرست مطالب استفاده از ساندویچ پانل در سیستم های برودتی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

دلایل استفاده از ساندویچ پانل در سیستم های برودتی

در کنار تمام مصالح عالی و مناسبی که برای سیستم های برودتی استفاده می شود، ساندویچ پانل بسیار پرکاربرد است. می دانیم که صنایع مختلف از سردخانه ها برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی و مواد صنعتی برای جلوگیری از فاسد شدن استفاده می کنند. می توان در این سردخانه ها اقدام به نگهداری از مواد غذایی، مواد بهداشتی، مواد صنعتی و … نمود.

از این رو تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد توسط صنایع مختلف همچون صنعت کشاورزی، صنعت داروسازی، صنعت نظامی و … در نظر گرفته می شود. سردخانه ها مکانی هستند که می توان از آنها بسته به ظرفیتی که دارند، استفاده کرد. تا بتوان مواد مختلف را در آنها برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد. این دستگاه ها نیاز به لوازم و قطعات سردخانه ای مختلفی دارند، تا عملکرد مطلوب را برای صنایع مختلف به همراه داشته باشند. از میان این قطعات باید به ساندویچ پانل به عنوان یکی از مهمترین قطعات اشاره کنیم.

معمولا از پانل ها در مشاوره و ساخت سردخانه های صنعتی و تجاری استفاده می شود. می توان این تجهیزات را از نماینده پخش انواع ساندویچ پانل تهیه نمود؛ تا بتوان از آن در ساخت سردخانه های مختلف استفاده کرد. از نمونه پانل هایی که در ساخت این سردخانه ها استفاده می شود باید به پانل های فوم پلی یورتان اشاره کنیم. می توان با استفاده از این پانل ها مصرف برق را به میزان زیادی کاهش داد.

ساختار ساندویچ پانل
ساختار ساندویچ پانل

 

نوع ساختار ساندویچ پانل سردخانه 

این قطعات سردخانه ای از دو لایه بیرونی و یک هسته درونی برخوردار هستند و از آنها به عنوان یک سازه عایق استفاده می شود. ساندویچ ها در انواع مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می شوند. این پانل ها ممکن است از ورق آلومینیوم، ورق گالوانیزه، پلی استایرن و پلی یورتان ساخته شوند.

با استفاده از ساندویچ پانل ها می توان ساخت انواع سردخانه ها همچون ساخت سردخانه زیرصفر پروتئینی یا ساخت سردخانه بالا صفر میوه را با اطمینان بالایی انجام داد. زیرا این قطعات در برابر رطوبت و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند و از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. با استفاده از پانل های سردخانه ای می توان مسائل بهداشتی را برای ساخت سردخانه مورد رعایت قرار داد.

پس به طور کلی این تجهیزات و قطعات برای ساخت تونل انجماد و سردخانه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. تنها کافیست آن را از نمایندگی های معتبر خریداری نموده و در ساخت سردخانه ها و تونل های انجماد مورد استفاده قرار داد.

 

کاربرد پانل در ساخت سیستم های برودتی و حرارتی
کاربرد پانل در ساخت سیستم های برودتی و حرارتی

 

مزایا و معایب استفاده از پانل های سردخانه ای 

به طور کلی هر قطعه ای که برای ساخت سردخانه مورد استفاده قرار می گیرد، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. زیرا هر چه قطعات مورد استفاده در سردخانه ها از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، عملکرد سیستم های سردخانه ای را نیز بهتر می نمایند. لازم است پیش از خرید و انتخاب لوازم و قطعات سردخانه ای، ابتدا در مورد مزایا و معایب آنها اطلاعات کسب کنید.

ساندویچ پانل به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در سیستم های سردخانه ای، به دلیل داشتن وزن سبک اما استحکام بالا، بسیار محبوبیت دارد. نمونه ای از این پانل ها را حتی در صنعت هواپیما سازی نیز مورد استفاده قرار می دهند. به طور کلی باید بگوییم پانل ها در دو نوع فلزی و کامپوزیتی تولید می شوند و دارای مقاومت بسیار بالایی هستند.

از سوی دیگر قابلیت نصب آسان داشته و از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه هستند. این پانل ها عایق برودتی و حرارتی عالی به شمار می روند و اجازه نمی دهند که انرژی هدر رود. با این حال باید بگوییم پانل ها از آنجایی که با استفاده از پشم شیشه و پانل فلزی تهیه می شوند، از قیمت بالایی برخوردار هستند.

از این رو ممکن است بسیاری از مردم کشور تمایلی به انتخاب این قطعه نداشته باشند. اما باید بگوییم مزایای استفاده از این قطعات بیشتر از معایب آنها است. پس مقرون به صرفه بوده و هزینه کمتری را نیز برای سازندگان سردخانه در بر خواهد داشت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *